Newsletter

Nauka i technologie

Orange Polska ukończył udaną migrację do Teradata Vantage w Google Cloud

26.04.2022, 19:45aktualizacja: 26.04.2022, 19:47

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Trwająca cyfrowa transformacja, wykorzystująca wiodącą w branży technologię Teradata i zarządzana przez Accenture, pomaga Orange Polska przyspieszyć wzrost.

WARSZAWA – 26 kwietnia 2022 – Teradata (NYSE: TDC) poinformowała dzisiaj, że Orange Polska, członek Grupy Orange, przeprowadził migrację swoich podstawowych procesów raportowania i analizy do Teradata Vantage w Google Cloud. Orange Polska w zeszłym roku wybrał ofertę cloud as-a-service Teradata jako kluczowy pierwszy krok w strategicznej i udanej migracji do chmury. Oczekiwane korzyści obejmują zwiększoną elastyczność, szybki czas wprowadzenia produktu na rynek, ograniczenie ryzyka i zoptymalizowany zwrot z inwestycji.

Orange Polska to wiodący telekom w Polsce. Dysponuje największą w kraju infrastrukturą, umożliwiającą świadczenie usług opartych o najnowocześniejsze technologie, w tym gigabitowy internet światłowodowy, 4G LTE i #hello5G. Orange dostarcza usługi mobilne 16 milionom klientów, a szerokopasmowy internet ponad 2,7 milionom klientów. Jej sieć światłowodowa dociera do ponad 6 milionów polskich gospodarstw domowych. Orange Polska prowadzi własną działalność badawczo-rozwojową i jest dostawcą kompleksowych rozwiązań IoT, ICT oraz cyberbezpieczeństwa.

„Włączenie chmury jest kluczowym elementem naszej strategii, a właściwe wyboru technologicznego mającego fundamentalne znaczenie dla transformacji naszej działalności i wzrostu – powiedział Bertrand Grèzes-Besset, dyrektor ds. informacji w Orange Polska. - Wielkie zbiory danych i analizy wiodą prym, a my możemy teraz wykorzystać elastyczność i sprawność chmury. Wybór odpowiedniego partnera, który pomoże nam w pierwszym kroku, był absolutnie niezbędny. Oceniliśmy kilka opcji i Teradata okazała się najlepiej dopasowaną architekturą, przy najmniejszym ryzyku i najlepszym ROI. Dzisiaj z przyjemnością ogłaszamy zakończenie naszej udanej migracji do Teradata Vantage w Google Cloud”.

Aby wesprzeć migrację, Orange Polska zaangażowało również firmę Accenture, z którą od prawie dwóch dekad współpracuje przy strategii cyfrowej transformacji firmy telekomunikacyjnej.

„Przez lata zdobyliśmy wzajemne zaufanie, które nieustannie przekształcamy w nowe innowacyjne projekty – ostatnim z nich była migracja danych Orange Polska do Teradata Vantage w Google Cloud – powiedział Paweł Krawczykowski, Dyrektor Zarządzający Accenture w Polsce. - Ta ważna i strategiczna migracja obejmowała przeniesienie hurtowni danych z dedykowanym sprzętem do nowej instancji Teradata Vantage w środowisku Google Cloud. Orange Polska odniesie korzyści ze znacznie skróconego czasu przywracania po awarii i możliwości efektywniejszego wykorzystania chmury w organizacji”.

Dzięki Vantage w Google Cloud Orange Polska ma platformę danych w chmurze, która może przy racjonalizacji kosztów oraz mniejszych obciążeniach i skali, wspierać szerokie spektrum procesów operacyjnych, wykorzystujących dane i analizy do rozwoju firmy. Od raportowania regulacyjnego i procesów sprzedaży, po analizy specyficzne dla sieci, każdy dział może korzystać z elastyczności i skalowalności chmury bez poświęcania wydajności i szybkości platformy Vantage.

„Wcześniej korzystaliśmy z Teradata w środowisku lokalnym i to doświadczenie było cenne, ale ze względu na wysoce strategiczny charakter tej decyzji pozostanie przy Teradata po przeniesieniu się do chmury nie było oczywiste – powiedział Piotr Sobczyk, dyrektor Business Intelligence w Orange Polska. - Gdy przeprowadziliśmy nasze badania, odporności i możliwości Vantage w zakresie zapewniania skalowalności bez wygórowanych kosztów, a także ich wsparcia dla złożonych obciążeń o znaczeniu krytycznym dla firmy – nawet w chmurze – zauważyliśmy różnicę. Potwierdziła to udana migracja i znaczna poprawa satysfakcji użytkowników. Wierzymy, że Teradata rozwiąże dzisiejsze oraz przyszłe wyzwania analityczne”.

Teradata Vantage to połączona, wielochmurowa platforma danych do analiz korporacyjnych. Upraszcza ekosystemy, ujednolicając analitykę, jeziora danych i hurtownie danych, eliminując silosy i umożliwiając wiodącym przedsiębiorstwom, takim jak Orange Polska, opłacalne i konsekwentne sprawdzanie wszystkich swoich danych przez cały czas. Niezależnie od tego, gdzie znajdują się dane – w chmurze z wykorzystaniem tanich magazynów obiektów, w wielu chmurach, lokalnie lub w dowolnej ich kombinacji – Vantage umożliwia uzyskanie pełnego obrazu biznesu. Łącząc Vantage z własnymi usługami chmurowymi z Google Cloud, Teradata umożliwia klientom rozszerzenie ich ekosystemu chmurowego dzięki głębokiej integracji specyficznych dla chmury usług natywnych dla chmury.

„Wykorzystanie wielu korzyści płynących z chmury jest imperatywem biznesowym, a pierwszy krok przygotowuje grunt pod przyszłe projekty – powiedział Mariusz Wądołowski, dyrektor sprzedaży Teradata w Polsce. - Dlatego jesteśmy niezwykle zaszczyceni, że innowacyjna i patrząca w przyszłość firma, taka jak Orange Polska wybrała Teradata, bo osiągnąć ten kamień milowy. Migrując do Vantage w Google Cloud, Orange Polska może mieć pewność, że jej dane korporacyjne są bezpiecznie przechowywane lokalnie i pozostaną w kraju – dostępne na platformie danych Vantage i gotowe do operacjonalizacji złożonych analiz korporacyjnych, które mają wpływ na wyniki biznesowe”.

O Teradata

Teradata to połączona wielochmurowa platforma danych dla przedsiębiorstw. Nasze analizy korporacyjne rozwiązują wyzwania biznesowe od początku jej powstania aż do uzyskania skali. Tylko Teradata już dziś zapewnia elastyczność w obsłudze ogromnych i mieszanych obciążeń danych przyszłości. Dowiedz się więcej na Teradata.com.

Logo Teradata jest znakiem towarowym, a Teradata jest zastrzeżonym znakiem towarowym Teradata Corporation i/lub jej spółek zależnych w Stanach Zjednoczonych i na całym świecie.

Źródło informacji: Teradata

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 26.04.2022, 19:45
Źródło informacji Teradata
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii