Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Projekt ma być realizowany w okresie od lutego do lipca 2022 r. Cała wartość projektu opiewa na kwotę 299 884,63 zł, wkład własny Gminy wynosi 21 233,50 zł, z czego kwota 1 435,50 zł to kwota w postaci wkładu rzeczowego (wynajem sal), a pozostała część obejmuje wkład finansowy.
Podstawą do złożenia niniejszego wniosku była potrzeba podnoszenia kompetencji kluczowych w zakresie TIK uczniów i uczennic oraz doposażenie placówek i nabycie dodatkowych kompetencji przez nauczycieli. Sytuacja edukacyjna w naszej gminie systematycznie ulega poprawie. Ostatni rok ze względu na stan pandemii utrudnił sytuację uczniów i nauczycieli. Dzięki kilkuletnim konsekwentnym działaniom związanym z podnoszeniem kompetencji zawodowych nauczycieli i nauczycielek, w tym w obszarze TIK oraz w zakresie wyposażenia szkół – m.in. w ramach dwóch projektów dofinansowanych z EFS – udało się w naszych szkołach przejść do nauczania zdalnego bardziej bezproblemowo niż w wielu innych placówkach w Polsce.
Teraz, bazując na swych doświadczeniach, kadra szkół wskazuje na potrzebę dalszej modernizacji pracy, która zakładać będzie nie tylko zastąpienie tradycyjnych pomocy dydaktycznych, jak tablica, filpchart – monitorem, czy udostępnionym pulpitem, ale przede wszystkim rozszerzenie użycia narzędzi cyfrowych w konstrukcji procesu nauczania obejmującego wiedzę, rozumienie, zastosowanie, analizę, syntezę i ewaluację. Chodzi o zmianę od stanu, gdzie nauczyciel – czy to osobiście w klasie, czy na monitorze za pośrednictwem aplikacji – stoi w centrum procesu nauczania, do stanu, gdzie uczeń samodzielnie z wykorzystaniem technologii rozwiązuje problemy, tworzy „cyfrowe artefakty” podlegające ewaluacji, komunikuje się poziomo z innymi uczniami (na współdzielonym dokumencie) wdrażając się do pracy w zespole.
Ponadto niezbędne jest, aby zgodnie z aktualnymi trendami w edukacji, już od pierwszej klasy szkoły podstawowej wdrażać uczniów do myślenia komputacyjnego, tj. znajdowania rozwiązań problemów z różnych dziedzin przy świadomym wykorzystaniu metod i narzędzi informatycznych. Służą temu zajęcia rozwijające umiejętności programistyczne. Aby realizować te zadania szkoły muszą być wyposażone nie tylko w standardowe pracownie, ale również w dodatkowe akcesoria – poręczne tablety graficzne, zestawy programistyczne, roboty, wyposażenie do interaktywnej nauki języków obcych, których teraz nie posiadają. Nauczyciele potrzebują wsparcia związanego z efektywnym wykorzystaniem nowego wyposażenia, według modelu związanego nie z „podstawianiem” sprzętów TIK pod stare środki dydaktyczne, ale w kierunku rozszerzania i redefinicji procesu nauczania. W związku z tym uczniowie zostaną w ramach projektu objęci warsztatami TIK, a nauczyciele zostaną objęci szkoleniami związanymi z wykorzystaniem nowoczesnych technologii, w tym rozwijania myślenia programistycznego.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 30.03.2021, 10:56 |
Źródło informacji | Pątnów |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Dr Paulina Legutko-Kobus z SGH: planowanie przestrzenne umożliwia ochronę krajobrazu PAP
Samorządy mają wiele narzędzi do ochrony krajobrazu, pytanie - czy potrafią je wykorzystywać? - zauważa dr Paulina Legutko-Kobus, kierowniczka Zakładu Polityki Regionalnej i Lokalnej Szkoły Głównej Handlowej. „Jako kluczowe narzędzie wymieniane są instrumenty planowania przestrzennego” - mówi ekspertka.- 22.11.2024, 15:22
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Offshore Wind Poland 2024: od słów do czynów - będą nowe obszary pod rozwój następnej fazy offshore PAP
Zimą pierwsze spółki wychodzą z budową na morze, a rząd zapowiada wytyczenie kolejnych obszarów na Bałtyku pod następną fazę rozwoju morskiej energetyki wiatrowej, poza dwiema już realizowanymi. „Powstaje raport o stanie zagospodarowanie obszarów morskich, który da nam podstawy do merytorycznej decyzji o wyznaczeniu nowych obszarów dla rozwoju morskich farm wiatrowych na Bałtyku” - zadeklarował Arkadiusz Marchewka, wiceminister infrastruktury na Konferencji Offshore Wind Poland.- 22.11.2024, 12:56
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Nagroda główna dla HEUTHES w rankingu IT@BANK2024
Firma HEUTHES po raz pierwszy w historii swojej działalności zwyciężyła w prestiżowym rankingu głównym IT@BANK organizowanym przez Miesięcznik Finansowy BANK. Tym samym w tegorocznej, dziewiętnastej edycji rankingu firma uzyskała tytuł najbardziej wszechstronnej firmy IT. Warto podkreślić, iż nagrodę firma HEUTHES zdobyła w jubileuszowym roku 35-lecia istnienia.- 22.11.2024, 11:09
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: HEUTHES sp. z o.o.