Newsletter

Nauka i technologie

„Pewni w sieci” od T-Mobile wracają z nowym miniserialem o cyberbezpieczeństwie - wystartowała 4. edycja kampanii edukacyjnej

02.10.2025, 09:00aktualizacja: 02.10.2025, 09:38

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

T-Mobile
T-Mobile
Jak nie dać się złapać w pułapki cyberprzestępców? Odpowiedzi na to pytanie szukają bohaterowie nowego miniserialu od T-Mobile. Już dzisiaj, 2 października, rusza 4. edycja ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej „Pewni w sieci”, w ramach której T-Mobile przekazuje wiedzę o zagrożeniach w internecie i zachęca do rozmów o bezpieczeństwie z bliskimi. W tegorocznej odsłonie udział wzięli znani aktorzy - Katarzyna Dąbrowska, Aleksandra Konieczna i Maksymilian Zieliński. Kampanię patronatem medialnym objęła Wirtualna Polska.

Cyfrowa rzeczywistość daje nam ogromne możliwości - od pracy zdalnej, przez zakupy online, po kontakt z rodziną i znajomymi. Ale wraz z rozwojem technologii rośnie też skala zagrożeń. Cyberprzestępcy wykorzystują naszą ufność, brak wiedzy i nieuwagę. Według raportu „Dezinformacja oczami Polaków" (2024), 84% Polaków zetknęło się z fake newsem, a aż 90% powieliło co najmniej jedną nieprawdziwą informację. To pokazuje, że edukacja cyfrowa to dziś konieczność. T-Mobile rozumie to doskonale, dlatego nie tylko dostarcza swoim klientom najlepsze usługi, ale też wspiera ich w bezpiecznym korzystaniu z technologii. Robi to już od czterech lat poprzez kampanię „Pewni w sieci”.

Wiele sposobów na to, by być pewnym w sieci

Tematy związane z cyberbezpieczeństwem T-Mobile traktuje bardzo poważnie, ale chce mówić o nich w przystępny sposób. W pierwszych dwóch odsłonach „Pewnych w sieci” stworzyło cyberkurs wideo, który składał się z kilkunastu odcinków opublikowanych na stronie pewniwsieci.pl. Zaś w ramach 3. edycji powstał miniserial edukacyjny „Tato, seeerio!?”. Po sukcesie ubiegłorocznej odsłony kampanii firma kontynuuje formę miniserialu, ale w nowej, odświeżonej wersji.

„Zgodnie z naszym hasłem >>Connecting your world<< chcemy, aby ludzie mogli być zawsze w kontakcie z bliskimi, ich światem, oraz by korzystali z nowych technologii w sposób pewny i świadomy. Dlatego zdecydowaliśmy się stworzyć kampanię >>Pewni w sieci<<, w której pokazujemy odbiorcom, jak nie paść ofiarą cyberoszustów. Nie chcemy straszyć, ale nauczyć dobrych nawyków - ten cel się nie zmienia także w 4. edycji >>Pewnych w sieci<<. Tegoroczna formuła skupia się na relacjach między bohaterami i pokazuje, jak ważna jest rozmowa międzypokoleniowa o bezpiecznym poruszaniu się w internecie” - mówi Małgorzata Rybak-Dowżyk, dyrektorka Departamentu Komunikacji Korporacyjnej i ESG w T-Mobile Polska.

Rodzinne rozmowy o cyberbezpieczeństwie

Najnowszy serial opowiada historię rodziny - babci, mamy i syna, którzy wspólnie uczą się, jak burzyć bariery technologiczne i być „pewnym w sieci”. Każdy z nich wnosi do rozmowy inne doświadczenia i perspektywę, a ich relacje pokazują, że edukacja cyfrowa może być tematem łączącym pokolenia.

T-Mobile przygotowało 6 odcinków poświęconych takim zagadnieniom jak: bezpieczne relacje, higiena cyfrowa, ochrona danych i finansów, weryfikacja informacji, silne hasła, oraz bezpieczne zakupy online. Na ekranie zobaczyć będzie można Katarzynę Dąbrowską (znaną m.in. z serialu „Na dobre i na złe”) jako mamę oraz Aleksandrę Konieczną (gra w „Na Wspólnej”) jako babcię, a także Maksymiliana Zielińskiego (znanego z filmu „O psie, który jeździł koleją”) jako syna.

„Od razu spodobał mi się pomysł serialu, w którym można pokazać różne zagrożenia czyhające w cyberprzestrzeni. Sama kiedyś padłam ofiarą cyberprzestępców, więc wiem, jak ogromne znaczenie ma edukacja w tym obszarze. Z przyjemnością wcieliłam się w rolę babci, która nie tylko uczy się pewności w sieci od swoich bliskich, ale też dzieli się własnymi radami. Mam nadzieję, że ta forma pomoże użytkownikom swobodniej i bezpieczniej poruszać się w internecie” - mówi Aleksandra Konieczna, odtwórczyni roli babci w 4. edycji „Pewnych w sieci”.

Dziś swoją premierę ma pierwszy odcinek pt. „Poznaliśmy się w sieci”, w którym babcia opowiada rodzinie o nowej, internetowej znajomości. Syn i mama próbują dowiedzieć się więcej, ale ona zbywa ich pytania. Niewinna rozmowa szybko nabiera innego wymiaru, gdy pojawia się temat pieniędzy.

Dziś swoją premierę ma pierwszy odcinek. Zachęcamy do obejrzenia:

https://youtube.com/playlist?list=PL-mV2rrAofXTWrVBM82FYXcniiU1L3Fuz&si=_K07fbrE9WFlgT1V 

„Uważam, że taka forma edukacji jest przełomowa i jednocześnie bardzo atrakcyjna. Zwykle to seriale przemycały treści edukacyjne, a w tym przypadku to kampania edukacyjna została opowiedziana w formie serialu. Dzięki temu wiedza o zagrożeniach w sieci staje się bardziej przystępna i łatwiejsza do zapamiętania. Pokazywanie sytuacji z życia codziennego pomaga w prosty sposób wytłumaczyć nawet trudniejsze tematy związane z cyberbezpieczeństwem, które tak naprawdę dotyczą każdego z nas - mówi Katarzyna Dąbrowska, odtwórczyni roli mamy w 4. edycji „Pewnych w sieci”.

Gdzie będzie można oglądać nowe odcinki?

Od 2 października przez sześć tygodni, w każdy czwartek, na stronie www.pewniwsieci.pl oraz na oficjalnym kanale T-Mobile Polska w serwisie YouTube opublikowany będzie kolejny odcinek serialu. Dodatkowe informacje o kampanii będą zamieszczone również na pozostałych kanałach społecznościowych T-Mobile. Kampanię wspierają ambasadorzy marki: Anna Dec, Bartosz Dobrowolski oraz Irena Wielocha.

Za produkcję miniserialu odpowiada dom produkcyjny Papaya Films. Reżyserem jest Jan Dybus a operatorem Michał Palikot, obaj reprezentowani przez Papaya Roster.

Źródło informacji: T-Mobile

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 02.10.2025, 09:00
Źródło informacji T-Mobile
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ