Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Cyfrowa rzeczywistość daje nam ogromne możliwości - od pracy zdalnej, przez zakupy online, po kontakt z rodziną i znajomymi. Ale wraz z rozwojem technologii rośnie też skala zagrożeń. Cyberprzestępcy wykorzystują naszą ufność, brak wiedzy i nieuwagę. Według raportu „Dezinformacja oczami Polaków" (2024), 84% Polaków zetknęło się z fake newsem, a aż 90% powieliło co najmniej jedną nieprawdziwą informację. To pokazuje, że edukacja cyfrowa to dziś konieczność. T-Mobile rozumie to doskonale, dlatego nie tylko dostarcza swoim klientom najlepsze usługi, ale też wspiera ich w bezpiecznym korzystaniu z technologii. Robi to już od czterech lat poprzez kampanię „Pewni w sieci”.
Wiele sposobów na to, by być pewnym w sieci
Tematy związane z cyberbezpieczeństwem T-Mobile traktuje bardzo poważnie, ale chce mówić o nich w przystępny sposób. W pierwszych dwóch odsłonach „Pewnych w sieci” stworzyło cyberkurs wideo, który składał się z kilkunastu odcinków opublikowanych na stronie pewniwsieci.pl. Zaś w ramach 3. edycji powstał miniserial edukacyjny „Tato, seeerio!?”. Po sukcesie ubiegłorocznej odsłony kampanii firma kontynuuje formę miniserialu, ale w nowej, odświeżonej wersji.
„Zgodnie z naszym hasłem >>Connecting your world<< chcemy, aby ludzie mogli być zawsze w kontakcie z bliskimi, ich światem, oraz by korzystali z nowych technologii w sposób pewny i świadomy. Dlatego zdecydowaliśmy się stworzyć kampanię >>Pewni w sieci<<, w której pokazujemy odbiorcom, jak nie paść ofiarą cyberoszustów. Nie chcemy straszyć, ale nauczyć dobrych nawyków - ten cel się nie zmienia także w 4. edycji >>Pewnych w sieci<<. Tegoroczna formuła skupia się na relacjach między bohaterami i pokazuje, jak ważna jest rozmowa międzypokoleniowa o bezpiecznym poruszaniu się w internecie” - mówi Małgorzata Rybak-Dowżyk, dyrektorka Departamentu Komunikacji Korporacyjnej i ESG w T-Mobile Polska.
Rodzinne rozmowy o cyberbezpieczeństwie
Najnowszy serial opowiada historię rodziny - babci, mamy i syna, którzy wspólnie uczą się, jak burzyć bariery technologiczne i być „pewnym w sieci”. Każdy z nich wnosi do rozmowy inne doświadczenia i perspektywę, a ich relacje pokazują, że edukacja cyfrowa może być tematem łączącym pokolenia.
T-Mobile przygotowało 6 odcinków poświęconych takim zagadnieniom jak: bezpieczne relacje, higiena cyfrowa, ochrona danych i finansów, weryfikacja informacji, silne hasła, oraz bezpieczne zakupy online. Na ekranie zobaczyć będzie można Katarzynę Dąbrowską (znaną m.in. z serialu „Na dobre i na złe”) jako mamę oraz Aleksandrę Konieczną (gra w „Na Wspólnej”) jako babcię, a także Maksymiliana Zielińskiego (znanego z filmu „O psie, który jeździł koleją”) jako syna.
„Od razu spodobał mi się pomysł serialu, w którym można pokazać różne zagrożenia czyhające w cyberprzestrzeni. Sama kiedyś padłam ofiarą cyberprzestępców, więc wiem, jak ogromne znaczenie ma edukacja w tym obszarze. Z przyjemnością wcieliłam się w rolę babci, która nie tylko uczy się pewności w sieci od swoich bliskich, ale też dzieli się własnymi radami. Mam nadzieję, że ta forma pomoże użytkownikom swobodniej i bezpieczniej poruszać się w internecie” - mówi Aleksandra Konieczna, odtwórczyni roli babci w 4. edycji „Pewnych w sieci”.
Dziś swoją premierę ma pierwszy odcinek pt. „Poznaliśmy się w sieci”, w którym babcia opowiada rodzinie o nowej, internetowej znajomości. Syn i mama próbują dowiedzieć się więcej, ale ona zbywa ich pytania. Niewinna rozmowa szybko nabiera innego wymiaru, gdy pojawia się temat pieniędzy.
Dziś swoją premierę ma pierwszy odcinek. Zachęcamy do obejrzenia:
https://youtube.com/playlist?list=PL-mV2rrAofXTWrVBM82FYXcniiU1L3Fuz&si=_K07fbrE9WFlgT1V
„Uważam, że taka forma edukacji jest przełomowa i jednocześnie bardzo atrakcyjna. Zwykle to seriale przemycały treści edukacyjne, a w tym przypadku to kampania edukacyjna została opowiedziana w formie serialu. Dzięki temu wiedza o zagrożeniach w sieci staje się bardziej przystępna i łatwiejsza do zapamiętania. Pokazywanie sytuacji z życia codziennego pomaga w prosty sposób wytłumaczyć nawet trudniejsze tematy związane z cyberbezpieczeństwem, które tak naprawdę dotyczą każdego z nas - mówi Katarzyna Dąbrowska, odtwórczyni roli mamy w 4. edycji „Pewnych w sieci”.
Gdzie będzie można oglądać nowe odcinki?
Od 2 października przez sześć tygodni, w każdy czwartek, na stronie www.pewniwsieci.pl oraz na oficjalnym kanale T-Mobile Polska w serwisie YouTube opublikowany będzie kolejny odcinek serialu. Dodatkowe informacje o kampanii będą zamieszczone również na pozostałych kanałach społecznościowych T-Mobile. Kampanię wspierają ambasadorzy marki: Anna Dec, Bartosz Dobrowolski oraz Irena Wielocha.
Za produkcję miniserialu odpowiada dom produkcyjny Papaya Films. Reżyserem jest Jan Dybus a operatorem Michał Palikot, obaj reprezentowani przez Papaya Roster.
Źródło informacji: T-Mobile
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 02.10.2025, 09:00 |
Źródło informacji | T-Mobile |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Amazon Web Services na EKF Ubezpieczenia: średnio co dwie minuty kolejna polska firma zaczyna korzystać z technologii GenAI PAP
„Nasze najnowsze badania pokazują dynamiczny, bo aż 56-procentowy rok do roku, wzrost liczby instytucji w Polsce, które wykorzystują GenAI w swojej codziennej działalności. Plasuje to nasz kraj na pozycji lidera w Unii Europejskiej” - zaznacza Karol Staroń, FSI Account Manager, Amazon Web Services.- 01.10.2025, 15:17
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
CJ BIO wprowadza efektywne kosztowo rozwiązania mające na celu podniesienie jakości mięsa w Europie
- 01.10.2025, 10:26
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Cybermistrzostwa tuż za rogiem. Polska gospodarzem ECSC 2025
Warszawa szykuje się na mistrzostwa Europy w cyberbezpieczeństwie. Już 6 października hala Torwar stanie się centrum jednej z najważniejszych technologicznych rywalizacji roku. Do Polski przyjadą najlepsze drużyny narodowe z ponad 30 krajów, by zmierzyć się w finale European Cybersecurity Challenge 2025 – największych i najbardziej prestiżowych zawodów CTF (Capture The Flag) dla młodych talentów.- 01.10.2025, 10:15
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: NASK
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ