Pobierz materiał i Publikuj za darmo
![innogy - raport "Zielone miasta i gminy"](/sites/default/files/styles/open_article_750/public/attachments/202103/DOC.20210318.38762367.Zielone%20miasta%20i%20gminy_info%20prasowe_1.png?itok=h2bhy5Z3)
Z badań przeprowadzonych na początku 2021 roku przez firmę innogy Polska wynika, że niemal wszyscy Polacy są świadomi zachodzących zmian klimatycznych. Dostrzegamy nie tylko problem zanieczyszczenia powietrza i ponoszenia kosztów działań proekologicznych. Widzimy również konieczność zaangażowania się we wprowadzanie proekologicznych zmian przedstawicieli sektora publicznego i biznesu. Raport innogy „Zielone miasta i gminy. Inwestycje proekologiczne w sektorze publicznym, usługowym i mieszkaniowym” (do pobrania tutaj) przedstawia sposób postrzegania przez społeczeństwo zmian klimatycznych. Pokazuje również poziom świadomości ekologicznej oraz rolę poszczególnych sektorów gospodarki we wprowadzaniu rozwiązań przyjaznych środowisku.
Moje środowisko – moja sprawa
82 proc. ankietowanych uważa zmiany klimatyczne za ważną kwestię, zaś 70 proc. dostrzega realne zagrożenie, jakie stanowią. Co ciekawe znacząca grupa badanych (73 proc.) zauważa, że zmiany proekologiczne wpływają na atrakcyjność miejsca zamieszkania. Motywuje ich to do przekształcania nawyków i budowania świadomości o problemach środowiskowych.
Polacy coraz częściej starają się wybierać produkty i usługi, które nie są szkodliwe dla otoczenia (64 proc.). Wiele osób widzi również zasadność ponoszenia osobistych kosztów na rzecz zmian klimatycznych (42 proc.). Powszechny charakter problemu powoduje, że społeczeństwo stara się wziąć odpowiedzialność na własne barki i szuka rozwiązań mających na celu poprawę stanu środowiska. Dlatego stale rośnie zainteresowanie ofertami firm proekologicznych. Większość badanych jest gotowa zaangażować się w działania proekologiczne (61 proc.) i wprowadzać w swoim otoczeniu rozwiązania nienaruszające równowagi natury.
Biznes i samorządy reagują na zmiany klimatu
Większość Polaków (71 proc. osób biorących udział w badaniu) uważa, że wprowadzaniem proekologicznych zmian powinny zająć się instytucje publiczne, zaś prawie połowa (48 proc.) aprobuje wdrażanie ich przez firmy.
„Siedmiu na dziesięciu respondentów jest zdania, że aktywne działania proekologiczne powinny być realizowane przez władze na szczeblu centralnym i lokalnym, a praktycznie połowa twierdzi, że jest to odpowiedzialność firm. Oczekiwania społeczne są więc sporym wyzwaniem, zarówno dla instytucji publicznych oraz biznesu – mówi Małgorzata Eull, dyrektor pionu Klienci Biznesowi, innogy Polska S.A. - Przyjrzeliśmy się inicjatywom podejmowanym przez instytucje publiczne, branżę nieruchomości mieszkaniowych oraz branżę usługową. Na tej podstawie diagnozujemy, jak zmieniają się miasta i gminy, nasze otoczenie, i miejsca w których żyjemy. Przedstawione przez nas w raporcie przykłady inwestycji proekologicznych cechuje wielopłaszczyznowe podejście i atrakcyjność zastosowanych rozwiązań”.
Publikacja zawiera przykłady innowacyjnych przedsięwzięć z polskiego i zagranicznych rynków, które są dowodem na to, że projekty przyjazne środowisku mogą być realizowane w różnorodny sposób. Szeroka oferta „zielonych” inwestycji umożliwia wykorzystanie paneli fotowoltaicznych, pomp ciepła, inteligentnych systemów monitorowania zużycia energii, stacji ładowania samochodów elektrycznych czy też odzysku energii cieplnej.
Raport innogy Polska powstał na podstawie badania zrealizowanego metodą wywiadów online (CAWI), w dniach 15-21 stycznia 2021 roku na ogólnopolskiej próbie Polaków w wieku 18-65, liczącej 1000 osób.
Źródło informacji: innogy
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 18.03.2021, 13:07 |
Źródło informacji | innogy |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Przełomowe połączenie sztucznej inteligencji z systemami bankowymi HEUTHES
Zespół do spraw sztucznej inteligencji powołany w połowie 2024 roku osiągnął swój pierwszy kamień milowy w rozwoju systemów HEUTHES. Zgodnie z zapowiedzią udostępniona została pierwsza z funkcji, nad którą pracowała grupa specjalistów, czyli połączenie AI z systemami HEUTHES.- 07.02.2025, 11:34
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: HEUTHES sp. z o.o.
-
Image
TCL prezentuje najświeższe innowacje w zakresie komercyjnych wyświetlaczy na targach ISE 2025
- 06.02.2025, 14:57
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Samotność młodych w wirtualnym tłumie. Jak budować bezpieczną relację ze światem online?
Ponad połowa nastolatków czuje się osamotniona w mediach społecznościowych, a jednocześnie 43 procent młodych ludzi korzysta z mediów społecznościowych, by poczuć się lepiej - wynika z opracowania „Nastolatki 3.0. Raport z ogólnopolskiego badania uczniów i rodziców”. Te dane niepokoją. Jaka jest wirtualna rzeczywistość młodych i ich bardzo realne emocje z tym związane? Czy na pewno je rozumiemy? W czym młodzież potrzebuje naszej pomocy? Jak możemy jej skutecznie udzielić? Zapraszamy na Galę DBI (Dnia Bezpiecznego Internetu), który obchodzony jest 11 lutego.- 06.02.2025, 10:00
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: NASK
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ