Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Badania przeprowadzone dla Getin Banku przez Instytut MillwardBrown SMG/KRC dowodzą, że najsilniejszą motywacją do oszczędzania jest strach przed niskimi dochodami na emeryturze - niechęć do drastycznego obniżenia poziomu życia i obciążania dzieci odpowiedzialnością za utrzymanie nas na starość. Drugą motywacją jest chęć zapewnienia dobrej przyszłości dzieciom i wnukom - w kupieniu pierwszego mieszkania, utrzymaniu na studiach.
"W ciągu ostatniego roku obserwujemy trend rosnącego zainteresowania Klientów produktami stworzonymi specjalnie pod kątem długofalowego oszczędzania - na 10, 15 czy więcej lat. Konsumenci wciąż lokują oszczędności na tradycyjnych lokatach, ale coraz częściej chcą posiadać także produkt, na którym będą odkładać pieniądze na dalszą przyszłość, np. emeryturę. W Getin Banku w grupie tzw. planów systematycznego oszczędzania, notujemy znaczący wzrost sprzedaży" - mówi Norbert Duczkowski, dyrektor Biura Produktów Inwestycyjnych.- Plany systematycznego oszczędzania zostały zaprojektowane tak, by mobilizować do regularności i zgromadzenia dużej kwoty - środków nie opłaca się więc wycofywać przed upływem 6 czy nawet 10 lat. Klienci szukają jednak formuły, która pozwoli im "schować" oszczędności - by nie zostały łatwo wydane. Wybierają produkty pozbawione ryzyka, z gwarancją kapitału. Najistotniejszą cechą planów jest fakt, że dzięki regularnym, niewielkim wpłatom, na przestrzeni 10 czy 15 lat zgromadzimy dużą sumę, której nie udałoby się odłożyć w krótkim czasie. Odkładając regularnie 10% pensji, możemy zapewnić sobie znaczne podniesienie dochodów na emeryturze" - tłumaczy Norbert Duczkowski.
KONTAKT:
Artur Newecki
specjalista ds. PR
Getin Noble Bank S.A.
tel. +48 693 718 957
e-mail: artur.newecki@noblebank.pl
Źródło informacji: Getin Noble Bank SA
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 17.10.2011, 15:55 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |