Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Wyniki IV Ogólnopolskiego Badania Assistance pokazują, że świadomość dotycząca usług assistance wśród Polaków rośnie z roku na rok. W obecnym badaniu posiadanie tych usług zadeklarowało 30% Polaków. To o 2 punkty procentowe więcej niż rok wcześniej. Wciąż najbardziej popularną usługą jest assistance samochodowy, który ma już 92% osób posiadających assistance. Assistance domowy posiada 18% osób, assistance medyczny - 16%, a podróżny - 12%.
Również coraz więcej Polaków korzysta z usług assistance. W tegorocznym badaniu 31% właścicieli pakietów assistance zadeklarowało korzystanie z tego typu usług. Jest to wynik wyższy od zeszłorocznego o 3 punkty procentowe. Ponadto, niemal wszyscy respondenci (90%), którzy korzystali z usług assistance byli zadowoleni z poziomu obsługi.
Według badanych, usługi assistance najczęściej dodawane były do ubezpieczeń AC lub OC (84% wskazań). W pozostałych przypadkach stanowiły one dodatek do ubezpieczenia domu lub mieszkania (11%), produktu bankowego (10%), wykupionego samodzielnie ubezpieczenia turystycznego (8%) oraz gwarancji producenckiej samochodu (5%). Podczas badania ankietowani pytani byli również, czy posiadane usługi assistance były oferowane im nieodpłatnie. Zarówno przy ubezpieczeniach samochodowych, jak i mieszkaniowych usługi assistance w 45% przypadków oferowane były respondentom nieodpłatnie, zaś w ofertach bankowych wskaźnik ten wynosił 62%.
Bancassistance coraz bardziej popularne
Produkty bankowe to popularne źródło usług assistance. Według wskazań respondentów, najczęściej usługi te oferowane są wraz z kontem bankowym (65%) i kartą kredytową (17%). Kolejne popularne produkty powiązane z usługami assistance to kredyt gotówkowy (8%) i karta debetowa (6%). Jeżeli chodzi o zakres usług assistance dostępnych w ramach produktów bankowych, to klienci banków najczęściej otrzymywali assistance medyczny (62%), fachową pomoc domową (54% ankietowanych), zaś assistance samochodowy otrzymało 51% badanych.
Ankietowani w większości (78%) uznali, że produkt bankowy zyskuje na atrakcyjności, gdy oferowany jest wraz z ubezpieczeniem assistance. Ponadto, ponad połowa badanych (53%) zadeklarowała, że otrzymując od banku bogaty pakiet assistance, skłonna jest skorzystać również z innych usług tego banku.
"Badanie Assistance prowadzone przez Europ Assistance Polska regularnie od 2009 roku jest wyznacznikiem świadomości i zachowań assistance w Polsce. Dzięki wynikom z kilku lat obserwujemy, jak zmienia się podejście klientów również do produktów bancassistance. Fakt, że w Badaniu Assistance 2012 aż 78% badanych (w porównaniu do 65% w 2011 roku) zadeklarowało, że assistance dołączony do produktu bankowego uatrakcyjnia ten produkt, jest najlepszym potwierdzeniem regularnie zwiększającego się zainteresowania klientów bankowych produktami assistance. W Związku Banków Polskich z satysfakcją odnotowujemy te wyniki, jak również stały rozwój oferty banków w tym zakresie" - powiedział Krzysztof Pietraszkiewicz, prezes Związku Banków Polskich.
Respondenci oceniali także użyteczność poszczególnych usług assistance. Większość respondentów (86%) wskazało holowanie auta i pomoc drogową jako najbardziej użyteczną usługę assistance. Pomoc medyczną wskazało 69% badanych, zaś pomoc w podróży zagranicznej - 52%.
"Europ Assistance Polska jest prekursorem badań oraz popularyzacji assistance wśród Polaków. Tegoroczne, czwarte już Badanie Assistance po raz kolejny potwierdziło zarówno stale rosnącą popularność, jak i użyteczność tych usług, a aż 80 % ankietowanych było zadowolonych z uzyskanej pomocy. Te bardzo korzystne dla assistance wyniki upatrujemy nie tylko w powszechnej już świadomości i dostępności tych usług, lecz także kompleksowości i innowacyjności rozwiązań. Cieszymy się, że mamy w tym swój znaczący udział i będziemy starali się kreować nowe standardy i rozwiązania assistance również w przyszłości" - mówi Ryszard Grzelak, prezes Zarządu Europ Assistance Polska.
Czwarte Ogólnopolskie Badanie Assistance zostało zrealizowane przez firmę badawczą ARC Rynek i Opinia. Próba badawcza wyniosła 2 542 osoby. Więcej informacji na temat Badania Assistance można znaleźć na stronie: http://www.europ-assistance.pl.
KONTAKT:
Anna Kozłowska
Biuro Prasowe Europ Assistance Polska
tel. (22) 205 50 15
e-mail: anna.kozlowska@europ-assistance.pl
Źródło informacji: Europ Assistance Polska
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 09.03.2012, 13:00 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |