Newsletter

Zlecone: Rośnie liczba zadowolonych klientów korzystających z assistance

09.03.2012, 13:00aktualizacja: 09.03.2012, 13:00

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Już jedna trzecia Polaków posiada i korzysta z usług assistance, a 90% osób, które przynajmniej raz skorzystało z tych usług, jest zadowolone z otrzymanej pomocy. To wyniki czwartego kompleksowego Badania Assistance przeprowadzonego przez Europ Assistance Polska. Badanie to jest największym i najdłużej prowadzonym w Europie badaniem rynku assistance.

Wyniki IV Ogólnopolskiego Badania Assistance pokazują, że świadomość dotycząca usług assistance wśród Polaków rośnie z roku na rok. W obecnym badaniu posiadanie tych usług zadeklarowało 30% Polaków. To o 2 punkty procentowe więcej niż rok wcześniej. Wciąż najbardziej popularną usługą jest assistance samochodowy, który ma już 92% osób posiadających assistance. Assistance domowy posiada 18% osób, assistance medyczny - 16%, a podróżny - 12%.

Również coraz więcej Polaków korzysta z usług assistance. W tegorocznym badaniu 31% właścicieli pakietów assistance zadeklarowało korzystanie z tego typu usług. Jest to wynik wyższy od zeszłorocznego o 3 punkty procentowe. Ponadto, niemal wszyscy respondenci (90%), którzy korzystali z usług assistance byli zadowoleni z poziomu obsługi.

Według badanych, usługi assistance najczęściej dodawane były do ubezpieczeń AC lub OC (84% wskazań). W pozostałych przypadkach stanowiły one dodatek do ubezpieczenia domu lub mieszkania (11%), produktu bankowego (10%), wykupionego samodzielnie ubezpieczenia turystycznego (8%) oraz gwarancji producenckiej samochodu (5%). Podczas badania ankietowani pytani byli również, czy posiadane usługi assistance były oferowane im nieodpłatnie. Zarówno przy ubezpieczeniach samochodowych, jak i mieszkaniowych usługi assistance w 45% przypadków oferowane były respondentom nieodpłatnie, zaś w ofertach bankowych wskaźnik ten wynosił 62%.

Bancassistance coraz bardziej popularne

Produkty bankowe to popularne źródło usług assistance. Według wskazań respondentów, najczęściej usługi te oferowane są wraz z kontem bankowym (65%) i kartą kredytową (17%). Kolejne popularne produkty powiązane z usługami assistance to kredyt gotówkowy (8%) i karta debetowa (6%). Jeżeli chodzi o zakres usług assistance dostępnych w ramach produktów bankowych, to klienci banków najczęściej otrzymywali assistance medyczny (62%), fachową pomoc domową (54% ankietowanych), zaś assistance samochodowy otrzymało 51% badanych.

Ankietowani w większości (78%) uznali, że produkt bankowy zyskuje na atrakcyjności, gdy oferowany jest wraz z ubezpieczeniem assistance. Ponadto, ponad połowa badanych (53%) zadeklarowała, że otrzymując od banku bogaty pakiet assistance, skłonna jest skorzystać również z innych usług tego banku.

"Badanie Assistance prowadzone przez Europ Assistance Polska regularnie od 2009 roku jest wyznacznikiem świadomości i zachowań assistance w Polsce. Dzięki wynikom z kilku lat obserwujemy, jak zmienia się podejście klientów również do produktów bancassistance. Fakt, że w Badaniu Assistance 2012 aż 78% badanych (w porównaniu do 65% w 2011 roku) zadeklarowało, że assistance dołączony do produktu bankowego uatrakcyjnia ten produkt, jest najlepszym potwierdzeniem regularnie zwiększającego się zainteresowania klientów bankowych produktami assistance. W Związku Banków Polskich z satysfakcją odnotowujemy te wyniki, jak również stały rozwój oferty banków w tym zakresie" - powiedział Krzysztof Pietraszkiewicz, prezes Związku Banków Polskich.

Respondenci oceniali także użyteczność poszczególnych usług assistance. Większość respondentów (86%) wskazało holowanie auta i pomoc drogową jako najbardziej użyteczną usługę assistance. Pomoc medyczną wskazało 69% badanych, zaś pomoc w podróży zagranicznej - 52%.

"Europ Assistance Polska jest prekursorem badań oraz popularyzacji assistance wśród Polaków. Tegoroczne, czwarte już Badanie Assistance po raz kolejny potwierdziło zarówno stale rosnącą popularność, jak i użyteczność tych usług, a aż 80 % ankietowanych było zadowolonych z uzyskanej pomocy. Te bardzo korzystne dla assistance wyniki upatrujemy nie tylko w powszechnej już świadomości i dostępności tych usług, lecz także kompleksowości i innowacyjności rozwiązań. Cieszymy się, że mamy w tym swój znaczący udział i będziemy starali się kreować nowe standardy i rozwiązania assistance również w przyszłości" - mówi Ryszard Grzelak, prezes Zarządu Europ Assistance Polska.

Czwarte Ogólnopolskie Badanie Assistance zostało zrealizowane przez firmę badawczą ARC Rynek i Opinia. Próba badawcza wyniosła 2 542 osoby. Więcej informacji na temat Badania Assistance można znaleźć na stronie: http://www.europ-assistance.pl.

KONTAKT:

Anna Kozłowska

Biuro Prasowe Europ Assistance Polska

tel. (22) 205 50 15

e-mail: anna.kozlowska@europ-assistance.pl

Źródło informacji: Europ Assistance Polska

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 09.03.2012, 13:00
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ