Newsletter

Samorząd Kobylnicy chce usprawnić działanie urzędu

08.05.2013, 11:21aktualizacja: 08.05.2013, 11:21

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Badanie poziomu satysfakcji interesantów, program rozwoju dla najlepszych urzędników czy system sukcesji na stanowiskach - to część rekomendacji po audycie personalnym w Urzędzie Gminy Kobylnica.

Leżąca koło Słupska Kobylnica liczy ok. 10 tys. mieszkańców. Znana jest z działających tam farm wiatrowych i rozstawionych przy drogach fotoradarów. "Fotoradary bardzo poprawiły bezpieczeństwa na naszych drogach, mieszkańcy Kobylnicy to doceniają. Mam nadzieję, że już wkrótce docenią też korzyści z audytu personalnego" - mówi Leszek Kuliński, wójt Kobylnicy.

"Audyt to kolejne działanie, po wprowadzeniu elektronicznego systemu obiegu dokumentów czy bezpłatnego systemu esemesowego, służące lepszej obsłudze mieszkańców gminy" - dodaje wójt.

Badanie przeprowadziła firma konsultingowa Grupa Gumułka. Zdaniem jej wiceprezesa Jarosława Piotrowskiego, na przeprowadzenie audytów personalnych coraz częściej decydują się nie tylko duże podmioty, lecz także niewielkie firmy czy gminy. "Ze względu na mniejszy formalizm w takich jednostkach, zarządzającym jest trudniej ocenić kompetencje pracowników i wprowadzić niezbędne modyfikacje w zarządzaniu. Wsparcie niezależnych konsultantów bywa wtedy bardzo pomocne" - podkreśla Piotrowski.

Audytowi w Kobylnicy poddano każdego z 51 urzędników. Podczas badania diagnozowano mocne i słabe strony każdego z nich. W pierwszym etapie przeprowadzono wywiad kompetencyjny. W drugim audytorzy obserwowali zachowania pracowników podczas specjalnej sesji, w czasie której urzędnicy wykonywali zadania związane ze współpracą, orientacją na cel oraz planowaniem i organizowaniem pracy.

Wynikiem audytu jest stworzenie profili kompetencyjnych wszystkich pracowników urzędu, które diagnozują ich mocne strony oraz określają luki kompetencyjne wymagające uzupełnienia. W rezultacie badania została wyszczególniona grupa kilku najlepszych pracowników, którym zostały zaproponowane ścieżki rozwoju zawodowego.

Istotną częścią rekomendacji audytorów były te związane z poprawą obsługi mieszkańców. Specjaliści Grupy Gumułka zasugerowali na przykład wprowadzenie mechanizmu badania poziomu satysfakcji klientów, sprawdzanie jakości obsługi przez tzw. tajemniczych klientów czy też wdrożenie systemu motywacyjnego dla urzędników. "To wszystko powinno zachęcić pracowników do lepszej pracy. Najlepsi będą mogli liczyć na awans" - zapowiada wójt Kuliński.

KONTAKT:

e-mail: w.gumulka@dialogpr.pl

Źródło informacji: Dialog APR

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 08.05.2013, 11:21
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ