Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Posiadanie i utrzymanie sprzętu na wysokim poziomie wymaga pewnych nakładów finansowych. Dlatego wynajem wózków widłowych coraz częściej stanowi dobrą alternatywę dla zakupu sprzętu. Przedsiębiorstwo staje się użytkownikiem sprzętu w ramach umów krótko- lub długoterminowych, które zawierają dodatkowy pakiet gwarantujący pełną obsługę serwisową.
Przedsiębiorcy oczekują sprzętu wysokiej jakości, w pełni dostosowanego do specyfiki i często zmiennych warunków pracy. Wynajem wózków widłowych pozwala na każdorazową wymianę sprzętu, w zależności od zaistniałej sytuacji, przy jednoczesnej optymalizacji kosztów. Najważniejszą zaletą tego rozwiązania jest więc brak konieczności inwestowania znacznych środków pieniężnych w zakup wózka, a co za tym idzie możliwość ich przeznaczenia na cele związane z podstawową działalnością przedsiębiorstwa.
Wynajem wózków widłowych niesie za sobą wiele korzyści, które przedsiębiorcy biorą pod uwagę przy wyborze tej alternatywy. Wśród nich można wyróżnić:
- pełną obsługę serwisową i gwarancję sprawności - jest to opcja zawarta w cenie ryczałtu i oznacza brak dodatkowych kosztów związanych z naprawami, remontami, odbiorem i dokumentacją w Urzędzie Dozoru Technicznego (UDT) oraz ubezpieczeniem, ponieważ całkowite ryzyko wynikające z utrzymania serwisowego sprzętu bierze na siebie dostawca usługi;
- elastyczność w doborze ilościowym i okresie wynajmu - co jest korzystne dla przedsiębiorców używających wózków widłowych tylko przez jakiś czas - na przykład w sytuacji naprawy własnego sprzętu lub w sezonie, kiedy następuje zwiększenie produkcji;
- przewidywalność kosztów - jest możliwa w ramach długoterminowych umów na wynajem wózków, gdzie rozliczenie polega na dokonywaniu opłaty zgodnej z kwotą przewidzianą w umowie, a obowiązującą przez cały okres współpracy. Zupełnie inaczej jest w sytuacji zakupu sprzętu, ponieważ specyfika urządzenia pozwala przewidzieć koszty serwisowe tylko w małym przybliżeniu, podczas gdy praktyka użytkowania pokazuje, że wózek ulega awarii właśnie wtedy, kiedy jest najbardziej potrzebny;
- oszczędność i ekologię - w przypadku wynajmu długoterminowego flot wózków widłowych standardem jest udostępnianie sprzętu nowego lub prawie nowego, wyposażonego w oszczędne jednostki napędowe spełniające najostrzejsze normy emisji spalin;
- szybką reakcję - ponieważ serwisy zlokalizowane są zwykle w bezpośrednim sąsiedztwie miejsc użytkowania wózków, reakcja na zgłoszenie serwisowe jest praktycznie natychmiastowa. Ponadto gwarantem ciągłości świadczonej usługi są wózki zastępcze udostępniane w przypadku awarii, której usunięcie wymaga wyłączenia sprzętu z ruchu na dłuższy czas.
"Organizacja procesów produkcji i logistyki wewnątrzzakładowej w oparciu o wynajem wózków widłowych zyskuje coraz większe grono zwolenników - podkreśla specjalista z firmy Suret - szczególnie wśród firm, które w swojej działalności wykorzystują nowoczesne systemy zarządzania i są nastawione na sukces". Rozwiązanie to sprawdza się wyjątkowo dobrze, generując znaczne oszczędności, zwłaszcza wtedy, kiedy obciążenie sprzętu jest stosunkowo duże lub gdy przedmiotem wynajmu są różnego rodzaju wózki specjalistyczne wyposażone w dodatkowy, a wymagany w danych warunkach osprzęt.
Ponieważ producenci wózków widłowych wciąż wprowadzają nowoczesne udoskonalenia usprawniające użytkowanie sprzętu w różnych warunkach, przedsiębiorcy korzystający z wynajmu mogą dostosowywać wózki do konkretnych potrzeb, bez konieczności dokonywania kolejnych zakupów. Obowiązek modernizacji przejmuje na siebie firma udostępniająca wózki widłowe, które muszą spełniać wymogi panujące w danej branży, a zwłaszcza w przemyśle ciężkim, gdzie istnieje konieczność przystosowania sprzętu do warunków szczególnie trudnych.
Praktyka rynkowa dowodzi, że te przedsiębiorstwa, które zdecydowały się na wynajem wózków przy umiarkowanej rezerwie w początkowej fazie procesu, bardzo szybko dostrzegły i doceniły zalety płynące z tego rozwiązania. Mając możliwość efektywnego korzystania z wózków widłowych dostosowanych do specyficznych warunków, nie planują powrotu do modelu polegającego na zakupie sprzętu.
W celu uzyskania dokładniejszych informacji o ofercie prosimy o kontakt:
SURET Sp. z o.o.
tel. (14) 681 35 60
e-mail: suret@suret.com.pl
www.suret.com.pl
Źródło informacji: SURET Sp. z o.o.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 25.07.2013, 14:46 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |