Newsletter

Dick Dobrowolski kończy misję?

25.04.2014, 12:29aktualizacja: 25.04.2014, 12:29

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Dobiega końca kampania społeczna Instytutu Spraw Obywatelskich (INSPRO) z udziałem Dicka Dobrowolskiego, czyli alter ego Liroya, uznanego artysty polskiej sceny hip-hopowej.

Przez kilka ostatnich tygodni w kolejnych odcinkach cyklu "Dick Dobrowolski. Jak wygrać wybory?" fikcyjny spin doctor zdradzał na YouTube tajniki skutecznego marketingu politycznego i zręcznego manipulowania ludźmi, które mają dać zwycięstwo w wyborach. Powołując się na doświadczenia zdobyte w amerykańskich kampaniach wyborczych zapewniał, że pomoże odnieść sukces nawet tym najmniej zdolnym politykom. Dla potrzeb kampanii powstała także strona http://www.dickdobrowolski.com, na której można znaleźć m.in. biografię spin doctora i informacje dotyczące jego oferty. Znajdujemy tu m.in. deklarację: "Masz problem z kontrkandydatem? Pomogę Ci stworzyć kampanię negatywną. Wiem, jak obrzucić błotem Twoją konkurencję, tak by przyschło!". Dopiero w ostatnim odcinku cyklu porad specjalisty od marketingu politycznego następuje transformacja Dicka w Liroya. W końcówce spotu raper zachęca do przekazania 1% podatku Instytutowi Spraw Obywatelskich.

Bezpośrednią inspiracją dla kampanii były słowa Bismarcka, że obywatele nie powinni wiedzieć, jak się robi kiełbasę i jak się robi politykę. INSPRO za cel postawiło sobie pokazanie polityki od kuchni.

Rafał Górski, prezes INSPRO, tak mówi o celach kampanii: "Nie chodziło nam o to, by pokazać, że polityka jest z definicji brudna i należy się od niej trzymać z daleka. Wręcz przeciwnie, chcemy by oprócz swoich praw, obywatele widzieli również obowiązki i brali odpowiedzialność za swoje decyzje. Jednym z takich obowiązków jest kontrolowanie polityków".

Według Górskiego, partie polityczne skupiają się na 'zarządzaniu nieufnością', i zamiast łączyć - dzielą Polaków. "Chcemy, by partie posunęły się na ławce i zrobiły miejsce obywatelom. Domagamy się wzmocnienia praw obywatelskich. Chcemy zamienić zasady gry. Nie powinniśmy zadowalać się zmianą nazw drużyn i transferami zawodników. Chodzi o prawdziwą zmianę, a więc zamianę aktualnej partiokracji na prawdziwą demokrację. Chcemy, by głos obywateli był lepiej słyszany".

Jak zwraca uwagę Liroy, powinniśmy codziennie politykom patrzeć na ręce, a jeśli nie mamy na to czasu, niech pilnują ich inni - właśnie INSPRO. Dlaczego raper zdecydował się na udział w kampanii? Najważniejsze powody to rozczarowanie polską sceną polityczną i chęć wsparcia pozapartyjnej inicjatywy, która ma na celu zwiększenie zaangażowania Polaków w demokrację i życie społeczne.

"Takiej kampanii jeszcze nie było. Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z mechanizmów manipulacji politycznej. Warto podnieść poziom świadomości obywateli w tym zakresie. Może to na starość mi się tak robi, ale bardzo zależy mi na tym kraju i bardzo mi zależy, żeby się tutaj lepiej żyło" - mówi raper, który współpracował już z INSPRO przy wcześniejszej kampanii pod hasłem "Obywatele decydują".

Akcja spotkała się ze sporym zainteresowaniem mediów. Rosnąca ilość wyświetleń kolejnych odcinków cyklu "Dick Dobrowolski. Jak wygrać wybory?" i liczne komentarze szybko skierowały uwagę dziennikarzy na kampanię. Oficjalne zdemaskowanie Dicka Dobrowolskiego nastąpiło w programie "Dzień Dobry TVN". Liroy gościł także w Polsat News i programie "Świat się kręci" w TVP1.

Czy Dick Dobrowolski dostanie szansę na „drugie życie”? Rafał Górski nie chce zdradzać szczegółów: "Mamy kilka pomysłów na przedłużenie mu życia. Nie wykluczamy, że kampania będzie miała kolejne odsłony".

Instytut Spraw Obywatelskich (http://www.inspro.org.pl) to organizacja pożytku publicznego, organizator m.in. ogólnopolskich kampanii społecznych, takich jak "Obywatele decydują", "Obywatele rozliczają" czy "Tiry na Tory". Kampania z udziałem Piotra Marca 'Liroya' jest elementem szerszej inicjatywy, której celem jest przekonanie odbiorców do przekazania 1% podatku dochodowego na działalność INSPRO.

Za kreację i obsługę PR kampanii odpowiada agencja Publicon, zaś za produkcję spotów dom produkcyjny Grupa IMPACT.

Najnowszy spot Dicka Dobrowolskiego/Inspro: http://www.youtube.com/watch?v=fHJX9JW7z7M

Zdjęcia Dicka Dobrowolskiego: https://www.dropbox.com/sh/fqf5led8i0jbg0l/aqie736n7H

Oficjalny spot Inspro 1%: https://dl.dropboxusercontent.com/u/15762226/inspro_rafal_v19_1080p.zip 

Źródło informacji: Materiały prasowe - agencja Publicon

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 25.04.2014, 12:29
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ