Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Przez kilka ostatnich tygodni w kolejnych odcinkach cyklu "Dick Dobrowolski. Jak wygrać wybory?" fikcyjny spin doctor zdradzał na YouTube tajniki skutecznego marketingu politycznego i zręcznego manipulowania ludźmi, które mają dać zwycięstwo w wyborach. Powołując się na doświadczenia zdobyte w amerykańskich kampaniach wyborczych zapewniał, że pomoże odnieść sukces nawet tym najmniej zdolnym politykom. Dla potrzeb kampanii powstała także strona http://www.dickdobrowolski.com, na której można znaleźć m.in. biografię spin doctora i informacje dotyczące jego oferty. Znajdujemy tu m.in. deklarację: "Masz problem z kontrkandydatem? Pomogę Ci stworzyć kampanię negatywną. Wiem, jak obrzucić błotem Twoją konkurencję, tak by przyschło!". Dopiero w ostatnim odcinku cyklu porad specjalisty od marketingu politycznego następuje transformacja Dicka w Liroya. W końcówce spotu raper zachęca do przekazania 1% podatku Instytutowi Spraw Obywatelskich.
Bezpośrednią inspiracją dla kampanii były słowa Bismarcka, że obywatele nie powinni wiedzieć, jak się robi kiełbasę i jak się robi politykę. INSPRO za cel postawiło sobie pokazanie polityki od kuchni.
Rafał Górski, prezes INSPRO, tak mówi o celach kampanii: "Nie chodziło nam o to, by pokazać, że polityka jest z definicji brudna i należy się od niej trzymać z daleka. Wręcz przeciwnie, chcemy by oprócz swoich praw, obywatele widzieli również obowiązki i brali odpowiedzialność za swoje decyzje. Jednym z takich obowiązków jest kontrolowanie polityków".
Według Górskiego, partie polityczne skupiają się na 'zarządzaniu nieufnością', i zamiast łączyć - dzielą Polaków. "Chcemy, by partie posunęły się na ławce i zrobiły miejsce obywatelom. Domagamy się wzmocnienia praw obywatelskich. Chcemy zamienić zasady gry. Nie powinniśmy zadowalać się zmianą nazw drużyn i transferami zawodników. Chodzi o prawdziwą zmianę, a więc zamianę aktualnej partiokracji na prawdziwą demokrację. Chcemy, by głos obywateli był lepiej słyszany".
Jak zwraca uwagę Liroy, powinniśmy codziennie politykom patrzeć na ręce, a jeśli nie mamy na to czasu, niech pilnują ich inni - właśnie INSPRO. Dlaczego raper zdecydował się na udział w kampanii? Najważniejsze powody to rozczarowanie polską sceną polityczną i chęć wsparcia pozapartyjnej inicjatywy, która ma na celu zwiększenie zaangażowania Polaków w demokrację i życie społeczne.
"Takiej kampanii jeszcze nie było. Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z mechanizmów manipulacji politycznej. Warto podnieść poziom świadomości obywateli w tym zakresie. Może to na starość mi się tak robi, ale bardzo zależy mi na tym kraju i bardzo mi zależy, żeby się tutaj lepiej żyło" - mówi raper, który współpracował już z INSPRO przy wcześniejszej kampanii pod hasłem "Obywatele decydują".
Akcja spotkała się ze sporym zainteresowaniem mediów. Rosnąca ilość wyświetleń kolejnych odcinków cyklu "Dick Dobrowolski. Jak wygrać wybory?" i liczne komentarze szybko skierowały uwagę dziennikarzy na kampanię. Oficjalne zdemaskowanie Dicka Dobrowolskiego nastąpiło w programie "Dzień Dobry TVN". Liroy gościł także w Polsat News i programie "Świat się kręci" w TVP1.
Czy Dick Dobrowolski dostanie szansę na „drugie życie”? Rafał Górski nie chce zdradzać szczegółów: "Mamy kilka pomysłów na przedłużenie mu życia. Nie wykluczamy, że kampania będzie miała kolejne odsłony".
Instytut Spraw Obywatelskich (http://www.inspro.org.pl) to organizacja pożytku publicznego, organizator m.in. ogólnopolskich kampanii społecznych, takich jak "Obywatele decydują", "Obywatele rozliczają" czy "Tiry na Tory". Kampania z udziałem Piotra Marca 'Liroya' jest elementem szerszej inicjatywy, której celem jest przekonanie odbiorców do przekazania 1% podatku dochodowego na działalność INSPRO.
Za kreację i obsługę PR kampanii odpowiada agencja Publicon, zaś za produkcję spotów dom produkcyjny Grupa IMPACT.
Najnowszy spot Dicka Dobrowolskiego/Inspro: http://www.youtube.com/watch?v=fHJX9JW7z7M
Zdjęcia Dicka Dobrowolskiego: https://www.dropbox.com/sh/fqf5led8i0jbg0l/aqie736n7H
Oficjalny spot Inspro 1%: https://dl.dropboxusercontent.com/u/15762226/inspro_rafal_v19_1080p.zip
Źródło informacji: Materiały prasowe - agencja Publicon
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 25.04.2014, 12:29 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |