Newsletter

Wzrost na rynku SEO/SEM

30.05.2014, 11:48aktualizacja: 30.05.2014, 11:48

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Reklamodawcy wiedzą, że obecność marki w wyszukiwarce internetowej to konieczność dla efektywnej promocji danej firmy. Chcąc dotrzeć do zdefiniowanej grupy użytkowników, reklamodawcy wykorzystują narzędzia SEO i SEM. Wciąż notuje się wzrost tego rynku w Polsce.

Pod pojęciem SEO należy rozumieć działania optymalizacyjne pod kątem wyszukiwarek internetowych. Z kolei SEM jest skrótem od Search Engine Marketing i obejmuje swoim zakresem marketing w wyszukiwarkach.

Wydatki na reklamę internetową w górę

W 2013 roku kontynuowane były wzrosty w zakresie SEO i SEM. Reklama w Internecie według badania IAB AdEx realizowanego przez PwC, spełnia coraz większą rolę w kampaniach marketingowych firm w Polsce. Wydatki na reklamę online w naszym kraju w 2013 roku wzrosły o 10,2% względem 2012 roku, zaś wartość tego rynku przekroczyła 2,4 mld zł. Duże znaczenie dla rozwoju rynku reklamowego ma reklama mobilna. Rosną nakłady reklamodawców na reklamę wideo online i działania w social media. Reklama graficzna pozostaje liderem dynamiki wzrostów SEO/SEM. Marketing w wyszukiwarkach miał w 2013 roku aż 35% udział w rynku reklamy internetowej. SEM wzrasta w Polsce szybciej, niż cały rynek reklamy online. Liderem sektora SEO i SEM w Polsce pozostaje firma Eactive, która od 4 września 2000 roku zajmuje się marketingiem internetowym.

Właściciel firmy, Michał Kliszczak powiedział: "W 2000 roku mało kto dostrzegał szerokie możliwości Internetu w zakresie promocji i reklamy. Eactive zainwestowało wówczas w tą dziedzinę, zatrudniając specjalistów z branży i gromadząc bezcenne doświadczenie. Od 2005 roku nasza firma koncentruje się na marketingu w wyszukiwarkach internetowych, zdobywając prestiżowe zlecenia, od znanych klientów na polskim rynku. Z dużym prawdopodobieństwem mogę powiedzieć, że rynek SEO/SEM będzie z roku na rok wzrastał w stabilnym tempie".

Dom mediowy ZenithOptimedia prognozuje, że w 2014 roku wydatki netto na reklamę w Polsce wzrosną o 1,8% w stosunku do 2013 roku, a wartość rynku wyniesie około 6,51 mld zł.

Więcej informacji znajduje się na stronie: http://www.eactive.pl/.

KONTAKT:

Michał Kliszczak

ul. Aleksandra Zelwerowicza 18A

53-676 Wrocław

tel. 71 340 94 13

faks 71 340 94 09

e-mail: kontakt@eactive.pl

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 30.05.2014, 11:48
Źródło informacji eactive.pl
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Pozostałe z kategorii

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ