Newsletter

Wzrost na rynku SEO/SEM

30.05.2014, 11:48aktualizacja: 30.05.2014, 11:48

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Reklamodawcy wiedzą, że obecność marki w wyszukiwarce internetowej to konieczność dla efektywnej promocji danej firmy. Chcąc dotrzeć do zdefiniowanej grupy użytkowników, reklamodawcy wykorzystują narzędzia SEO i SEM. Wciąż notuje się wzrost tego rynku w Polsce.

Pod pojęciem SEO należy rozumieć działania optymalizacyjne pod kątem wyszukiwarek internetowych. Z kolei SEM jest skrótem od Search Engine Marketing i obejmuje swoim zakresem marketing w wyszukiwarkach.

Wydatki na reklamę internetową w górę

W 2013 roku kontynuowane były wzrosty w zakresie SEO i SEM. Reklama w Internecie według badania IAB AdEx realizowanego przez PwC, spełnia coraz większą rolę w kampaniach marketingowych firm w Polsce. Wydatki na reklamę online w naszym kraju w 2013 roku wzrosły o 10,2% względem 2012 roku, zaś wartość tego rynku przekroczyła 2,4 mld zł. Duże znaczenie dla rozwoju rynku reklamowego ma reklama mobilna. Rosną nakłady reklamodawców na reklamę wideo online i działania w social media. Reklama graficzna pozostaje liderem dynamiki wzrostów SEO/SEM. Marketing w wyszukiwarkach miał w 2013 roku aż 35% udział w rynku reklamy internetowej. SEM wzrasta w Polsce szybciej, niż cały rynek reklamy online. Liderem sektora SEO i SEM w Polsce pozostaje firma Eactive, która od 4 września 2000 roku zajmuje się marketingiem internetowym.

Właściciel firmy, Michał Kliszczak powiedział: "W 2000 roku mało kto dostrzegał szerokie możliwości Internetu w zakresie promocji i reklamy. Eactive zainwestowało wówczas w tą dziedzinę, zatrudniając specjalistów z branży i gromadząc bezcenne doświadczenie. Od 2005 roku nasza firma koncentruje się na marketingu w wyszukiwarkach internetowych, zdobywając prestiżowe zlecenia, od znanych klientów na polskim rynku. Z dużym prawdopodobieństwem mogę powiedzieć, że rynek SEO/SEM będzie z roku na rok wzrastał w stabilnym tempie".

Dom mediowy ZenithOptimedia prognozuje, że w 2014 roku wydatki netto na reklamę w Polsce wzrosną o 1,8% w stosunku do 2013 roku, a wartość rynku wyniesie około 6,51 mld zł.

Więcej informacji znajduje się na stronie: http://www.eactive.pl/.

KONTAKT:

Michał Kliszczak

ul. Aleksandra Zelwerowicza 18A

53-676 Wrocław

tel. 71 340 94 13

faks 71 340 94 09

e-mail: kontakt@eactive.pl

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 30.05.2014, 11:48
Źródło informacji eactive.pl
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ