Newsletter

BIC gromadzi próbki pisma z całego świata, aby stworzyć z nich uniwersalną czcionkę

09.06.2014, 13:22aktualizacja: 09.06.2014, 13:22

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

AMSTERDAM (Holandia) i DÜSSELDORF (Niemcy), 6 czerwca 2014 r. /PRNewswire/ - Firma BIC rozpoczęła pozyskiwanie, w ramach crowdsourcingu, cyfrowych próbek i danych o odręcznym piśmie z całego świata w celu opracowania na ich podstawie uniwersalnego kroju czcionki. Ten globalny eksperyment wpisuje się w obchody upamiętniające premierę długopisu BIC Cristal, który od roku 1950 sprzedał się w ponad 100 mld egzemplarzy.

Pomysł na ten eksperyment zrodził się w oddziale DDB w Düsseldorfie, a za jego realizację odpowiada spółka MediaMonks zajmująca się kreatywnymi projektami cyfrowymi. Będzie to bezprecedensowa próba połączenia stylów piśmienniczych i danych demograficznych z całego świata w jeden krój czcionki.

Jako najlepiej sprzedający się długopis w historii, BIC Cristal nazywany jest 'długopisem uniwersalnym'. Kampania ma na celu uwiecznić charaktery pisma osób korzystających z niego na całym świecie, łącząc je w formie cyfrowego kroju, który byłby dostępny dla wszystkich i podlegałby nieustannym zmianom wraz z aktualizacjami bazy danych. Na specjalnej platformie cyfrowej (http://theuniversaltypeface.com/) każdy użytkownik może dodać próbkę swojego pisma przy pomocy technologii Mobile Connect. Technologia ta pozwala w intuicyjny i naturalny sposób wpisać tekst na smartfonie lub tablecie z ekranem dotykowym, a następnie wyświetlić go na komputerze stacjonarnym.

Strona internetowa projektu zawiera także rozbudowany dział, w którym użytkownicy mogą porównywać swoje próbki ze średnią ogólnoświatową. Mogą analizować statystyczne różnice i podobieństwa między swoimi próbkami i uśrednionymi danymi dla poszczególnych obszarów demograficznych, pogrupowanymi według wieku, płci, branży oraz innych kryteriów. Specjalnie w tym celu opracowany został wyjątkowy algorytm o nazwie Universal Typeface ('uniwersalny krój czcionki'), który pozwala syntezować wprowadzone dane i łączyć wyniki w całość.

Jan Propach, dyrektor ds. Kreatywnych w DDB Düsseldorf stwierdził: "Charakter pisma to jedno z najbardziej osobistych dóbr każdego człowieka. W związku z tym BIC, będąc producentem jednego z najbardziej uniwersalnych narzędzi piśmienniczych, z którego korzystają miliardy ludzi, zastanawiała się jak mógłby wyglądać uniwersalny krój pisma. Nasz eksperyment pozwoli nam odpowiedzieć na to pytanie i jednocześnie uczcić powstanie długopisu, który każdy z nas zna i z którego korzysta od lat".

Joris Pol, dyrektor ds. projektów międzynarodowych w MediaMonks powiedział: "Aby ustalić, jaki krój pisma jest uniwersalny i najlepiej oddawałby charakter wszystkich przesłanych próbek oraz aby zapewnić jego czytelność, opracowaliśmy w MediaMonks skomplikowany algorytm, który leży u podstaw tego cyfrowego eksperymentu. Możliwość połączenia kreatywności i technologii w ramach tego projektu w oparciu o pismo tradycyjne i cyfrowe była dla nas prawdziwym zaszczytem".

Dennis May, dyrektor ds. zarządzania projektami kreatywnymi w DDB Düsseldorf dodał: "Dziedzictwo DDB od zawsze opierało się i nadal opierać się będzie o pomysły, które łączą ludzi. Dlatego jesteśmy niezwykle podekscytowani projektem uniwersalnej czcionki, w ramach której możemy w nowatorski sposób, dzięki nowoczesnym technologiom, nadać temu dziedzictwu rzeczywisty wymiar”.

Pierwszą wersję uniwersalnej czcionki będzie można pobrać z sieci i korzystać z niej już w sierpniu. Link do eksperymentu "Universal Typeface Experiment": http://theuniversaltypeface.com/

DDB

DDB Worldwide (http://www.ddb.com) to jedna z największych i najczęściej nagradzanych sieci marketingowych na świecie. W 2012 r. magazyn Campaign przyznał DDB tytuł Sieci Reklamowej Roku, a magazyn Strategy tytuły Agencji Roku i Cyfrowej Agencji Roku. W roku 2013 na prestiżowym międzynarodowym festiwalu kreatywności w Cannes DDB zdobyło aż 93 Lwy - najwięcej w historii imprezy. W raporcie The Gunn Report w ciągu ostatnich 15 lat aż dwunastokrotnie DDB znalazło się w trójce najlepszych globalnych sieci. Do klientów agencji należą m.in. Volkswagen, McDonald's, Unilever, Mars, Johnson & Johnson oraz Exxon Mobil. DDB założono w 1949 roku, a obecnie firma ta należy do Omnicom Group (notowanej na amerykańskiej giełdzie papierów wartościowych) i posiada ponad 200 oddziałów w przeszło 90 krajach. Jej główna siedziba znajduje się w Nowym Jorku.

Omnicom Group Inc.

Omnicom Group Inc. (NYSE: OMC) to czołowa spółka globalnego sektora marketingu i komunikacji korporacyjnej. Sieci i liczne specjalistyczne firmy działające pod szyldem Omnicom świadczą usługi reklamowe, a także usługi z zakresu strategicznego planowania wykorzystania środków masowego przekazu, marketingu cyfrowego i interaktywnego oraz marketingu bezpośredniego i promocyjnego, public relations oraz inne specjalistyczne usługi komunikacyjne dla ponad 5 tys. klientów z przeszło 100 krajów. Więcej informacji na temat Omnicom i marek działających pod jej szyldem znaleźć można pod adresem: http://www.omnicomgroup.com.

Źródło: DDB Worldwide

KONTAKT:

Marta Tomczak, FinchFactor

tel. +0031-(0)20-794-4733

e-mail: marta@finchfactor.com

-

Sara Cosgrove, DDB Europe

tel. +44-(0)-20-7258-4230

e-mail: sara.cosgrove@ddb-europe.com

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 09.06.2014, 13:22
Źródło informacji PR Newswire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ