Pobierz materiał i Publikuj za darmo
10 dni temu edukatorzy z Muzeum Sztuki w Łodzi w opuszczonym sklepie przy ul. Wschodniej otworzyli świetlicę. Co dzień kilkadziesiąt dzieci w wieku 7-14 lat przez osiem godzin poznawało świat sztuki współczesnej: dzieła i sposoby ich powstania. Wykonały kilkaset prac: kolaże, murale, instalacje przestrzenne, fotografie.
Dzięki nim opowiadają o sobie: o swoich tęsknotach, lękach, radościach, nadziejach na przyszłość. Grabie zmieniły się w superbohaterów, których dzieci z bram potrzebują. W replikach telewizorów zainstalowano wiadomości z wymarzonego, idealnego dnia, w którym politycy uśmiechają się i zawsze jest 21 stopni. Na wieszakach wiszą projekty ubrań, które będą potrzebne dzieciom za dziesięć lat: z telefonami komórkowymi i grubymi portfelami w kieszeniach. Powstała galeria otwarta jest dla publiczności festiwalowej.
Akcja nie kończy się na pracy artystycznej. Ekipa Muzeum Sztuki w Łodzi daje dzieciom czas i zainteresowanie. Na co dzień rzadko mogą na nie liczyć, mieszkając w zdegradowanym centrum miasta. Warsztatom animacyjnym towarzyszą też pozaartystyczne gesty - zupa czy makaron, często bardziej potrzebne niż działania plastyczne.
Edukatorzy Muzeum Sztuki w Łodzi wierzą, że udział w "Galerii Jeansów" pomoże dzieciom znów uwierzyć w we własne siły. "Chcemy przypomnieć, że kreatywność drzemie w każdym - mówi Leszek Karczewski, kierownik Działu Edukacji Muzeum Sztuki. - Wiem, że paleta niestandardowych możliwości, którą podsunęliśmy, wzbogaci ich samodzielny rozwój".
W finale akcji dzieci zostaną nagrodzone za wysiłek jeansami. Spodnie - symboliczny znak emancypacji - przekazała Grupa LPP. Zamknięciu "Galerii Jeansów" towarzyszyć będzie wspólne projektowanie stałej działalności twórczej świetlicy w centrum Łodzi przy ul. Wschodniej.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 13.06.2014, 12:28 |
Źródło informacji | Festiwal Łódź Czterech Kultur |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |