Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Zdjęcie można obejrzeć na stronie: http://www.presseportal.de/galerie.htx?type=obs
FRA/rap – Fraport AG i konsorcjum pod przewodnictwem słoweńskiego państwowego funduszu inwestycyjnego Slovenian Sovereign Holding (SDH) osiągnęły porozumienie w sprawie nabycia portu lotniczego Lublana (Aerodrom Ljubljana), stolicy Słowenii (Europa Południowo-Wschodnia). 4 lipca w przetargu zamkniętym Fraport pokonał silnych międzynarodowych konkurentów. Spółka została wybrana przez sprzedającego do uczestniczenia w wyłącznych negocjacjach w sprawie sprzedaży Aerodrom Lubljana d.d., spółki, która zajmuje się obsługą lotniska.
W ramach porozumienia Fraport AG zapłaci 177,1 mln EUR za 75,5% udziałów w spółce Aerodrom Ljubljana d.d. Przejęcie zostanie sfinansowane z bieżących środków płynnych. W ramach prywatyzacji Fraport zamierza przejąć 100% udziałów spółki kierującej portem lotniczym Lublana. W tym celu przedstawi pozostałym udziałowcom ofertę przejęcia zgodnie z wymogami prawnymi i ustawowymi. W 2013 r. port lotniczy Ljubljana Airport (kod IATA: LJU) obsłużyło ok. 1,3 miliona pasażerów, co stanowi wzrost w porównaniu do 1,2 miliona w 2012 roku.
Dr Stefan Schulte, prezes Zarządu (dyrektor generalny) Fraport AG, wyraził swoje zadowolenie z powodu rozszerzenia międzynarodowej działalności spółki, która teraz obejmie kolejne lotnisko: "Port lotniczy Lublana to kolejna inwestycja o potencjale dynamicznego rozwoju. Wybór oferty Fraport podkreśla naszą pozycję jako jednego z najważniejszych światowych zarządców lotnisk". Dr Matthias Zieschang, członek Zarządu ds. controllingu i finansów (dyrektor finansowy) Fraport AG, dodał: "Nasza bogata wiedza specjalistyczna uzyskana przez dziesięciolecia umożliwi nam dalszy rozwój i umacnianie pozycji konkurencyjnej Lublany – to idealne rozwiązanie dla wszystkich zainteresowanych".
Dawniej Lublana była miejscem, przez które przechodziły strategiczne szlaki handlowe pomiędzy Dunajem, Alpami i Morzem Adriatyckim. LJU, nazywane również Jože Pučnik Airport, to dla Słowenii główny ośrodek transportu lotniczego i ważne centrum infrastruktury dla zróżnicowanej, stale rozwijającej się i ukierunkowanej na eksport gospodarki kraju. W 2004 r. Słowenia przystąpiła do Unii Europejskiej, a w 2007 r. do strefy euro. Obszar łatwego dojazdu do LJU obejmuje 4 miliony mieszkańców w promieniu 250 kilometrów, czyli tereny graniczące z Włochami, Austrią, Chorwacją i Węgrami. Lotnisko pełni również rolę węzła komunikacyjnego w regionie Bałkanów.
Słowenia to państwo od niedawna należące do UE, posiadające długą historię oraz liczne atrakcje geograficzne, kulturalne i historyczne, które czekają na odkrycie przez resztę świata. Jako jeden z najbardziej zalesionych krajów Europy, Słowenia ma do zaoferowania niespotykane piękno przyrody i nieograniczone możliwości aktywnego wypoczynku – od Alp po Morze Adriatyckie. Wśród skarbów dziedzictwa naturalnego kraju należy wymienić Park Narodowy Triglav i rezerwat biosfery UNESCO. Słynne Jaskinie Szkocjańskie, będące jednym z największych systemów jaskiń na świecie, również znajdują się na liście światowego dziedzictwa UNESCO.
Miasto Lublana to fascynująca i tętniąca życiem stolica państwa położonego w Europie, która w tym roku świętuje dwutysięczną rocznicę istnienia Emony, rzymskiego miasta, które niegdyś zajmowało obszar dzisiejszego centrum Lublany. Jeszcze wcześniej, czyli ok. 7 tysięcy lat temu, Lublańskie Bagna (początkowo będące jeziorem) na południe od miasta zamieszkiwali ludzie, którzy żyli w domach na palach drewnianych budowanych na płytkich wodach i przemieszczali się, pływając łodziami kanu. Do pozostałych atrakcji miasta należy Zamek Lublański, piękne budowle i fasady barokowe, rozległy Park Tivoli, który zajmuje powierzchnię pięciu kilometrów kwadratowych, a także rozmaite wydarzenia z dziedziny sztuki i kultury, które odbywają się w Lublanie każdego roku.
Zdjęcia Fraport AG i portu lotniczego Frankfurt w jakości umożliwiającej wydruk są dostępne do pobrania nieodpłatnie z biblioteki zdjęć naszego Centrum Prasowego na stronie internetowej spółki Fraport. Udostępniamy również nieodpłatne materiały filmowe do wykorzystania wyłącznie w telewizyjnych serwisach informacyjnych.
-
KONTAKT:
Fraport AG
Robert A. Payne
Międzynarodowy rzecznik prasowy
Biuro informacji prasowej,
komunikacja korporacyjna
60547 Frankfurt, Niemcy
tel. +49 69 690-78547
e-mail: r.payne@fraport.de
http://www.fraport.com
Facebook: http://k.com/FrankfurtAirport
-
Fraport AG, spółka plasująca się w czołówce światowego rynku portów lotniczych, oferuje pełną gamę usług w ramach zintegrowanego systemu zarządzania lotniskiem i posiada spółki zależne oraz inwestycje na pięciu kontynentach. W 2013 r. Grupa Fraport odnotowała przychody ze sprzedaży rzędu 2,56 mld EUR, zysk EBITDA (przed potrąceniem odsetek od zaciągniętych kredytów, podatków oraz amortyzacji) rzędu 880,2 mln EUR oraz zysk sięgający ok. 236 mln EUR. W ubiegłym roku na całym świecie ponad 103 mln pasażerów korzystało z lotnisk, w których spółka Fraport posiada większościowe udziały.
W 2013 r. spółka Fraport obsłużyła w porcie lotniczym Frankfurt (FRA) w swoim kraju ponad 58 mln pasażerów i przewiozła blisko 2,1 mln ton ładunku (ładunku lotniczego i przesyłek lotniczych). Na chwilę obecną w rozkładzie lotów FRA widnieje 108 pasażerskich linii lotniczych odbywających loty do ok. 295 miejsc w 105 krajach na całym świecie. Ponad połowa z portów lotniczych, do których odlatują samoloty z portu lotniczego Frankfurt, to międzynarodowe porty lotnicze zlokalizowane poza kontynentem europejskim, co podkreśla rolę Frankfurtu jako jednego z najważniejszych węzłów światowego systemu transportu lotniczego. Frankfurt zajmuje pierwsze miejsce w Europie pod względem tonażu ładunku i trzecie miejsce pod względem liczby osób korzystających z pasażerskiego transportu lotniczego. Biorąc pod uwagę fakt, że dla zdecydowanie więcej niż połowy wszystkich swoich pasażerów port lotniczy Frankfurt stanowi miejsce przesiadki, lotnisko to może się pochwalić najkrótszym czasem oczekiwania na przesiadkę wśród największych węzłów lotniczych w Europie.
Miasteczko lotniskowe we Frankfurcie stało się miejscem, w którym w jednej lokalizacji znalazła zatrudnienie największa liczba osób w skali Niemiec – pracę znalazło tu przeszło 78 tyś. osób w ok. 500 firm i organizacji. Niemal połowa całej populacji Niemiec mieszka w promieniu 200 km od węzła transportu intermodalnego jakim jest Frankfurt – lotnisko to posiada największy obszar łatwego dojazdu wśród lotnisk w Europie. Miasteczko lotniskowe we Frankfurcie przyciąga również inne firmy posiadające oddziały w regionie Frankfurt/Ren-Men-Neckar o dużym znaczeniu gospodarczym. Dzięki synergiom związanym z dynamicznie rozwijającymi się tu gałęziami przemysłu, bogatym zapleczem eksperckim, jak również z niezwykle rozbudowaną infrastrukturą transportu intermodalnego, sieć międzynarodowych szlaków portu lotniczego Frankfurt umożliwia przedsiębiorstwom ukierunkowanym na eksport, zlokalizowanym zarówno w kraju związkowym Hesja, jak i w pozostałych regionach Niemiec, rozkwit na rynkach rozwijających się całego świata.
Port lotniczy Frankfurt jest w stanie sprostać rosnącym potrzebom prężnie rozwijającej się, ukierunkowanej na eksport gospodarki kraju związkowego Hesja, a także gospodarki całych Niemiec, zapewniając im połączenie z rynkami krajów rozwijających się na całym świecie. FRA jest również strategiczną "bramą" dla przedsiębiorstw chcących wejść na ogromny rynek europejski. Port lotniczy Frankfurt, usytuowany w strategicznym miejscu w centrum Europy, jest zatem jednym z najważniejszych węzłów komunikacyjnych na świecie i kluczowym ośrodkiem infrastruktury dla Niemiec i Europy.
Nowe inwestycje w główne nieruchomości, takie jak, The Squaire, centrum biurowo-przemysłowe Gateway Gardens i centrum logistyczne Mönchhof Logistics Park, przyczyniają się do stworzenia nowego wymiaru i nowego zakresu usług w rozwijającym się miasteczku lotniskowym we Frankfurcie rodem z XXI wieku.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 08.09.2014, 12:02 |
Źródło informacji | APA-OTS |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |