Newsletter

Hankook dostawcą oryginalnych części dla firmy MAN

02.10.2014, 14:26aktualizacja: 02.10.2014, 14:26

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Producent opon Hankook będzie dostawcą oryginalnych części do różnych modeli samochodów ciężarowych marki MAN. Spółka MAN Truck & Bus AG z siedzibą w Monachium to jeden z największych producentów samochodów ciężarowych w Europie. Od pierwszego kwartału 2015 r. firma Hankook będzie m.in. dostosowywać swoje produkty do warunków europejskich; wyjątkowo przyjazne dla środowiska i ekonomiczne linie opon do ciężarówek e-Cube MAX, SmartFlex i SmartWork trafią do zakładów produkcyjnych w Niemczech, Austrii i Polsce, gdzie będą montowane na różnych modelach pojazdów MAN.

2 października 2014 (Hanower/Niemcy) - Producent opon klasy premium Hankook będzie również zaopatrywać firmę MAN w części na pierwszy montaż. Spółka MAN Truck & Bus AG jest częścią koncernu Volkswagen, który należy do największych klientów firmy Hankook z zakresu oryginalnego wyposażenia na świecie. Produkcja opon ciężarowych Hankook dla marki MAN będzie początkowo koncentrować się na rynku europejskim i obejmie 25 rozmiarów w zakresie 22,5 i 24 cali.

Przewidziano między innymi dostawy wyposażenia do wielokrotnie wyróżnianych serii pojazdów ciężarowych MAN: TGX, TGM i TGS, które są przeznaczone do ruchu na trasach krajowych i międzynarodowych. Do użytku wejdą opony ze specjalnie zoptymalizowanej pod kątem oporu toczenia linii e-Cube MAX przeznaczonej do międzynarodowego transportu dalekobieżnego, nowa linia opon całorocznych SmartFlex stosowana w transporcie dalekobieżnym i dystrybucyjnym, a także opony z serii SmartWork stosowane na placach budowy. Dostosowane specjalnie do potrzeb pojazdów o klasie emisji EURO 6 - w wersjach przeznaczonych specjalnie na osie kierowane i napędowe - przekonują swoją przyjaznością dla środowiska i czasem eksploatacji, które to czynniki stanowią ważny element całkowitego kosztu utrzymania (TCO) istotnego w przypadku części pierwszego wyposażenia.

"Bardzo cieszy nas możliwość przyszłej współpracy z firmą MAN; jesteśmy dumni z faktu, że nasze linie opon e-cube MAX, Smartflex i SmartWork spełniają surowe wytyczne konstruktorów tej firmy dotyczące wydajności i zrównoważonego rozwoju, mówi Ho-Youl Pae, szef Hankook Tire Europe. - W przypadku oferowanych przez nas nowoczesnych opon do pojazdów ciężarowych jest to kolejny dowód uznania dla wysokiej jakości naszych produktów oraz innowacyjności, stanowiący dodatkowy bodziec do rozszerzenia naszych działań w tym segmencie na skalę europejską".

Koncepcja opon radialnych e-cube MAX dla pojazdów użytkowych charakteryzuje się maksymalną opłacalnością, energooszczędnością oraz przyjaznością dla środowiska. Ta linia opon jest wyposażona w szereg innowacji technicznych oraz rozwiązań konstrukcyjnych. Specjalnie dopasowana pod kątem danego położenia osi konstrukcja profili dodatkowo wspomaga redukcję zużycia paliwa bez ograniczania czasu eksploatacji opon oraz ich wydajności. Wyjątkowo równomierny profil zużycia zapewnia jeszcze dłuższy czas eksploatacji opony. Dzięki konsekwentnemu udoskonalaniu zoptymalizowanej pod kątem oporu toczenia mieszanki bieżnika także i w tym obszarze udało się ponownie osiągnąć wzrost wydajności w stosunku do rozwiązań konwencjonalnych. Wszystkie typy opon z linii e-cube MAX generują podczas pracy jeszcze mniej ciepła, powodując dalszy spadek oporu toczenia.

Opony e-cube MAX wykorzystują dopasowane do rodzaju zastosowania mieszanki gumowe powstałe specjalnie z myślą o międzynarodowym transporcie dalekobieżnym na obszarze Europy, a tym samym charakteryzujące się wyjątkowo długą żywotnością. Do produkcji mieszanki bieżnika użyto wysokomolekularnych kauczuków o wyjątkowo długich łańcuchach cząsteczek, które dodatkowo wykazują niewielką skłonność do rozgałęziania - a tym samym posiadają mniejszą liczbę wolnych krańców łańcuchów. Efektem jest wyraźnie mniejsze wytwarzanie ciepła przy znacznie zwiększonym przebiegu. W przypadku opon e-cube również mieszanka bazowa została opracowana specjalnie pod kątem wydajności. Zwiększenie proporcji słabo tłumiących mieszanek w znacznym stopniu przyczynia się do wyraźnego obniżenia utraty lepkosprężystości wzbudzanej w gumie bieżnika. Mniejsze straty energii zwiększają wydajność paliwową pojazdu.

Hankook SmartFlex to inteligentny system opon przeznaczony dla samochodów ciężarowych i autobusów, który w odpowiedzi na obecne wymagania charakteryzuje się zwiększoną nośnością i bezpieczeństwem jazdy w zmiennych warunkach pogodowych. Wszystkie opony SmartFlex posiadają trójwymiarowe, samoczyszczące lamele o dużej głębokości, które zapewniają wyjątkowo równomierne zużycie i dodatkowo wydłużony przebieg, a tym samym i większą opłacalność opony. Także i inne zastosowane technologie, jak np. samoregenerujące się lamele, dodatkowo zapobiegają jednostronnemu i nieregularnemu ścieraniu.

Seria SmartWork to wszechstronne opony do pojazdów ciężarowych przeznaczone do zastosowań mieszanych, które zapewniają doskonałą wydajność przy wszystkich położeniach osi zarówno na drogach jak i w terenie. Ich innowacyjna konstrukcja bieżnika z mostkami pomiędzy poszczególnymi blokami stabilizuje oponę tworząc tym samym optymalną powierzchnię styku, co także zapobiega nierównomiernemu ścieraniu w przypadku jazdy po często zmieniających się podłożach.

Inną cechą serii SmartWork jest wyjątkowo szeroki bieżnik. Zapewnia on lepszą trakcję na różnych podłożach, a jednocześnie umożliwia długi czas eksploatacji i niską emisję hałasu pochodzącego z kontaktu opony z nawierzchnią. Struktura opony gwarantuje przy tym niewielki opór toczenia i wysoką trwałość.

Stosowana w przypadku wszystkich nowoczesnych opon Hankook innowacyjna metoda mieszania IMS (Innovative Mixing System) zapewnia równomierne rozprowadzanie cząsteczek sadzy i molekuł gumy w obrębie mieszanek. W połączeniu z dłuższym czasem mieszania przy niższych temperaturach pozwala to na znaczące zwiększenie współczynnika łączenia sadzy i molekuł gumy. W efekcie opony Hankook do pojazdów ciężarowych generują mniej ciepła i powodują zmniejszenie zużycia paliwa.

Opatentowana przez firmę Hankook technologia SCCT (Stiffness Control Contour Theory) zapewnia ponadto równomierny rozkład nacisku wewnątrz opon, a tym samym ich większą stabilność i mniejszą ruchomość. Rezultatem tego jest wysoka trwałość karkasa i bardzo dobra zdolność przystosowania do bieżnikowania obrotowego oraz opłacalność.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 02.10.2014, 14:26
Źródło informacji APA-OTS
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii