Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Podstawą dyskusji był raport "Biznes i samorząd - wzajemne relacje", z którego wynika, że jeśli chodzi o relacje to brakuje dialogu i zrozumienia. Autorem pomysłu, aby wysyłać urzędników na staże do firm jest Piotr Guział, burmistrz Ursynowa. Inni uczestnicy debaty nie byli tak radykalni. Według Jana Pazio, Naczelnika Wydziału Wspierania Rozwoju Przedsiębiorczości w Grodzisku Mazowieckim, źródłem sukcesu w rozwoju przedsiębiorczości jest konsekwentne stosowanie zasady: nie przeszkadzać a pomagać.
Jednak temu, że gminy nie wspierają biznesu winni są także sami przedsiębiorcy. Zwracał na to uwagę Jeremi Mordasewicz, doradca Zarządu Konfederacji Lewiatan. Jeśli mały biznes chce być partnerem do rozmów musi się integrować. Wtórował mu Adam Łącki, prezes KRD BIG SA mówiąc o potrzebie budowania kapitału zaufania. Waldemar Sokołowski, prezes Rzetelnej Firmy, zrzeszającej ponad 50 tys. polskich przedsiębiorstw podkreślał, że tylko zintegrowany sektor MŚP ma siłę do zmiany rzeczywistości biznesowej. Do udziału w wyborach i traktowania ich jak kontrakt między wyborcą a kandydatem zachęcał poseł Marcin Święcicki. Niestety, z ankiety przeprowadzonej podczas Kongresu wynika, że jedynie co piąty przedsiębiorca (18%) zna propozycje kandydatów do władz samorządowych na wspieranie przedsiębiorczości w regionie.
"Wybory to doskonały czas, by zacząć rozmawiać i przekazywać swoje postulaty. Dlatego wystosujemy 'Apel Rzetelnych Firm o lepszy dialog z lokalnym biznesem', który wyślemy do firm" - poinformował Waldemar Sokołowski
Zwieńczeniem III Kongresu Rzetelnych Firm była Gala Złotych Certyfikatów Rzetelności, podczas której wręczono świadectwa potwierdzające rzetelność finansową oraz etyczną postawę biznesową 91 przedsiębiorstwom. Firmy, które od 5 lat w ten sposób potwierdzają własną wiarygodność otrzymały Diamentowe Wyróżnienia.
Informacje o raporcie:
Magdalena Piotrowicz-Zbieraj
tel. (71) 77 36 541
tel. kom. +48 691 100 151
e-mail: m.piotrowicz-zbieraj@rzf.pl
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 10.10.2014, 15:17 |
Źródło informacji | Rzetelna Firma |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Legendarny obiekt sportowy zmienia nazwę na Superauto.pl Stadion Śląski
Superauto.pl, największy sprzedawca nowych aut w internecie, został pierwszym w historii sponsorem tytularnym Stadionu Śląskiego. W efekcie zawartej umowy sponsorskiej, drugi co do wielkości stadion w Polsce zmienia nazwę na Superauto.pl Stadion Śląski.- 02.04.2025, 17:07
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Superauto.pl
-
Image
„Na życie, które dzieje się teraz” - PZU z nową kampanią o ubezpieczeniach na życie i zdrowie
PZU rozpoczyna wiosenną kampanię promującą ubezpieczenia na życie i zdrowie pod hasłem „Na życie, które dzieje się teraz”. Celem akcji jest podniesienie świadomości Polaków o korzyściach z posiadania tego typu zabezpieczenia oraz promowanie oferty PZU, która łączy ochronę życia i budowanie kapitału na przyszłość.- 02.04.2025, 15:38
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PZU
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ