Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Mowa tu o Systemach Dynamicznej Informacji Pasażerskiej, na które wydawane są niewyobrażalne pieniądze. Cieszy pęd ku nowoczesności jednak zastanawia fakt, dlaczego władze gmin często podejmują decyzje o zakupie tych systemów, na tak niekorzystnych warunkach. Z informacji Spółki Ekopol Górnośląski Holding SA wynika, iż pomimo otrzymania informacji o możliwości wdrożenia systemu bez ogromnych inwestycji Samorządy nadal decydują się na wielomilionowe kontrakty w tym zakresie, a rekordzista posunął się nawet do kwoty oscylującej w granicach 200 milionów złotych. Tak wielkie pieniądze przeznaczane są na produkt, który Spółka Ekopol Górnośląski Holding SA potrafi wdrożyć bez nakładów inwestycyjnych i wieloletnich testów wdrożeniowych. W ramach przeciwstawiania się trwonieniu publicznych pieniędzy pytamy:
- dlaczego nadal ogłasza się przetargi na zbudowanie technologii wiedząc, że na rynku istnieje technologia, której koszt użytkowania jest tak niewielki, iż zgodnie z obowiązującym prawem nie wymaga ogłaszania przetargu?
- dlaczego buduje się technologię, która z zasady obsługuje tylko jeden rodzaj komunikacji i jeden obszar komunikacji nie uwzględniając w swoich aplikacjach możliwości obsługiwania innych środków transportu pasażerskiego zatrzymujących się na przystankach np. tramwajów, komunikacji dalekobieżnej czy szynowej?
- czy Pasażer korzystający płatnie z komunikacji nie powinien posiadać pełnej wiedzy o wszystkich możliwościach komunikacyjnych danego przystanku? Czy Pasażerowie muszą być skazani na korzystanie z kilku aplikacji, aby zdobyć potrzebną mu informację?
- dlaczego nie wykorzystuje się technologii, która oferuje możliwość zamieszczania w swoich aplikacjach płatnych mikro-reklam, które mogą generować przychody dla gmin czy przewoźników?
- dlaczego przeznacza się gigantyczne inwestycje na utworzenie kart miejskich, w czasie, gdy świat zwraca się w stronę płatności za pomocą telefonu eliminując karty? Co stoi na przeszkodzie wykorzystania technologii, która jest polską myślą technologiczną, docenioną i wspieraną przez fundusze europejskie?
Pytań można by mnożyć wiele. Faktem jest, że jeśli nie wiadomo, o co chodzi to chodzi o pieniądze.
W dzisiejszych czasach, społeczeństwa dążącego do komfortu i praktycznych rozwiązań jednostki samorządowe i przedsiębiorstwa komunikacji pasażerskiej zainteresowane są wdrożeniem systemu dynamicznej informacji pasażerskiej. Zastosowanie systemu umożliwia przewoźnikowi monitorowanie ruchu pojazdów, a pasażerom pozwala na sprawdzenie w czasie rzeczywistym przyjazdu autobusu na przystanek. Decyzja o wprowadzeniu zmian w zakresie obsługi pasażerskiej pozwala dyspozytorom przedsiębiorstw komunikacyjnych na ogromny krok w przód w zarządzaniu infrastrukturą transportu pasażerskiego, a dzięki analizom na podejmowanie trafnych decyzji organizacyjnych.
Właścicielem i producentem takiej technologii jest Spółka Ekopol Górnośląski Holding SA, wdrażająca nowoczesny System Dynamicznej Obsługi Pasażerskiej BusBOX. Dzięki niemu w wielu miastach można zapoznać się z rozkładem jazdy online i śledzić aktualnie poruszające się autobusy. System odzwierciedla faktyczną pozycję pojazdów na mapie, pozwala również na monitoring opóźnień i przyspieszeń, czyli dostarcza wiarygodnej informacji w czasie rzeczywistym. Spółka sukcesywnie wdraża technologię na kolejnych liniach, a niebawem z funkcjonalności BusBOX będzie można korzystać pobierając aplikację. System jest przystosowany do wyświetlania planowanych odjazdów bezpośrednio na przystankach autobusowych korzystając z istniejącej infrastruktury i nośników cyfrowych na nich umieszczonych. Na obszarze objętym współpracą ze Spółką EGHSA, każdy z pasażerów ma możliwość wyboru sposobu, w jaki uzyskuje informację na temat komunikacji w mieście, do dyspozycji mając tradycyjną formę rozkładów jazdy jak i nowoczesną mobilną.
System Dynamicznej Obsługi Pasażerskiej BusBOX wdrażany jest w czasie od 2 do 4 tygodni od podpisania umowy, bez względu na wielkość obszaru komunikacyjnego i ilość obsługiwanych przystanków. System w żaden sposób nie koliduje z istniejącą już infrastrukturą zamontowaną w środkach komunikacji, doskonale ją wykorzystuje, jako kompatybilny element istniejącego układu. Spółka zapewnia, że w przypadku braku odpowiedniej infrastruktury to ona przekazuje bezpłatnie urządzenia, pozwalające zintegrować środki transportu z Systemem BusBOX. Technologia, jako jedyna na rynku umożliwia bezinwestycyjne połączenie różnych rodzajów usług transportowych tj. autobusowych, trolejbusowych, kolejowych, samolotowych, TAXI, itp. i konsolidację informacji w jednej aplikacji.
Więcej informacji:
tel. (32) 389 25 60
http://www.eg.com.pl/pl/BusBOX
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 05.12.2014, 17:08 |
Źródło informacji | EGHSA |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Strategia ESG wspiera rozwój biznesu z korzyścią dla pracowników, społeczeństwa i środowiska PAP
- 15.01.2025, 10:03
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Lisner rezygnuje z jaj z chowu klatkowego - kolejny krok firmy w kierunku zrównoważonego rozwoju
- 14.01.2025, 15:37
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: Lisner