Newsletter

Samorządy wydają publiczne miliony na technologie, które mogą mieć bezinwestycyjnie

05.12.2014, 17:08aktualizacja: 05.12.2014, 17:08

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

BUSBOX
BUSBOX

Mowa tu o Systemach Dynamicznej Informacji Pasażerskiej, na które wydawane są niewyobrażalne pieniądze. Cieszy pęd ku nowoczesności jednak zastanawia fakt, dlaczego władze gmin często podejmują decyzje o zakupie tych systemów, na tak niekorzystnych warunkach. Z informacji Spółki Ekopol Górnośląski Holding SA wynika, iż pomimo otrzymania informacji o możliwości wdrożenia systemu bez ogromnych inwestycji Samorządy nadal decydują się na wielomilionowe kontrakty w tym zakresie, a rekordzista posunął się nawet do kwoty oscylującej w granicach 200 milionów złotych. Tak wielkie pieniądze przeznaczane są na produkt, który Spółka Ekopol Górnośląski Holding SA potrafi wdrożyć bez nakładów inwestycyjnych i wieloletnich testów wdrożeniowych. W ramach przeciwstawiania się trwonieniu publicznych pieniędzy pytamy:

- dlaczego nadal ogłasza się przetargi na zbudowanie technologii wiedząc, że na rynku istnieje technologia, której koszt użytkowania jest tak niewielki, iż zgodnie z obowiązującym prawem nie wymaga ogłaszania przetargu?

- dlaczego buduje się technologię, która z zasady obsługuje tylko jeden rodzaj komunikacji i jeden obszar komunikacji nie uwzględniając w swoich aplikacjach możliwości obsługiwania innych środków transportu pasażerskiego zatrzymujących się na przystankach np. tramwajów, komunikacji dalekobieżnej czy szynowej?

- czy Pasażer korzystający płatnie z komunikacji nie powinien posiadać pełnej wiedzy o wszystkich możliwościach komunikacyjnych danego przystanku? Czy Pasażerowie muszą być skazani na korzystanie z kilku aplikacji, aby zdobyć potrzebną mu informację?

- dlaczego nie wykorzystuje się technologii, która oferuje możliwość zamieszczania w swoich aplikacjach płatnych mikro-reklam, które mogą generować przychody dla gmin czy przewoźników?

- dlaczego przeznacza się gigantyczne inwestycje na utworzenie kart miejskich, w czasie, gdy świat zwraca się w stronę płatności za pomocą telefonu eliminując karty? Co stoi na przeszkodzie wykorzystania technologii, która jest polską myślą technologiczną, docenioną i wspieraną przez fundusze europejskie?

Pytań można by mnożyć wiele. Faktem jest, że jeśli nie wiadomo, o co chodzi to chodzi o pieniądze.

W dzisiejszych czasach, społeczeństwa dążącego do komfortu i praktycznych rozwiązań jednostki samorządowe i przedsiębiorstwa komunikacji pasażerskiej zainteresowane są wdrożeniem systemu dynamicznej informacji pasażerskiej. Zastosowanie systemu umożliwia przewoźnikowi monitorowanie ruchu pojazdów, a pasażerom pozwala na sprawdzenie w czasie rzeczywistym przyjazdu autobusu na przystanek. Decyzja o wprowadzeniu zmian w zakresie obsługi pasażerskiej pozwala dyspozytorom przedsiębiorstw komunikacyjnych na ogromny krok w przód w zarządzaniu infrastrukturą transportu pasażerskiego, a dzięki analizom na podejmowanie trafnych decyzji organizacyjnych.

Właścicielem i producentem takiej technologii jest Spółka Ekopol Górnośląski Holding SA, wdrażająca nowoczesny System Dynamicznej Obsługi Pasażerskiej BusBOX. Dzięki niemu w wielu miastach można zapoznać się z rozkładem jazdy online i śledzić aktualnie poruszające się autobusy. System odzwierciedla faktyczną pozycję pojazdów na mapie, pozwala również na monitoring opóźnień i przyspieszeń, czyli dostarcza wiarygodnej informacji w czasie rzeczywistym. Spółka sukcesywnie wdraża technologię na kolejnych liniach, a niebawem z funkcjonalności BusBOX będzie można korzystać pobierając aplikację. System jest przystosowany do wyświetlania planowanych odjazdów bezpośrednio na przystankach autobusowych korzystając z istniejącej infrastruktury i nośników cyfrowych na nich umieszczonych. Na obszarze objętym współpracą ze Spółką EGHSA, każdy z pasażerów ma możliwość wyboru sposobu, w jaki uzyskuje informację na temat komunikacji w mieście, do dyspozycji mając tradycyjną formę rozkładów jazdy jak i nowoczesną mobilną.

System Dynamicznej Obsługi Pasażerskiej BusBOX wdrażany jest w czasie od 2 do 4 tygodni od podpisania umowy, bez względu na wielkość obszaru komunikacyjnego i ilość obsługiwanych przystanków. System w żaden sposób nie koliduje z istniejącą już infrastrukturą zamontowaną w środkach komunikacji, doskonale ją wykorzystuje, jako kompatybilny element istniejącego układu. Spółka zapewnia, że w przypadku braku odpowiedniej infrastruktury to ona przekazuje bezpłatnie urządzenia, pozwalające zintegrować środki transportu z Systemem BusBOX. Technologia, jako jedyna na rynku umożliwia bezinwestycyjne połączenie różnych rodzajów usług transportowych tj. autobusowych, trolejbusowych, kolejowych, samolotowych, TAXI, itp. i konsolidację informacji w jednej aplikacji.

Więcej informacji:

tel. (32) 389 25 60

http://www.eg.com.pl/pl/BusBOX

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 05.12.2014, 17:08
Źródło informacji EGHSA
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ