Pobierz materiał i Publikuj za darmo
TOKIO - (BUSINESS WIRE) - Chociaż NSK Ltd. (TOKYO:6471), z siedzibą w Tokio, jest najlepszym w Japonii producentem łożysk zajmującym 3. miejsce w ranking światowym, spółka zwykle pozostaje w cieniu swoich klientów - globalnych liderów branży motoryzacyjnej. Swoją pracę wykonujemy z dala od światła jupiterów, jednak ciągła staranność i innowacyjność w dążeniu do zapewniania bezpieczeństwa, wydajności, trwałości i ekologii we wszystkich aspektach "ruchu i kontroli" sprawia, że klienci polegają na nas. W 2014 r. nasza praca przyniosła pozytywne skutki w postaci kilku istotnych innowacji. Dwie z nich przedstawiamy poniżej.
Na wstępie przedstawimy pewien ukryty kontekst. Nigdy nie są, a nawet nie mają być dla ciebie widoczne. W całym twoim samochodzie znajduje się od 100 do 150 łożysk pracujących w silniku, skrzyni biegów, kołach i klimatyzatorze. Wszystkie poruszające się mechanizmy wymagają łożysk, a te dostarcza spółka NSK. Im lepiej pracują, tym bardziej bezpieczny, energooszczędny, zwrotny i trwały staje się Twój samochód. Dlatego innowacje NSK mają tak duże znaczenie.
Nowy standard bezpieczeństwa
W miarę, jak producenci samochodów rezygnują z układu kierowniczego ze wspomaganiem hydraulicznym na rzecz układu kierowniczego ze wspomaganiem elektronicznym, muszą spełniać wysokie oczekiwania klientów w zakresie bezpieczeństwa i czasu reakcji. W 2014 r. NSK podjęło wyzwanie wprowadzenia nowego układu kierowniczego ze wspomaganiem elektronicznym (EPS) w samochodach klasy kompaktowej.
Nowy system, zgodny z normą ISO 26262, składa się z półprzewodników i przekaźników półprzewodnikowych bez mechanicznych połączeń. Dzięki temu spółka NSK uzyskała bardziej kompaktowy, lżejszy produkt, zmniejszając przy tym rozmiar chłodnic i liczbę wszystkich elementów. W rezultacie objętość produktu zmniejsza się o 10% w porównaniu z najnowszym produktem konwencjonalnym (w porównaniu z produktem sprzed 10 lat objętość spada o 45% a waga o 40%).
Nowy produkt, oprócz wewnętrznych czujników momentu obrotowego, posiada wbudowane czujniki kata skrętu w celu zapewnienia kompatybilności z wieloma urządzeniami sterującymi o wysokiej wydajności. Dzięki temu zyskujemy:
- większe bezpieczeństwo,
- mniejszy wysiłek kierowcy podczas jazdy samochodem,
- większą oszczędność paliwa.
Spółka NSK dąży do szybkiego dostarczenia nowego systemu producentom samochodów na całym świecie. Jako cel wyznaczyła sobie uzyskanie całkowitego dochodu z akcji w wysokości 250 mld jenów (w przybliżeniu ok. 2137 mln USD) ze sprzedaży w roku podatkowym kończącym się w marcu 2016 roku.
Więcej informacji znajduje się na stronie: www.nsk.com/company/presslounge/news/2015/press0114a.html
Lepsze łożyska, czystsze silniki diesla
Ochrona środowiska oraz dążenie do większej oszczędności paliwa doprowadziły do tego, że w ostatnich latach wielu konsumentów, zwłaszcza w Europie wybiera silniki diesla. To z kolei zmotywowało producentów aut do poprawy wydajności działania silników diesla w zakresie całego układu napędowego. Zaletą silników diesla jest wysoka wydajność cieplna i niska emisja dwutlenku węgla. Wadą zaś sadza zawierająca szkodliwe tlenki azotu i siarki. Poza ich negatywnym wpływem na środowisko, substancje te przyczyniają się również do zwiększonej korozji w obrębie zaworów silnika. Na tym właśnie problemie skupili się specjaliści z NSK i udało im się stworzyć nowy wałek popychacza o niskich momentach obrotowych dla popychacza dźwigniowego w silniku diesla.
Popychacz dźwigniowy jest mechanizmem napędzanym przez wałek rozrządu, który otwiera i zamyka zawory silnika. Z związku z tym jest wystawiony na korozyjne działanie substancji przepływających przez zawory. Niekorzystne środowisko zwiększa prawdopodobieństwo korozji w wałku popychacza. Aby przeciwdziałać zniszczeniu i zapewnić większą trwałość tego elementu jak dotąd niezbędne były ekstremalne rozwiązania. Badacze NSK wiedzieli, że musi istnieć lepszy sposób, by poradzić sobie z tym problemem.
Ich rozwiązanie to zastąpienie standardowego podwójnego łożyska wałeczkowego pojedynczym łożyskiem igiełkowo-wałeczkowym, które zmniejsza tarcie o 10 procent, tym samym przyczyniając się do zwiększenia oszczędności paliwa. Dzięki powłoce chromowej odpornej na pęknięcia łożysko oferuje zwiększoną trwałość oraz możliwość zamontowania go w taki sam sposób jak to było w przypadku standardowego łożyska.
NSK przewiduje, że wartość sprzedaży tego nowego produktu osiągnie 1,5 miliarda jenów (około 13 milionów USD) do roku 2019.
Innowacja wprowadzona przez NSK jest wprawdzie małym krokiem w kierunku czystszego i bardziej wydajnego silnika diesla, ale właśnie takie stopniowe zmiany mogą doprowadzić do dużo większych postępów w przyszłości.
Więcej informacji na www.nsk.com/company/presslounge/news/2014/press1212a.html
Sprawdź nieustanny proces innowacji NSK
Wspomniane nowe produkty stanowią jedynie dwie innowacje w procesie nieustannego postępu proponowanego przez specjalistów z NSK. Aby dowiedzieć się więcej o nowatorskich pomysłach firmy, odwiedź stronę NSK.com
NSK
W 2016 roku NSK Ltd. (siedziba główna NSK: Tokio, Japonia; prezes i dyrektor generalny: Norio Otsuka) będzie świętować 100 lat innowacji od momentu założenia spółki, będącej wtedy pierwszym japońskim producentem łożysk. NSK, której motywem przewodnim jest "Ruch i kontrola" ("Motion & Control"), jest dziś ogólnoświatowym przedsiębiorstwem posiadającym 213 placówek w 31 krajach. Firma oferuje różnym klientom przemysłowym nie tylko łożyska, ale także szeroką gamę elementów precyzyjnych. Spółka dostarcza swoim klientom kompleksowe rozwiązania dzięki wiodącym technologiom, pracownikom działów sprzedaży oraz możliwościom w zakresie obsługi klienta.
Źródło: NSK Ltd.
KONTAKT:
NSK
Makiko Urushino
e-mail: urushino@nsk.com
fax: 81-3-3779-7431
Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 27.02.2015, 12:44 |
Źródło informacji | Business Wire |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |