Newsletter

La Roche-Posay zachęca wszystkich do kontroli znamion poprzez międzynarodową kampanię "SkinChecker"

19.03.2015, 14:24aktualizacja: 19.03.2015, 14:24

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Wzrasta liczba zachorowań na czerniaka! Tymczasem nowe badanie Ipsos dla La Roche-Posay wykazuje, że 52% populacji świata nigdy nie kontrolowało znamion u dermatologa.

Paryż

90% przypadków czerniaka można skutecznie wyleczyć pod warunkiem ich odpowiednio wczesnego zdiagnozowania. Badanie przeprowadzone przez Ipsos dla La Roche-Posay w 23 krajach, w tym w Polsce, na wszystkich kontynentach, analizuje różne sposoby postrzegania słońca i ogólną wiedzę o zagrożeniach związanych z ekspozycją na słońce. Aż 88% ankietowanych zdaje sobie sprawę, że ekspozycja słoneczna bez ochrony niesie ze sobą ryzyko zachorowania na nowotwór skóry. Jednak zaledwie połowa ankietowanych kiedykolwiek konsultowała się z dermatologiem w sprawie znamion, a 1 nigdy samodzielnie nie kontrolowała własnych znamion. Marka La Roche-Posay już od kilku lat jest zaangażowana w działania edukacyjno-profilaktyczne, a dziś rozpoczyna nową promocyjną kampanię wiralową. Nowoczesne spojrzenie na kwestię zapobiegania nowotworom skóry umożliwi wszystkim proaktywny udział w badaniach przesiewowych w kierunku czerniaka oraz bliższe przyjrzenie się samym sobie i naszym bliskim.

Aby wyświetlić wersję multimedialną wiadomości, kliknij: http://www.multivu.com/players/English/7438251-la-roche-posay-become-skin-checker/.

Badania przeprowadzone w Polsce wykazały, że prawie wszyscy Polacy uważają, że słońce dodaje im energii (93%), a opalenizna seksapilu (80%), jednocześnie zdając sobie sprawę z zagrożeń, jakie mogą towarzyszyć opalaniu. Z jednej strony mają dużą świadomość negatywnego wpływu promieni słonecznych na zdrowie (87%) i przyspieszenie starzenia skóry (91% badanych), ale pod względem nawyków w zakresie ochrony przeciwsłonecznej wypadają gorzej - stosują kremy z filtrem raczej od czasu do czasu (84%) niż regularnie przez cały rok, co zadeklarowało jedynie 16% respondentów. Praktyki w zakresie ochrony przeciwsłonecznej są w Polsce na poziomie nieco poniżej średniej.

W kwestii świadomości ryzyka zachorowania na nowotwór skóry, znaczna część prawidłowo wymienia najważniejsze czynniki (od 88% do 69%), lecz tylko połowa potrafi rozpoznać jego możliwe objawy. Wiedza o zagrożeniach związanych z ekspozycją na słońce jest na średnim poziomie, jednak Polacy rzadziej zdają sobie sprawę, że ryzyko zachorowania na ten nowotwór jest powiązane również z postępowaniem w przeszłości i w okresie dojrzewania.

Prawie połowa Polaków nigdy nie kontrolowała znamion u dermatologa. 13% zgłasza się na taką kontrolę co najmniej raz w roku. Samodzielnie i co najmniej raz w roku swoją skórę kontroluje 34% respondentów, a 23% przyznaje, że nie kontrolowało jej samodzielnie. Za to 38% zwróciło już uwagę swoim bliskim, że powinni skontrolować znamiona.

Większość polskich badanych twierdzi, że bardziej dba o zdrowie swoich bliskich (88%) - ma to odzwierciedlenie również podczas ekspozycji na słońce. Regularnie zabezpieczane przed słońcem są więc dzieci do 12 roku życia (82%), rzadziej natomiast Polacy chronią samych siebie i swoje wystawione na promienie UV części ciała, w tym ręce i nogi oraz twarz. Warto jednak zauważyć, że mieszkańcy Polski częściej niż respondenci z innych krajów noszą okulary przeciwsłoneczne z filtrem UV i nakrycia głowy. Jako sposób na ochronę przed szkodliwymi promieniami niespełna połowa polskich respondentów wybiera cień, a co piąty Polak zakłada w tym celu długie rękawy.

Źródło: La Roche Posay

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 19.03.2015, 14:24
Źródło informacji PR Newswire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ