Pobierz materiał i Publikuj za darmo
W środowym oświadczeniu Toyota podkreśla, że globalna sprzedaż samochodów Toyoty wzrosła w 2014 roku o 2,2 proc. Natomiast na rynku europejskim koncern odnotował wzrost o 4,6 proc. Producent zwraca też uwagę, że od wielu lat jest liderem na rynku aut hybrydowych.
"Do października 2014 roku firma sprzedała na świecie 7 mln hybryd. Bardzo dużym powodzeniem cieszyły się one w Europie — ich sprzedaż wzrosła o 13 proc. w stosunku do 2013 roku. Do tego sukcesu w dużej mierze przyczyniła się także Polska, gdzie wzrost sprzedaży wyniósł aż 65 proc. Rok 2015 zapowiada się równie dobrze. Sprzedaż hybryd w pierwszym kwartale wyniosła o 12 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2014 roku" – wyliczono w dokumencie.
Toyota podkreśla, że dobra sytuacja finansowa firmy pozwala na rozwój nowoczesnych technologii. W grudniu ubiegłego roku na japoński rynek trafił model Mirai – pierwszy seryjnie produkowany samochód na wodorowe ogniwa. Koncern uruchomił też we francuskim mieście Grenoble system udostępniania pojazdów, który jest zintegrowany z komunikacją miejską. Wykorzystywane do tego są trójkołowe pojazdy i-Road. (PAP)
lm/ malk/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 29.04.2015, 13:28 |
Źródło informacji | PAP Technologie |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |