Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Poczdam, 29 kwietnia 2015 - Z powodu opóźnień lotniczych i odwołanych lotów polscy pasażerowie tracą nie tylko czas, ale i pieniądze. Aktualne badanie dostawcy usług w zakresie odszkodowań lotniczych - refund.me (www.refund.me/pl) - wykazało, że Polacy rezygnują dobrowolnie z wypłaty odszkodowań, gdyż nie egzekwują oni swoich praw. Polscy pasażerowie zostawiają rocznie w rękach linii lotniczych 21 milionów złotych, które zgodnie z prawem im przysługują.
29 miliardów złotych - tyle wynosi suma, która przysługuje rocznie pasażerom na całym świecie. Niestety większość pasażerów nie zna swoich praw, upoważniających ich do odszkodowania. W zeszłym roku polscy pasażerowie mogli otrzymać 21 milionów złotych w ramach reklamacji, których nie złożyli. W razie opóźnienia, odwołania lotu i nadkompletu pasażerów, aż do 2 390 zł odszkodowania przysługuje pojedynczemu pasażerowi. Suma ta stanowi 63% średniej krajowej płacy.
Obecne kwoty odszkodowań mówią same za siebie: Polacy dochodzą sądownie należności w wysokości zaledwie 419 000 zł rocznie. Na jednego pasażera przypada tylko 9 groszy. Przyczyną tego stanu rzeczy jest to, że tylko 2% upoważnionych do uzyskania odszkodowania dochodzi odszkodowania od linii lotniczej.
„90% polskich pasażerów nie jest świadoma faktu, że w wypadku opóźnienia, odwołania lotu lub nadkompletu pasażerów mogą oni uzyskać odszkodowanie dochodzące nawet do 2 390 zł - wyjaśnia Eve Büchner, założycielka i CEO firmy refund.me. - Poza tym wielu pasażerów nie ma odwagi zwrócić się po odszkodowanie do linii lotniczych mających ugruntowaną pozycję, ponieważ uważają oni, że wniosek zakończy się fiaskiem. refund.me zatrudnia międzynarodowy zespół prawników i współpracuje z kancelarią prawniczą w Polsce. Jeśli linia lotnicza odmawia wypłaty odszkodowania, pozywamy ją do sądu, a tylko w wypadku wygrania sprawy klient opłaca prowizję”.
Dalsze informacje: https://www.refund.me/pl/informacje-w-mediach/
http://data.worldbank.org/indicator/IS.AIR.PSGR
KONTAKT:
tel. +49. 16093603435
e-mail: press@refund.me
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 29.04.2015, 14:43 |
| Źródło informacji | refund.me |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
PARP i Sektorowe Rady ds. Kompetencji razem dla biznesu
- 05.11.2025, 16:22
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PARP
-
Image
Finnlines spotyka się z ambasadą Włoch w Warszawie w związku z rozwojem działalności
Firma żeglugowa Finnlines prowadzi stały dialog z ambasadą Włoch w Polsce, aby naświetlić swoje bieżące inwestycje w kraju, w tym nowe zawinięcie do Gdyni w ramach serwisu Morza Północnego oraz rosnącą liczbę pasażerów na trasie do Szwecji.- 05.11.2025, 14:47
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Finnlines
-
Image
Zbliża się XXI edycja Kongresu Consumer Finance
Organizator zaprasza do udziału w Kongresie Consumer Finance, który jest największym dorocznym spotkaniem przedstawicieli sektora consumer finance, poświęconym bieżącym wyzwaniom i przyszłości rynku finansów konsumenckich.- 05.11.2025, 14:02
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Centrum Myśli Strategicznych
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ