Newsletter

Modele konsumenckie budują internauci (Centrum Prasowe PAP)

25.06.2015, 15:00aktualizacja: 25.06.2015, 15:00

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Marek Rosiński
Marek Rosiński
Obecne technologie internetowe i mobilne pozwalają na przetwarzanie danych na skalę niespotykaną w dotychczasowej historii. W ciągu 60 sek. mamy w Internecie ponad 4 mln wyszukiwani za pomocą Google, czy też 3 mln wysłanych tzw. polubień na Facebooku. Na podstawie tych danych jesteśmy w stanie określić zachowania konsumenckie internatutów. Dane te pozwalają firmom sprzedażowym stworzyć profil klienta i dopasować produkty do jego indywidualnych potrzeb. System amerykański pozwala w liberalny sposób korzystać z wszystkich danych publikowanych w Internecie. Z kolei prawo UE w pewnych obszarach funkcjonowania w Internecie chroni prywatność użytkowników. Na tym tle pomiędzy Amerykanami a Europejczykami w kontekście negocjowanych regulacji o wolnym handlu, czyli umowy o transatlantyckim partnerstwie handlowo-inwestycyjnym UE i USA (TTIP) dochodzi do poważnych sporów.

Źródło informacji: Centrum Prasowe PAP

Za materiał opublikowany w serwisie Centrum Prasowego PAP odpowiedzialność ponosi jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „Centrum Prasowe PAP” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie Centrum Prasowego mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 25.06.2015, 15:00
Źródło informacji Centrum Prasowe PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Pozostałe z kategorii

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ