Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Jak wyjaśniał podczas czwartkowej konferencji prasowej prezes Holdingu Zygmunt Łukaszczyk, główne przyczyny tej sytuacji to załamanie się rynku zbytu węgla (szczególnie widoczne od maja br.) oraz znaczący spadek cen (będący konsekwencją spadku cen na rynkach do poziomu poniżej 60 dolarów za tonę, ale też polityką cenową konkurencji krajowej).
„Opracowany program naprawczy na przełomie 2014 r. i 2015 r. zakładał, że KHW po przeprowadzeniu działań naprawczo-restrukturyzacyjnych na koniec 2015 r. będzie spółką, która w 2016 r. będzie mogła generować dodatni wynik finansowy. To założenie jest dalej aktualne, przy czym zmieniają się w tym czasie – od stycznia do lipca – pewne realia” - wyjaśnił prezes KHW.
„Za cztery miesiące tego roku osiągnęliśmy w całej spółce wynik na sprzedaży węgla plus 35 groszy na każdej sprzedanej tonie (i ogółem zysk na sprzedaży – prawie 1,3 mln zł - PAP). To w przypadku całego sektora – poza Bogdanką – jedyny taki przypadek” - wskazał Łukaszczyk.
Zaznaczył, że w maju nastąpił spadek cen m.in. na rynku krajowym, który odbił się również na wynikach KHW. Strata na sprzedaży za pięć miesięcy wyniosła już 6,53 zł na tonie i ogółem na sprzedaży 29,3 mln zł, a prognozowana za sześć miesięcy – 13,18 zł na tonie i ogółem 67,8 mln zł. W planie naprawczym Holdingu założono stratę na sprzedaży po półroczu - 60,4 mln zł.
Prezes KHW wskazał jednocześnie, że uzyskane w stosunku do pierwotnego planu dodatkowe oszczędności - na ok. 77 mln zł - poskutkowały zapobieżeniem możliwym większym stratom wynikającym z bardzo trudnej sytuacji rynkowej. (PAP)
mtb/ pz/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 09.07.2015, 17:17 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |