Newsletter

Volkswagen przed Toyotą w wynikach sprzedaży w pierwszej połowie roku

28.07.2015, 13:56aktualizacja: 28.07.2015, 13:56

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Volkswagen po raz pierwszy wyprzedził Toyotę w wyścigu o prym w wynikach sprzedaży w okresie od stycznia do czerwca br. - wynika z danych ogłoszonych we wtorek przez japoński koncern.

Toyota oświadczyła, że sprzedała 5,02 mln samochodów w pierwszych sześciu miesiącach roku. Z powodu trudności na osłabionym rynku krajowym firma odnotowała spadek o 1,5 procent w stosunku do 2014 roku.

W pierwszej połowie roku sprzedaż Toyoty wzrosła w USA, Meksyku i w Chinach.

Wcześniej w tym miesiącu grupa Volkswagen AG ogłosiła, że sprzedała 5,04 mln aut w tym samym okresie. Wyniki sprzedaży w Europie i Ameryce Płn. były dobre, ale spadły w zwykle dobrych dla marki Chinach. Rok temu rezultaty były lepsze o 0,5 procent.

Rok temu Toyota sprzedała 10,23 mln aut, pokonując i Volkswagena, i General Motors, ale na cały bieżący rok przewiduje jednoprocentowy spadek do 10,15 mln.

Volkswagen w 2014 r. sprzedał 10,14 mln samochodów.

Koncern General Motors Corp. z siedzibą w Detroit, światowy lider w sprzedaży aut przez 70 lat do 2008 roku, kiedy został wyprzedzony przez Toyotę, ma ogłosić swoje wyniki w czwartek. W 2014 znalazł się na trzecim miejscu, ze sprzedażą 9,92 mln samochodów.

GM odzyskał prowadzenie w 2011 roku, gdy sprzedaż Toyoty spadła z powodu trzęsienia ziemi w północno-wschodniej Japonii. Toyota powróciła jednak w 2012 w wielkim stylu i utrzymywała prowadzenie przez następne dwa lata.

Ranking może się zmienić, gdy ogłoszone zostaną wyniki na koniec roku - zastrzega agencja AP. (PAP)

afk/ awl/ ro/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 28.07.2015, 13:56
Źródło informacji AP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ