Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Od 2012 roku do końca pierwszego półrocza 2015 sprzedaż mieszkań w Warszawie oscylowała pomiędzy 2 422 a 4 435 mieszkań kwartalnie. Należy również zaznaczyć, że od początku 2012 roku w Warszawie obserwowano dynamiczny wzrost sprzedaży na rynku pierwotnym, która maksymalny poziom osiągnęła w I kwartale 2015 roku (4 435 mieszkań).
W II kwartale 2015 roku w Warszawie sprzedano 4 324 mieszkania, co świadczy o znaczącym wzroście sprzedaży w porównaniu z analogicznym okresem w poprzednich latach. Dla porównania, w 2015 roku sprzedaż mieszkań była wyższa o 19,1% niż w 2014, o 38,9% niż w 2013 i o 78,5% niż w roku 2012. Dynamiczny wzrost sprzedaży mieszkań wyraźnie widać również na danych liczbowych. Liczba mieszkań sprzedanych w II kwartale 2015 roku była 1,4 razy większa niż w II kwartale 2013 roku, 1,6 razy większa niż w II kwartale 2011 roku coraz 2,8 razy większa niż w analogicznym okresie 2009 roku.
Co równie istotne w pierwszej połowie 2015 roku, Index Tempa Wyprzedania ofert wyniósł rekordowo 4,4, co oznacza, że przy obecnym tempie sprzedaży, na wyprzedanie całej oferty dostępnej na koniec czerwca w Warszawie, potrzebne jest 4,4 kwartału. Dla porównania w 2012 roku wskaźnik Indexu redNet Consulting wyniósł 6,9, a w 2009 roku 8,2. Oznacza to, że w 2015 roku mieszkania wyprzedają się średnio dwa razy szybciej niż w roku 2009.
Wszystkie czynniki przemawiają za utrzymaniem się wysokiej sprzedaży mieszkań również w drugiej połowie 2015 roku. Z prognoz analityków redNet Consulting wynika, że cały 2015 rok będzie rekordowy i zakończy się sprzedażą na poziomie co najmniej 17 500 mieszkań. Z analizy rynku wynika jednak, że to nie koniec ambitnych planów inwestycyjnych. Deweloperzy korzystając z dobrej passy na rynku szykują kolejne inwestycje w atrakcyjnych częściach stolicy. Największym zainteresowaniem inwestorów cieszy się Mokotów, Wola, Wilanów, Praga Południe, a także Bemowo, Bielany i Białołęka.
Autorzy:
Tomasz Kołodziejczyk
Natalia Włodarczyk
KONTAKT:
Tomasz Kołodziejczyk
tel. kom. 510 203 271
e-mail: tomasz.kolodziejczyk@rednetproperty.com
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 28.07.2015, 11:55 |
Źródło informacji | redNet Property Group Sp. z o.o. |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Polskie Linie Lotnicze LOT odebrały nowego Boeinga 737 MAX 8
- 17.05.2024, 10:22
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PLL LOT
-
Image
PARP na EKG 2024: wsparcie firm na każdym etapie rozwoju dzięki Funduszom Europejskim PAP
W ciągu 20 lat członkostwa Polski w Unii Europejskiej Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) uczestniczyła w dystrybucji środków europejskich. Agencja podpisała ponad 34 tys. umów na kwotę blisko 55 mld złotych, z czego przetransferowała środki na kwotę prawie 49 mld zł. Wykorzystując obecne Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej czy Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki, Agencja uczy przedsiębiorców m. in. zakładać firmy, ale również finansowo wspiera innowacyjne start-upy.- 17.05.2024, 09:49
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Dostawy w jeden dzień, także w soboty - ORLEN Paczka dowozi jakość
Korzystanie z automatów paczkowych stało się normą w dostawach e-commerce, a firmy z tej branży oferują już znacznie więcej niż tylko zwykłe przewiezienie przesyłki od nadawcy do odbiorcy. Konsumenci deklarują chęć odbioru zamówionych towarów jeszcze szybciej, przy użyciu maksymalnie dostępnych i intuicyjnych narzędzi. Rekordowe wyniki ORLEN Paczki wskazują, że usługa ta trafnie odpowiada na ten trend.- 17.05.2024, 09:13
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom