Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Opublikowany 19 sierpnia 2015 r. przez agencją wykonawczą Ministerstwa Zdrowia Wielkiej Brytanii raport Public Health England stwierdza ponad wszelką wątpliwość, że papierosy elektroniczne są około 95% mniej szkodliwe niż palenie tytoniu "tradycyjnego". Rządowi eksperci zapewniają również, że papierosy elektroniczne w marginalnym stopniu (mniej niż 1%) przyczyniają się do rozpoczęcia palenia wśród dzieci i osób niepalących. "Zebrane przez nas dane pokazują jednocześnie, że są to bardzo, bardzo rzadkie przypadki, kiedy ludzie, którzy wcześniej nie palili sięgali po e-papierosy" - powiedział Kevin Fenton, dyrektor Public Health England.
Zdaniem eSmoking Association, dane te wskazują jednoznacznie, że objęcie e-papierosów surowymi restrykcjami stosowanymi wobec papierosów i wyrobów tytoniowych będzie stanowić niczym nieuzasadnione ograniczenie wolności i praw obywateli zagwarantowanych w Konstytucji RP i prawie Unii Europejskiej.
"Na uwagę zasługuje też fakt, iż rząd Wielkiej Brytanii, w toku prac nad implementacją dyrektywy tytoniowej, zlecił niezależne badania naukowe na temat e-papierosów, mające stanowić uzasadnienie dla ewentualnych propozycji ustawowych. Tymczasem polski ustawodawca przygotował projekt implementacji dyrektywy uchwalonej ponad rok temu bez przeprowadzenia jakichkolwiek badań naukowych w zakresie papierosów elektronicznych, a nawet bez odwołania się do badań już istniejących. Dlatego w pełni uzasadnione jest odwołanie się w polskim procesie legislacyjnym do opracowania sporządzonego przez inny kraj członkowski UE" - mówi Jerzy Jurczyński public affairs stowarzyszenia eSmoking Association.
KONTAKT:
eSmoking Association
www.esmokingassociation.com
tel. 734 156 156
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 24.08.2015, 15:23 |
Źródło informacji | eSmoking Association |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
OSHEE głównym partnerem Igi Świątek - nowy rozdział w globalnej współpracy
OSHEE, lider w segmencie napojów funkcjonalnych, pisze nowy rozdział we współpracy z Igą Świątek, stając się jej partnerem głównym. To przełomowy moment, który wzniesie dotychczasowe wspólne działania na jeszcze wyższy, międzynarodowy poziom, np. poprzez obrandowanie strojów meczowych.- 03.03.2025, 19:13
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: OSHEE
-
Image
Branża wentylacji mechanicznej: nadchodzi kryzys w domowej opiece długoterminowej
Od początku roku środowisko świadczeniodawców wentylacji mechanicznej alarmuje o coraz trudniejszej sytuacji, w jakiej znalazł się ten obszar opieki długoterminowej. Pomimo opracowania modelu świadczenia dedykowanego pacjentom z przewlekłą niewydolnością oddechową i bezdechem sennym w warunkach domowych przez Agencję Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji (AOTMiT) - nowy model świadczenia powstał we współpracy z Ogólnopolskim Związkiem Świadczeniodawców Wentylacji Mechanicznej (OZŚWM), Narodowym Funduszem Zdrowia oraz środowiskami lekarskimi i pacjenckimi - Ministerstwo Zdrowia nie wdraża gotowego rozwiązania. Utrzymywanie się takiej sytuacji oraz brak rozliczenia nadlimitowych pacjentów z ubiegłego roku mogą doprowadzić do wstrzymania przyjęć nowych pacjentów, których szpitale kwalifikują do wentylacji domowej.- 03.03.2025, 17:17
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: OZŚWM
-
Image
Aleksandra Mirosław w najnowszej kampanii Grupy WeNet
Z początkiem marca ruszyła nowa ogólnopolska kampania reklamowa marki WeNet, której celem jest zainspirowanie przedsiębiorców sektora MŚP do rozwoju swojej firmy w Internecie. W nowej, kolejnej serii spotów reklamowych wystąpiła Aleksandra Mirosław – mistrzyni we wspinacze sportowej, która tym samym dołączyła do wspaniałego grona dotychczasowych ambasadorów marki: Roberta Korzeniowskiego i Mai Włoszczowskiej, którzy pod okiem ekspertów WeNet rozwijają swoje biznesy w sieci.- 03.03.2025, 11:49
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: WeNet
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ