Newsletter

Zdrowie i styl życia

Przemysław Saleta i Jolanta Fraszyńska wśród gwiazd 7. PZU Biegu po Nowe Życie

07.09.2015, 17:21aktualizacja: 07.09.2015, 17:21

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

7. PZU Biegu po Nowe Życie fot.1
7. PZU Biegu po Nowe Życie fot.1
Ponad 1 700 osób wzięło udział w próbie bicia Rekordu Guinnessa i prawie siedemdziesiąt trójek wystartowało w sztafecie nordic walking gwiazd. Ideą PZU Biegu po Nowe Życie, który po raz siódmy odbył się w sobotę w Łazienkach, jest propagowanie transplantologii oraz promocja działań prozdrowotnych.

Sobotnie wydarzenie rozpoczęło się od próby bicia Rekordu Guinnessa. Uczestnicy wyposażeni w kije do nordic walking mieli do pokonania pętlę na terenie Parku Łazienkowskiego wynoszącą 3,5 kilometra.

"Była duża frekwencja, wystartowały 1 702 osoby - powiedział PAP po biegu jeden z organizatorów Tomasz Furtak. - Poprzedni rekord wynosi 1 549, więc nieoficjalnie rekord udało się go pobić. Czekamy aż zostanie zweryfikowany przez Biuro Księgi Rekordów Guinnessa w Londynie" - dodał.

Celem Biegu po Nowe Życie jest propagowanie zdrowego stylu życia, edukowanie w zakresie transplantologii oraz promowanie przeszczepów. Został zainicjowany siedem lat temu, od tamtej pory odbywa się regularnie wzbudzając coraz większe zainteresowanie. Partnerami imprezy są m.in. PZU, Hotel Warszawianka, Łazienki Królewskie oraz Ustronianka. W akcję włączają się również uczelnie wyższe - m.in. Warszawski Uniwersytet Medyczny oraz stołeczne teatry - Powszechny, Rampa, Nowy, Polski i Współczesny, które wraz ze sponsorami przygotowały nagrody dla bijących rekord Guinnessa.

Współtwórcą i honorowym ambasadorem biegu jest bokser Przemysław Saleta. Sportowiec sam wziął udział w przeszczepie rodzinnym, kilka lat wcześniej oddał nerkę swojej córce Nicole. Podobnie jak trenerka narciarstwa Krystyna Murdzek należy do grupy osób po transplantacjach, które brały udział w drugiej części biegu, czyli w sztafecie gwiazd.

W biegu wzięło udział ponad dwieście osób świata sportu, kultury, mediów oraz show-businessu. Z kijami do nordic walkingu poszli m.in. złota medalistka olimpijska Otylia Jędrzejczak, lider zespołu "Feel" Piotr Kupicha, prezenterka Odeta Moro, piosenkarka Izabela Trojanowska, siatkarz Piotr Gruszka i aktor Tomasz Karolak.

Po raz pierwszy w akcji uczestniczyła prezenterka programów śniadaniowych Monika Richardson, która pojawiła się na starcie z całą rodziną - mężem Zbigniewem Zamachowskim i dziećmi. "Ważne jest to, żeby zwiększać świadomość ludzi, jak ważna jest to dziedzina medycyny, jak wiele żyć można uratować - powiedziała PAP przed startem. - Tego typu inicjatywy działają dużo lepiej, niż gdyby ktoś przyszedł do telewizji i nakazał wszystkim być entuzjastami przeszczepów. Myślę, że transplantologia polska ma przed sobą fantastyczną przyszłość" - dodała.

Aktor Bartosz Obuchowicz zażartował, że "jest weteranem biegu", który stara się żyć aktywnie i myśli, że "Bieg upowszechnia wiedzę o transplantacjach. Każdy, kto dowie się, co to jest i czym to grozi zaczyna myśleć trochę o sobie".

"To mój drugi start. Zainicjowałam przygodę z Biegiem po Nowe Życie rok temu na zaproszenie Przemysława Salety - powiedziała PAP w sobotę artystka kabaretowa Katarzyna Pakosińska. - Zmienia się podejście ludzi. Takie spotkania powodują to, że o tym rozmawiamy. Niby o tym wiemy, ale o samej śmierci nie lubimy rozmawiać. Takie akcje powodują to, że to jest temat przybliżony" - skomentowała.

Bieg odbywa się dwa razy w roku - wiosną i jesienią, w Wiśle oraz w Warszawie. PZU po raz kolejny było tytularnym patronem imprezy.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 07.09.2015, 17:21
Źródło informacji Centrum Prasowe PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii