Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Pokolenie Ubera? Portret użytkowników aplikacji
Młodzi, wykształceni mieszkańcy dużych miast, którzy dbają o świat, w którym żyją - tak jednym zdaniem można scharakteryzować typowych użytkowników Ubera. Korzystanie z aplikacji Uber wybierają przede wszystkim ludzie rozpoczynający swoją karierę - prawie 60% użytkowników ma mniej niż 30 lat. Są to ludzie dobrze wykształceni (67% skończyło studia wyższe) i aktywni zawodowo: 39% respondentów określiło siebie jako pracowników umysłowych, a 28% to kadra kierownicza. Większość z nich, bo aż 90%, to mieszkańcy dużych polskich miast - 10% użytkowników Ubera to obcokrajowcy przyjeżdżający do Polski w celach turystycznych lub służbowych*.
Użytkownicy Ubera charakteryzują się również wysokim zaangażowaniem w sprawy społeczne i polityczne. Prawie 80% badanych głosowało w ostatnich wyborach prezydenckich i deklaruje, że będzie też uczestniczyć w zbliżających się wyborach parlamentarnych. Dla porównania frekwencja wyborcza na poziomie krajowym w wyborach 2015 wyniosła 55%. Dla użytkowników Ubera ważne są również sprawy lokalne - siedmiu na dziesięciu użytkowników potwierdziło oddanie głosu w wyborach samorządowych - to prawie 20% więcej niż reszta populacji. Ponad 40% użytkowników aplikacji wzięło też udział w głosowaniach dotyczących budżetu partycypacyjnego.
"Użytkownicy Ubera wydają się być otwarci na nowe technologie i świadomi możliwości, jakie te ze sobą niosą. Chętnie korzystają nie tylko z Ubera (ceniąc wygodę i komfort jaki im to daje), ale także z innych nowinek technicznych. 81% z nich słucha muzyki za pośrednictwem Spotify, 48% - korzysta z Airbnb, a 25% ogląda filmy i seriale za pośrednictwem serwisu Netflix" - podsumowuje przedstawiciel firmy badawczej IPSOS, która przeprowadziła badanie.
Wygoda oferowana przez aplikację najważniejsza
Użytkownicy Ubera uwielbiają nowinki techniczne, które ułatwiają im życie. Cenią sobie przede wszystkim wygodę korzystania z aplikacji i fakt, że wszystkie płatności odbywają się elektronicznie. Nie muszą dzięki temu martwić się o to, czy mają przy sobie wystarczającą ilość gotówki czy kartę płatniczą. Opłata za przejazd Uberem jest pobierana bezpośrednio z ich karty kredytowej, debetowej lub płatniczej przypisanej do ich konta. Dzięki temu w momencie zakończenia podróży mogą bez konieczności dodatkowych potwierdzeń po prostu wysiąść z samochodu. 68% użytkowników Ubera wskazało, że właśnie to jest największa zaleta usługi. Co ciekawe, konkurencyjne ceny nie są najczęściej wskazywaną przez nich zaletą aplikacji. Użytkownicy wybierają Ubera, bo cenią jego transparentność (27% użytkowników docenia fakt, że może sprawdzić cenę kursu przed jego rozpoczęciem) oraz możliwość łatwego i szybkiego zamówienia auta za pomocą jednego kliknięcia. Ponad połowa respondentów zadeklarowała, że jest to jedna z najważniejszych zalet aplikacji. "Od momentu wejścia na rynek w Warszawie i Krakowie, udało nam się zmniejszyć przeciętny czas oczekiwania na pojazd z 10 minut do mniej niż 5 minut, co jest znacznie lepszym wynikiem niż ten, który mamy w wielu dużych miastach na całym świecie, jak chociażby Dallas, Houston, Singapur czy Rio de Janeiro" - mówi Kacper Winiarczyk, Dyrektor Operacyjny Ubera w Polsce.
Dla użytkowników bardzo ważne jest także poczucie bezpieczeństwa, jakie oferują rozwiązania technologiczne firmy - Uber daje m. in. możliwość dzielenia się trasą kursu i szacowanym czasem podróży z rodziną i bliskimi. Prawie połowa respondentów zazwyczaj podróżuje samotnie, zwłaszcza wieczorami i w nocy. Trzy czwarte użytkowników jeździ z Uberem w piątkowe i sobotnie noce, ponad 60% wybiera ten sposób przejazdu po zmroku w ciągu tygodnia. Dzięki temu nie muszą martwić się o swoje bezpieczeństwo w drodze ze spotkania towarzyskiego do domu.
Użytkownicy cenią partnerów Ubera
To, co zdecydowanie wpływa na przywiązanie użytkowników do aplikacji Uber, to jej partnerzy. Rekordowe 95% jest zadowolonych ze swoich kontaktów z kierowcami korzystającymi z platformy Uber. Określają ich jako sympatycznych, przyjaznych i uśmiechniętych, a przy tym ciekawych rozmówców. "Nasi partnerzy w większości jeżdżą okazjonalnie, traktując współpracę z naszą platformą jako dodatkowe źródło dochodu. Można wśród nich znaleźć właścicieli sklepów, muzyków sesyjnych, techników medycznych, a nawet pilota odrzutowca - mówi Kacper Winiarczyk, Dyrektor Operacyjny Ubera w Polsce. - Dbają o komfort jazdy użytkowników, ponieważ każdy przejazd jest oceniany w aplikacji, a oceny te są następnie weryfikowane przez nasz zespół" - dodaje Winiarczyk. Pozytywną cechą Ubera są m. in. zadbane i czyste auta oraz szybka możliwość kontaktu z Działem Obsługi Klienta w przypadku ewentualnych problemów. "Nasi partnerzy są najważniejszym ogniwem naszej usługi, dlatego cieszymy się, że użytkownicy ich cenią" - konkluduje Winiarczyk.
Badanie użytkowników aplikacji Uber zrealizowane przez IPSOS na zlecenie Ubera, sierpień 2015, N=912
*dane Ubera
KONTAKT:
Ilona Grzywińska
Communications Lead
tel. kom. +48 502 218 214
e-mail: ilona@uber.com
-
Magdalena Szulc
H+K Strategies
tel. kom. +48 601 506 127
e-mail: magdalena.szulc@hkstrategies.com
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 14.09.2015, 11:36 |
Źródło informacji | Uber Polska |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
BTCS (d. Vakomtek) rozpoczyna emisję akcji i zapowiada ekspansję. Chce budować infrastrukturę dla globalnych sieci blockchain
Notowana na NewConnect spółka BTCS S.A. (dawniej Vakomtek S.A.) konsekwentnie realizuje nową strategię, rozpoczynając subskrypcję prywatną akcji serii F. Pozyskany kapitał zostanie w przeważającej części przeznaczony na zakup aktywów cyfrowych, które posłużą do generowania przychodów z nagród za staking na walidatorach spółki. Firma informuje również, że prowadzi zaawansowane rozmowy z kolejnymi dwoma globalnymi projektami w celu rozszerzenia działalności.- 09.09.2025, 16:00
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: BTCS S.A.
-
Image
BingX głównym sponsorem TOKEN2049 Singapore 2025 z gościem specjalnym, legendą Chelsea FC, Johnem Terrym
- 09.09.2025, 14:56
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
TCL przoduje w światowych rankingach dostaw telewizorów Mini LED i pokazuje swoją silną pozycję na targach IFA2025
Napędzana innowacjami i rosnącym popytem na kinowe wrażenia w domu, firma TCL przoduje w globalnej rewolucji Mini LED i dzięki najnowszym technologiom utrzymuje silną pozycję na kluczowych rynkach europejskich.- 09.09.2025, 14:26
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ