Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Pokolenie Ubera? Portret użytkowników aplikacji
Młodzi, wykształceni mieszkańcy dużych miast, którzy dbają o świat, w którym żyją - tak jednym zdaniem można scharakteryzować typowych użytkowników Ubera. Korzystanie z aplikacji Uber wybierają przede wszystkim ludzie rozpoczynający swoją karierę - prawie 60% użytkowników ma mniej niż 30 lat. Są to ludzie dobrze wykształceni (67% skończyło studia wyższe) i aktywni zawodowo: 39% respondentów określiło siebie jako pracowników umysłowych, a 28% to kadra kierownicza. Większość z nich, bo aż 90%, to mieszkańcy dużych polskich miast - 10% użytkowników Ubera to obcokrajowcy przyjeżdżający do Polski w celach turystycznych lub służbowych*.
Użytkownicy Ubera charakteryzują się również wysokim zaangażowaniem w sprawy społeczne i polityczne. Prawie 80% badanych głosowało w ostatnich wyborach prezydenckich i deklaruje, że będzie też uczestniczyć w zbliżających się wyborach parlamentarnych. Dla porównania frekwencja wyborcza na poziomie krajowym w wyborach 2015 wyniosła 55%. Dla użytkowników Ubera ważne są również sprawy lokalne - siedmiu na dziesięciu użytkowników potwierdziło oddanie głosu w wyborach samorządowych - to prawie 20% więcej niż reszta populacji. Ponad 40% użytkowników aplikacji wzięło też udział w głosowaniach dotyczących budżetu partycypacyjnego.
"Użytkownicy Ubera wydają się być otwarci na nowe technologie i świadomi możliwości, jakie te ze sobą niosą. Chętnie korzystają nie tylko z Ubera (ceniąc wygodę i komfort jaki im to daje), ale także z innych nowinek technicznych. 81% z nich słucha muzyki za pośrednictwem Spotify, 48% - korzysta z Airbnb, a 25% ogląda filmy i seriale za pośrednictwem serwisu Netflix" - podsumowuje przedstawiciel firmy badawczej IPSOS, która przeprowadziła badanie.
Wygoda oferowana przez aplikację najważniejsza
Użytkownicy Ubera uwielbiają nowinki techniczne, które ułatwiają im życie. Cenią sobie przede wszystkim wygodę korzystania z aplikacji i fakt, że wszystkie płatności odbywają się elektronicznie. Nie muszą dzięki temu martwić się o to, czy mają przy sobie wystarczającą ilość gotówki czy kartę płatniczą. Opłata za przejazd Uberem jest pobierana bezpośrednio z ich karty kredytowej, debetowej lub płatniczej przypisanej do ich konta. Dzięki temu w momencie zakończenia podróży mogą bez konieczności dodatkowych potwierdzeń po prostu wysiąść z samochodu. 68% użytkowników Ubera wskazało, że właśnie to jest największa zaleta usługi. Co ciekawe, konkurencyjne ceny nie są najczęściej wskazywaną przez nich zaletą aplikacji. Użytkownicy wybierają Ubera, bo cenią jego transparentność (27% użytkowników docenia fakt, że może sprawdzić cenę kursu przed jego rozpoczęciem) oraz możliwość łatwego i szybkiego zamówienia auta za pomocą jednego kliknięcia. Ponad połowa respondentów zadeklarowała, że jest to jedna z najważniejszych zalet aplikacji. "Od momentu wejścia na rynek w Warszawie i Krakowie, udało nam się zmniejszyć przeciętny czas oczekiwania na pojazd z 10 minut do mniej niż 5 minut, co jest znacznie lepszym wynikiem niż ten, który mamy w wielu dużych miastach na całym świecie, jak chociażby Dallas, Houston, Singapur czy Rio de Janeiro" - mówi Kacper Winiarczyk, Dyrektor Operacyjny Ubera w Polsce.
Dla użytkowników bardzo ważne jest także poczucie bezpieczeństwa, jakie oferują rozwiązania technologiczne firmy - Uber daje m. in. możliwość dzielenia się trasą kursu i szacowanym czasem podróży z rodziną i bliskimi. Prawie połowa respondentów zazwyczaj podróżuje samotnie, zwłaszcza wieczorami i w nocy. Trzy czwarte użytkowników jeździ z Uberem w piątkowe i sobotnie noce, ponad 60% wybiera ten sposób przejazdu po zmroku w ciągu tygodnia. Dzięki temu nie muszą martwić się o swoje bezpieczeństwo w drodze ze spotkania towarzyskiego do domu.
Użytkownicy cenią partnerów Ubera
To, co zdecydowanie wpływa na przywiązanie użytkowników do aplikacji Uber, to jej partnerzy. Rekordowe 95% jest zadowolonych ze swoich kontaktów z kierowcami korzystającymi z platformy Uber. Określają ich jako sympatycznych, przyjaznych i uśmiechniętych, a przy tym ciekawych rozmówców. "Nasi partnerzy w większości jeżdżą okazjonalnie, traktując współpracę z naszą platformą jako dodatkowe źródło dochodu. Można wśród nich znaleźć właścicieli sklepów, muzyków sesyjnych, techników medycznych, a nawet pilota odrzutowca - mówi Kacper Winiarczyk, Dyrektor Operacyjny Ubera w Polsce. - Dbają o komfort jazdy użytkowników, ponieważ każdy przejazd jest oceniany w aplikacji, a oceny te są następnie weryfikowane przez nasz zespół" - dodaje Winiarczyk. Pozytywną cechą Ubera są m. in. zadbane i czyste auta oraz szybka możliwość kontaktu z Działem Obsługi Klienta w przypadku ewentualnych problemów. "Nasi partnerzy są najważniejszym ogniwem naszej usługi, dlatego cieszymy się, że użytkownicy ich cenią" - konkluduje Winiarczyk.
Badanie użytkowników aplikacji Uber zrealizowane przez IPSOS na zlecenie Ubera, sierpień 2015, N=912
*dane Ubera
KONTAKT:
Ilona Grzywińska
Communications Lead
tel. kom. +48 502 218 214
e-mail: ilona@uber.com
-
Magdalena Szulc
H+K Strategies
tel. kom. +48 601 506 127
e-mail: magdalena.szulc@hkstrategies.com
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 14.09.2015, 11:36 |
Źródło informacji | Uber Polska |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Prezes ING Banku Śląskiego: wyniki Indeksu wiarygodności ekonomicznej Polski nie są rewelacyjne PAP
„Wyniki pogarszały się przez okres ostatnich lat, teraz mamy do czynienia z pewną stabilizacją” - podkreślał prezes ING Banku Śląskiego Brunon Bartkiewicz, podczas dyskusji na temat wyników Indeksu wiarygodności ekonomicznej Polski.- 22.11.2024, 11:45
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Nagroda główna dla HEUTHES w rankingu IT@BANK2024
- 22.11.2024, 11:09
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: HEUTHES sp. z o.o.