Newsletter

Jeffrey Sachs: Polska powinna teraz postawić na technologie i innowacje

02.10.2015, 15:16aktualizacja: 02.10.2015, 15:16

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Polska to przykład gospodarczego sukcesu, teraz powinna postawić na rozwój technologii i innowacji – powiedział w Sopocie dyrektor Instytutu Ziemi na Uniwersytecie Columbia Jeffrey Sachs, który współtworzył program polskiej transformacji po 1989 r.

Amerykański ekonomista jest gościem trwającego od środy w Sopocie Europejskiego Forum Nowych Idei 2015, którego głównym organizatorem jest zrzeszająca polskich pracodawców Konfederacja Lewiatan.

Sachs jest przekonany, że zmiany w Polsce są „największym sukcesem w historii przekształceń w Europie środkowo-wschodniej po 1989 r.”.

„Polska gospodarka w dalszym ciągu zachowuje siłę. Znakomicie radziła sobie po kryzysie finansowym w 2008 r. i również w ciągu ostatnich lat, kiedy w Europie szalała recesja. Polska w tym czasie miała dobre wyniki i wzrost gospodarczy” – powiedział na briefingu prasowym Sachs.

Jego zdaniem, kluczową sprawą dla dalszego rozwoju polskiej gospodarki jest skierowanie jej w stronę zaawansowanych technologii, co pomoże też w integracji z gospodarką Niemiec i krajów skandynawskich.

„Polska powinna postawić na konkurencyjność, którą można osiągnąć za pomocą technologii i innowacji, dlatego że nie da się już dłużej konkurować tylko niskimi płacami” – ocenił.

Podkreślił, że ważne jest też „podnoszenie zdolności technologicznych”. „W edukacji i na uczelniach potrzebne jest sprofilowanie rozwoju na nauki ścisłe i wydziały inżynierskie” – dodał.

Uważa, że Polska powinna podwyższyć wydatki na badania i rozwój do 2 proc. PKB.

W opinii Sachsa, przy spełnieniu tych warunków jest możliwe, aby w ciągu jednego pokolenia ROCZNE zarobki Polaków wzrosły z 15 do 40 tys. dolarów. (PAP)

rop/ gma/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 02.10.2015, 15:16
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ