Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Jak podaje GUS, najbardziej powszechnym wśród tzw. artykułów użytku kulturalnego jest odbiornik telewizyjny, który posiadało 96,7 proc. gospodarstw domowych, a blisko 2/3 gospodarstw (65,9 proc.) mogło odbierać telewizję satelitarną lub kablówkę.
Główny Urząd Statystyczny przedstawił opracowanie, z którego wynika, że w 2014 r. wydatki budżetu państwa na kulturę i ochronę dziedzictwa narodowego zwiększyły się nominalnie w porównaniu do 2013 r., więcej pieniędzy przeznaczyły też na kulturę samorządy.
W sumie wydatki publiczne, tj. wydatki państwa i samorządu terytorialnego na kulturę i ochronę dziedzictwa narodowego (pomniejszone o dotacje i subwencje z budżetu państwa dla samorządów i o transfery pomiędzy jednostkami samorządu terytorialnego) w 2014 r. wyniosły 9 mld 326,8 mln zł (nominalnie o 13,6 proc. więcej niż w 2013 r.), co w odniesieniu do PKB stanowiło 0,54 proc. (w roku poprzednim – 8 mld 212,7 mln zł, tj. 0,50 proc.).
Jak wyliczył GUS wydatki z budżetów jednostek samorządu terytorialnego wyniosły 7 mld 592,6 mln zł; a ich udział – 81,4 proc. - był minimalnie niższy niż w roku poprzednim (81,6 proc.). Największy udział w samorządowych wydatkach publicznych miały samorządy gminne – 44 proc. (samorządy miast na prawach powiatu, województw i powiatów – odpowiednio: 36,9 proc., 17,8 proc. i 1,3 proc.).
Publiczne wydatki bieżące na kulturę i ochronę dziedzictwa narodowego wyniosły 6 mld 588,0 mln zł i stanowiły 70,6 proc. wydatków publicznych na kulturę i ochronę dziedzictwa narodowego ogółem (w 2013 r. – 75,4 proc). (PAP)
drag/ agz/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 29.10.2015, 10:51 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |