Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Polski rynek gastronomii na przestrzeni ostatnich lat bardzo się zmienił. Przybyło nowych lokali, a te które już istnieją, coraz chętniej się zmieniają, pracując nad jakością oferty i usług. Nie sposób pominąć również nowych trendów, wśród których bardzo zauważalny staje się rozwój sektora „Street Food” stanowiącego już niemal osobną kategorię.
Wyniki drugiej części raportu "Polska na Talerzu 2015" potwierdzają, że przedstawiciele branży gastronomicznej z optymizmem patrzą w przyszłość. Według 59% badanych szefów kuchni i właścicieli lokali, potencjał gastronomii się zwiększa, a 50% z nich zauważa rosnącą ilość gości w swoich lokalach.
Według przedstawicieli lokali gastronomicznych, klienci za wizytę płacą średnio 24 zł.
"Średnia suma, którą klienci zostawiają w lokalach, to dowód na rosnącą popularność dań stosunkowo tanich i szybkich. Jest to także zbieżne z rosnącą popularnością posiłków przygotowywanych na określoną porę dnia - w tym wypadku głównie lunch, na którym wyrosła kategoria 'Street Food' stanowiąca trend światowy" - podsumowuje Szymon Kraus z organizacji Street Food Polska.
Polska gastronomia nie pozostaje bierna wobec nowych trendów. Rozważne ich wdrożenie zadeklarowało blisko trzy czwarte ankietowanych, twierdząc, że wykorzystuje niektóre nowości w swoim lokalu. Zauważalna jest też dynamika i różnorodność oferty.
Przedstawiciele branży zaczęli dostrzegać istotną rolę profesjonalnego przygotowania kadry, ale wskazują jednocześnie na wyzwania w zakresie znalezienia rzetelnych pracowników. Właśnie dlatego blisko 60% zadeklarowało, że inwestuje w szkolenia swojego zespołu.
"Branża gastronomiczna w Polsce jest jednym z szybciej rozwijających się obszarów, ale u podstaw tego zjawiska nie leżą tylko czynniki ekonomiczne. To zmiana przyzwyczajeń Polaków, większa otwartość i rosnący trend spędzania czasu poza domem, ze znajomymi, często przy dobrym posiłku. Właśnie dlatego rozwój tej branży w Polsce rozpatrujemy także w aspekcie jakościowym. Własna gastronomia to dla wielu coraz częściej styl życia oraz pasja i to wyraźnie widać w wynikach drugiej części raportu ‘Polska na Talerzu 2015'" - podsumowuje Eric Poirier, prezes MAKRO.
Raport opracowany na podstawie badania IQS.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 12.01.2016, 17:45 |
Źródło informacji | Makro Cash & Carry |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Salonik biznesowy PLL LOT Polonez na lotnisku Chopina w Warszawie zyska zupełnie nowe wnętrze
- 03.07.2024, 13:33
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PLL LOT
-
Należąca do EIG spółka Pearl Pipelines finalizuje program refinansowania długu uprzywilejowanego o wartości ponad 11 mld USD
Całkowity kapitał zainwestowany w ramach 49% udziałów spółki w Aramco Oil Pipelines sięga ok. 13 mld USD; uzyskane środki zapewniają wsparcie bezpośrednich inwestycji zagranicznych w Królestwie Arabii Saudyjskiej, których kapitał w blisko 65% pochodzi z inwestycji dokonanych poza Królestwem.- 03.07.2024, 12:50
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Business Wire
-
Image
T-Mobile wprowadza Cyber Know, autorskie rozwiązanie zapobiegające atakom socjotechnicznym
Intensywna cyfryzacja i powszechne korzystanie z, także prywatnych, urządzeń mobilnych w biznesie powoduje, że cyberprzestępcy nieustannie doskonalą swoje techniki ataków. Phishing i smishing, wykorzystujące wiadomości e-mail i SMS do wyłudzania danych, są wciąż jednymi z najczęściej stosowanych metod infiltracji systemów informatycznych. W odpowiedzi na te zagrożenia T-Mobile Polska wprowadza nową usługę - Cyber Know. Usługa ta została stworzona z myślą o podnoszeniu świadomości pracowników i zwiększaniu poziomu bezpieczeństwa w instytucjach oraz w biznesie.- 03.07.2024, 12:46
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: T-Mobile