Pobierz materiał i Publikuj za darmo
<p>- Specjaliści z całego świata dołaczą do debaty, aby omówić najlepszy z możliwych sposobów niwelowania różnic pomiędzy przyszłą wizją a rzeczywistością; - Wyniki ogólnoświatowego badania Economist Intelligence Unit (EIU) zleconego przez Consumer Health ukazują wysiłki partnerów społecznych ukierunkowane na rozszerzenie kwestii dobrego samopoczucia poza obszar zdrowia.
Darmstadt, Niemcy, 22 lutego 2016 r./PRNewswire/ - Firma Merck, lider w obszarze nauki i technologii, przejęła inicjatywę w odpowiedzi na wyzwania w zakresie zdrowia i samopoczucia kobiet należących do różnych kultur oraz znajdujących się w różnych okresach życia. Podczas "Ogólnoświatowej debaty Consumer Health 2016", która odbyła się w dniu dzisiejszym w ogólnoświatowej siedzibie firmy w Darmstadt (Niemcy), międzynarodowy panel, w skład którego weszli wykładowcy akademiccy, specjaliści z obszaru zdrowia publicznego, przywódcy organizacji pozarządowych i specjaliści z obszaru biznesu, wspólnie ze starszymi członkami zarządu Merck, omówili najlepszy z możliwych sposobów niwelowania różnic pomiędzy przyszłą wizją zdrowia i samopoczucia kobiet a rzeczywistością panującą w różnych krajach świata.
(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160202/328976LOGO)
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160218/334624)
Belen Garijo, członek zarządu Merck i dyrektor generalny ds. opieki zdrowotnej, podkreślił: "Zdrowie i samopoczucie kobiet znajduje się w centrum strategicznych priorytetów firmy Merck w obszarze opieki zdrowotnej. Będąc wiodącym dostawcą produktów i usług z zakresu opieki zdrowotnej, sponsorujemy szereg inicjatyw z obszaru odpowiedzialności korporacyjnej, mających na celu ułatwienie ochrony oraz poprawę stanu zdrowia naszych pracowniczek, jak również aktywne uczestnictwo w ogólnoświatowych partnerstwach publiczno-prywatnych, ukierunkowanych na zaspakajanie potrzeb zdrowotnych kobiet w regionach rozwiniętych i rozwijających się".
Punktem wyjściowym dzisiejszej debaty była biała karta Economist Intelligence Unit, sponsorowana przez dział Consumer Health firmy Merck, pt. "Zdrowie i samopoczucie kobiet: ewoluujące definicje i praktyki". Wyniki badania, które skupiło się na kobietach, specjalistach merytorycznych i urzędnikach ds. zdrowia publicznego w Indiach, Meksyku, Brazylii, Francji i Niemczech, w dniu dzisiejszym zostały zaprezentowane po raz pierwszy.
Uta Kemmerich-Keil, dyrektor generalny i prezes działu Consumer Health firmy Merck, powiedział: "Kobiety na całym świecie podejmują działania w celu podnoszenia standardów swojego życia, a zapewnienie zdrowia i dobrego samopoczucia stanowi istotę tych działań. Kobiety mają dużą szansę dożycia wieku 100 lat, a ich celem jest jak najpełniejsze przeżywanie każdego roku, w dobrym zdrowiu i samopoczuciu. Co ciekawe, kobiety na całym świecie często przyjmują rolę opiekunek czuwających nad zdrowiem i samopoczuciem swoich bliskich oraz edukujących członków swoich rodzin w tym zakresie. Kobiety stanowią także większość wśród osób wykonujących zawody z obszaru służby zdrowia, mając tym samym największy wpływ na zdrowie i samopoczucie członków swoich społeczności. Niemniej jednak istnieją znaczne bariery w dostępie do usług z zakresu zdrowia i dobrego samopoczucia, które mogą mieć dla kobiet długofalowe skutki, rzutując m. in. na ich wydajność i jakość życia. To właśnie te kwestie pragniemy poruszyć podczas debaty, mając nadzieję, że partnerzy społeczni z całego świata zaczną poszukiwać w wyższym stopniu zintegrowanych podejść i zrównoważonych rozwiązań".
Uczestnicząca w wydarzeniu i zabierająca głos w dyskusji Katja Iversen, dyrektor generalny organizacji pozarządowej Women Deliver o ogólnoświatowym zasięgu działań, posiadającej siedzibę w USA, powiedziała: "Ostatnie dwudziestolecie pokazało, że opłaca się inwestować w zdrowie i samopoczucie kobiet. Mogliśmy dostrzec ogromne postępy w niektórych obszarach, przede wszystkim pod względem eliminowania niektórych chorób, ale także pod względem optymalizacji możliwości kobiet i zapewnienia im poczucia spełnienia i satysfakcji. Pewne wyzwania pozostają jednak aktualne, a postępy w realizacji celów są nierówne w niektórych regionach, a nawet w obrębie poszczególnych krajów, co pokazują ujawnione dziś dane".
Angela Spatharou, partner oraz wiodący specjalista w obszarze opieki zdrowotnej na region Ameryki Łacińskiej w McKinsey & Company w Meksyku, dostrzegła kluczową rolę przemysłu w niwelowaniu różnic pomiędzy pragnieniami kobiet dotyczącymi dobrego samopoczucia a rzeczywistymi doświadczeniami, o których mówi raport EIU, poprzez zapewnianie dostępu do najwyższej jakości usług, produktów i informacji. Z kolei Alexandra Wyke, dyrektor generalny PatientView, uznała za niezwykle istotne większe skupienie się sektora zdrowia publicznego i sektora prywatnego na rzeczywistych pragnieniach kobiet dotyczących ich zdrowia i samopoczucia.
Sanghita Bhattacharyya, starszy specjalista ds. zdrowia publicznego w Fundacji na Rzecz Zdrowia Publicznego w Indiach, stwierdziła podczas debaty: "Poza wąską elitą, kobiety w Indiach wykazują ograniczone zaangażowanie w działania na rzecz własnego zdrowia i samopoczucia. Polityka w obszarze zdrowia publicznego poświęca mało uwagi samopoczuciu kobiet niebędących w okresie rozrodczym. Już samo to świadczy o oczekiwaniach ukierunkowanych płciowo, w ramach których nawet decydenci nie patrzą na kobiety inaczej, jak tylko przez pryzmat odgrywanej przez nie roli matki i opiekunki".
Europejski punkt widzenia przedstawił podczas debaty prof. dr Hilke Brockmann z Uniwersytetu Jacobsa w Bremie (Niemcy), wyjaśniając: "Kluczową kwestią, do której odnosi się raport EIU jest podejście do subiektywnego i obiektywnego charakteru samopoczucia. Rozwiązanie tkwi w nowym sposobie porównania samopoczucia na różnych etapach życia i w różnych kulturach, mając na uwadze fakt, iż dobre samopoczucie - jak ukazuje raport EIU - zależy w większym stopniu od naszej percepcji niż od konkretnych czynników".
Zamykając debatę, Uta Kemmerich-Keil oświadczył: "Badanie EIU stanowi istotną bazę oceny i dowodów wskazujących na konieczność podjęcia szerszych działań, w celu zniwelowania różnicy pomiędzy pożądaną a bieżącą sytuacją w zakresie zdrowia i samopoczucia kobiet. Jednakże dla wielu z nas sama debata i opublikowanie raportu nie wystarczą. Pragniemy bowiem, aby podjęta dyskusja była kontynuowana. Mam nadzieję, że żywa debata prowadzić będzie do zwiększonej świadomości omawianej kwestii oraz, że wspólnie możemy zapewnić, iż zdrowie i samopoczucie kobiet pozostaną kwestią najwyższej wagi".
Po zakończeniu dzisiejszej debaty dział Consumer Health firmy Merck zobowiązał się do kontynuowania przez cały rok 2016 rok dyskusji na temat samopoczucia kobiet w krajach rozwijających się i rozwiniętych, jak również do inwestowania w zdrowie i samopoczucie kobiet, zapewniania informacji o zdrowiu i samopoczuciu oraz realizowania programów politycznych z tego zakresu.
Nota dla edytorów:
- Ogólnoświatowa debata zorganizowana przez dział Consumer Health, pt. "Odpowiedź na różnorodne wyzwania w zakresie zdrowia i samopoczucia kobiet na całym świecie" odbyła się w Darmstadt (Niemcy), w dniu 22 lutego 2016 roku,
- Dalsze informacje, w tym dotyczące badania EIU, są dostępne pod adresem: http://www.merck-consumer-health.com/en/industry/industry.html,
- Dział Consumer Health firmy Merck na portalu Twitter: https://twitter.com/merck_ch.
Wszystkie informacje prasowe dotyczące Grupy Merck są rozpowszechniane za pośrednictwem poczty elektronicznej i jednocześnie publikowane w serwisie internetowym Grupy Merck. Po przejściu na stronę http://www.merckgroup.com/subscribe można przeprowadzić rejestrację online, zmienić wybrane ustawienia lub zrezygnować z subskrypcji biuletynu.
Dział Consumer Health firmy Merck
Marki działu Consumer Health firmy Merck, takie jak Dolo-Neurobion®, Neurobion®, Bion®, Seven Seas®, Nasivin® oraz Femibion® należą do najbardziej innowacyjnych marek na kluczowych rynkach. Produkty te są owocem zaawansowanych badań naukowych i cieszą się zaufaniem konsumentów z całego świata. Dział Consumer Health działa na ponad 40 rynkach na świecie, zatrudniając ponad 2 700 pracowników. Od roku 2014 portfolio działu obejmuje marki o łącznych rocznych przychodach rzędu 1 mld USD. Consumer Health, należący do sektora opieki zdrowotnej, jest działem Grupy Merck z siedzibą główną w Darmstadt (Niemcy). Więcej informacji dostępnych jest pod adresami: http://www.merck-consumer-health.com oraz https://twitter.com/merck_ch.
Merck
Firma Merck jest liderem w branży usług zdrowotnych, nauk przyrodniczych oraz materiałów o wysokich parametrach technologicznych. Ok. 50 tys. pracowników firmy pracuje na rzecz poprawy jakości życia pacjentów - od terapii biofarmaceutycznych nakierowanych na leczenie raka lub stwardnienia rozsianego, poprzez najnowocześniejsze systemy badań naukowych i produkcji, po ciekłe kryształy do produkcji smartfonów i telewizorów LCD. W roku 2014 Merck osiągnął sprzedaż na poziomie 11,3 mld EUR w 66 krajach.
Założona w 1668 roku firma Merck jest najstarszą firmą branży farmaceutycznej i chemicznej na świecie. Rodzina, która założyła spółkę, pozostaje do dziś większościowym udziałowcem notowanej na giełdzie grupy. Merck z siedzibą w Darmstadt (Niemcy) posiada światowe prawa do nazwy i marki Merck. Jedynym wyjątkiem jest Kanada i USA, gdzie spółka występuje pod nazwami EMD Serono, MilliporeSigma oraz EMD Performance Materials.
Źródło: Merck KGaA
KONTAKT:
Lars Atorf
tel. +49-6151-856-3114
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 22.02.2016, 11:19 |
Źródło informacji | PR Newswire |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |