Newsletter

Zdrowie i styl życia

MSiT: umowa o strategicznym partnerstwie do 2020 roku między Ekstraklasą S.A. oraz MSiT (komunikat)

17.03.2016, 12:03aktualizacja: 17.03.2016, 12:03

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

- MSiT informuje:

Biorąc pod uwagę wspólne wartości oraz priorytet jakim jest budowanie postaw sportowych wśród najmłodszych, profesjonalna liga piłkarska Ekstraklasa oraz Ministerstwo Sportu i Turystyki zawarły strategiczne partnerstwo do 2020 roku „Złota jedenastka".

Obejmie ono ogólnopolską i międzynarodową współpracę w zakresie szybkiego upowszechnienia sportowego szkolenia dzieci i młodzieży oraz opracowanie wszechstronnej edukacji pozasportowej, pozwalającej na swobodny wybór alternatywnej drogi zawodowej młodych ludzi, już poza czynnym sportem.

„Złota jedenastka” to 11 działań wspierających przejście od zabawy do zawodowstwa w piłce nożnej, które docelowo staną się fundamentem „Akademii Klasy Ekstra”, czyli wspólnego projektu klubów Ekstraklasy obejmującego piłkarskie szkolenie dzieci i młodzieży w wieku od 3 do 19 lat.

Ministerstwo Sportu i Turystyki objęło honorowym patronatem wszystkie wydarzenia związane z przygotowaniem i wdrożeniem przez kluby Ekstraklasy modelu „Akademii Klasy Ekstra”.

Partnerstwo zostało zawarte w dniu 17 marca 2016 roku.

Witold Bańka, Minister Sportu i Turystyki

"Projekt „Akademii Klasy Ekstra” znakomicie wpisuje się w strategię Ministerstwa Sportu i Turystyki, której podstawą jest sport dzieci i młodzieży, będący fundamentem do budowy sportu wyczynowego na najwyższym poziomie. Wierzymy, że długofalowe porozumienie z Ekstraklasa S.A. jest ważną chwilą dla polskiego sportu. Doskonale zdajemy sobie sprawę, że dobre zmiany wymagają czasu i cierpliwości, dlatego sporządziliśmy umowę o strategicznym partnerstwie. Sport jest najlepszym wychowawcą, kształtuje charaktery i motywuje do pokonywania codziennych trudności stąd też jego upowszechnianie wśród dzieci i młodzieży powinno być podstawą rozwoju społeczeństwa."

Dariusz Marzec, Prezes Ekstraklasa S.A.

"Nasza współpraca z Ministerstwem Sportu i Turystyki jest dowodem na to, że posiadamy wspólny cel, jakim jest edukowanie i wychowywanie najmłodszych poprzez upowszechnianie treningu sportowego. Fundamentem tego patronatu jest jego długofalowość, tak silny partner jak Ministerstwo Sportu i Turystyki dostrzega wartość działań Ekstraklasy oraz klubów na rzecz sportowego rozwoju dzieci i młodzieży w Polsce. Kluby piłkarskie coraz częściej odgrywają bardzo ważną rolę w sferze społecznej, wychowując przyszłe pokolenia sportowców, entuzjastów sportu i kibiców. Dzięki patronatowi Ministerstwa Sportu i Turystyki wszelkie przedsięwzięcia związane z edukacją, wychowaniem i rozwojem sportowym dzieci będą prowadzone na jeszcze szerszą skalę i z coraz wyższą jakością.

STRATEGICZNE PARTNERSTWO MINISTERSTWA SPORTU I TURYSTYKI ORAZ PROFESJONALNEJ LIGI PIŁKARSKIEJ EKSTRAKLASA DO 2020 ROKU

„Złota jedenastka”

(11 działań wspierających przejście od zabawy do zawodowstwa w piłce nożnej)

1. ZABAWA Z PIŁKĄ Upowszechnienie sportowego szkolenia dzieci i młodzieży poprzez budowanie otwartych grup piłkarskich, wspierających nie tylko zawodowe, ale także rekreacyjne współzawodnictwo najmłodszych.

2. LEPSZA WERSJA SIEBIE Zbudowanie systemu szkolenia młodzieżowego nastawionego na rozwój indywidualny oraz szkolenia seniorskiego nastawionego na rozwój zespołowy.

3. SPOKOJNY UMYSŁ Opracowanie na podstawie sprawdzonych wzorców międzynarodowych efektywnego i pozytywnego treningu fizycznego oraz mentalnego dla

dzieci w wieku 3-11 lat oraz młodzieży w wieku 11-19 lat.

4. POSTAWA Z KLASĄ Wspólne akcje w szkołach oraz klubach piłkarskich mające na celu kreowanie postaw sportowych oraz gry fair play z udziałem zawodników Ekstraklasy.

5. MAM TALENT Ujednolicenie i podwyższenie jakości szkolenia piłkarskiego wśród najmłodszych, mające na celu wzmocnienie tworzonej przez Ministerstwo Sportu i Turystyki Narodowej Bazy Talentów.

6. MISTRZOWSKI TRENING Stworzenie całorocznej piłkarskiej bazy treningowej, w tym krytych boisk klubowych dla najmłodszych.

7. AUTORYTET Wypracowanie zasad współpracy, dzięki którym trener młodzieży będzie nie tylko mentorem, ale i przyjacielem rozumiejącym atuty i słabe strony zawodnika,

wspierającym jego rozwój wewnętrzny.

8. KADRA MARZEŃ Ułatwienie ścieżki rozwoju dla najlepszych zawodników, w tym przyszłych reprezentantów piłkarskich Polski poszczególnych kategorii wiekowych.

9. NIE TYLKO MURAWA Zapewnienie zawodnikom wszechstronnej edukacji pozasportowej, w tym opracowanie programów wspierających kontynuowanie kariery w innej dyscyplinie

sportowej albo poza czynnym sportem.

10. UKOCHANY KLUB Zwiększenie liczby kibiców poprzez przywiązanie wychowanków lokalnej społeczności do klubu.

11. RAMIĘ W RAMIĘ Wzajemna promocja działań Ligi oraz Ministerstwa Sportu i Turystyki na arenie ogólnopolskiej i międzynarodowej.

Ekstraklasa S.A. jest organizatorem profesjonalnych rozgrywek piłkarskich 16-tu najlepszych klubów w Polsce. Powstała w 2005 roku w wyniku umowy pomiędzy PZPN, a klubami piłkarskimi uczestniczącymi w rozgrywkach pierwszej ligi, które były inicjatorem powołania ligi zawodowej.

Ekstraklasa S.A. jako spółka jest członkiem prestiżowych międzynarodowych stowarzyszeń piłkarskich, European Professional Football Leagues - skupiającej 32 najlepsze ligi europejskiej m.in. Bundesligę czy Premier League oraz ESSMA zajmującej się profesjonalnym zarządzaniem stadionami.

UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi wyłączną i pełną odpowiedzialność za jego treść.(PAP)

kom/ mkz/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 17.03.2016, 12:03
Źródło informacji MSiT
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii