Newsletter

90% Polaków chce decydować o swoim najbliższym otoczeniu

24.03.2016, 10:45aktualizacja: 24.03.2016, 10:45

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Decydujesz, pomagamy fot.2
Decydujesz, pomagamy fot.2
Polacy mają pomysły na poprawę jakości życia w swojej społeczności lokalnej i chcieliby mieć realny wpływ na najbliższe otoczenie. Potwierdzają to wyniki "Badania oceny najbliższego otoczenia i jakości życia" zrealizowanego na zlecenie programu "Decydujesz, pomagamy"*. Aż 70% badanych wskazuje, że lokalne inicjatywy podejmowane przez organizacje mogą mieć duży wpływ na pozytywną zmianę otoczenia, a jedyne czego potrzebują to wsparcie finansowe oraz zaangażowanie mieszkańców.

Polacy widzą potrzebę zmieniania ich najbliższego środowiska i wiedzą, jakie działania poprawiłyby jakość codziennego życia. 70% respondentów twierdzi, że lokalne inicjatywy angażujące mieszkańców znacznie podniosłyby jakość życia.

Około 50% ankietowanych wskazuje, że najwięcej energii należy włożyć w rewitalizację przestrzeni miejskiej. 20% zauważa, że wsparcie powinno trafić do konkretnych grup, jak np. seniorzy, osoby niepełnosprawne, osoby zagrożone wykluczeniem społecznym. Obszarami, które wskazywali respondenci, były także: promocja zdrowego trybu życia i odżywiania - tak deklaruje 17% badanych oraz edukacja dzieci i młodzieży - tak uważa 13% respondentów.

Otaczająca nas rzeczywistość coraz bardziej się zmienia dzięki zaangażowaniu mieszkańców miast i wsi, którzy coraz chętniej sami podejmują działania społeczne i szukają środków finansowych do realizacji swoich pomysłów. To właśnie wsparcie finansowe jest kluczowe dla poprawy funkcjonowania najbliższego otoczenia - tak twierdzi aż połowa osób, biorących udział w badaniu przeprowadzonym na zlecenie programu "Decydujesz, pomagamy". Ponadto zdecydowana większość, 89% ankietowanych, jest zdania, że lokalne inicjatywy społeczne powinny być wspierane finansowo przez duże firmy z ich otoczenia. Jednak to społeczności lokalne najlepiej wiedzą, według ankietowanych, jak takie fundusze wydawać skutecznie oraz znają potrzeby swojego najbliższego otoczenia. 75% badanych twierdzi, że mieszkańcy i lokalne organizacje pozarządowe oraz społecznicy to grupy, które najlepiej wykorzystują dodatkowe środki do poprawy jakości życia i otoczenia.

Nie tylko budżet partycypacyjny umożliwia decydowanie o najbliższym otoczeniu. Coraz częściej społeczności lokalne otrzymują wsparcie od firm, które przygotowują specjalne programy i akcje.

Przykładem jest program "Decydujesz, pomagamy", w którym organizacje pozarządowe, jak i grupy nieformalne mogą zgłaszać różnorodne inicjatywy, jak np. projekty edukacyjne, integracyjne, zmieniające środowisko przyrodnicze czy przestrzeń publiczną. Ważne, aby zmieniały na lepsze najbliższe otoczenie. W ten sposób organizatorzy - Tesco Polska przy wsparciu Fundacji Tesco Dzieciom oraz Pracowni Badań i Innowacji Społecznych "STOCZNIA" - wychodzą naprzeciw podmiotom, które chcą wcielić w życie ciekawe inicjatywy skierowane do społeczności lokalnych. Autorzy 160 najciekawszych propozycji otrzymają granty w wysokości 5 000 zł każdy na realizację swoich działań. O wyborze zwycięzców zadecydują natomiast sami mieszkańcy podczas głosowania, które odbędzie się w maju. Wybór takiego mechanizmu odpowiada oczekiwaniom lokalnych społeczności - wg badania, aż 90% Polaków chce bowiem współdecydować o swoim najbliższym otoczeniu.

"Od początku planowania programu było dla nas oczywiste, że to klienci naszych sklepów powinni zadecydować o tym, gdzie wsparcie jest najbardziej potrzebne. To oni bowiem najlepiej znają lokalne potrzeby. A my - jako firma - z radością podpiszemy się pod wyborem naszych klientów" - mówi Adam Manikowski, dyrektor zarządzający Tesco Polska.

Łączna pula grantów to aż 800 000 zł, które zasili lokalne inicjatywy i pomysły. Aby zgłosić projekt, wystarczy wejść na stronę www.tesco.pl/pomagamy i uzupełnić formularz, krótko opisując planowane przedsięwzięcie. Wnioski można składać do 3 kwietnia 2016 roku.

Więcej informacji o programie "Decydujesz, pomagamy" można znaleźć na stronie internetowej www.tesco.pl/pomagamy oraz Twitterze: twitter.com/TescoMediaPL

* "Badanie oceny najbliższego otoczenia i jakości życia" zrealizowane na zlecenie programu "Decydujesz, pomagamy" przez SW Research, 03.2016 r.

Tesco Polska

Tesco Polska jest czołową siecią sklepów samoobsługowych na polskim rynku z około 440 sklepami, od hipermarketów po małe osiedlowe supermarkety. Firma zatrudnia ponad 29 tys. osób i oferuje klientom produkty ponad 1500 polskich dostawców. Co tydzień sklepy Tesco odwiedza ponad 5 milionów klientów. Firma od lat konsekwentnie angażuje się w działania społeczne prowadząc programy edukacyjne (np. Tesco dla Szkół), promując zdrowy styl życia oraz podejmując wiele inicjatyw społecznych takich zbiórki żywności czy walka z marnowaniem żywności.

Fundacja Tesco Dzieciom

Fundacja Tesco Dzieciom powstała z inicjatywy Tesco Polska w 2012 roku jako kolejny krok w rozwoju strategii zaangażowania społecznego i długofalowych działań charytatywnych realizowanych przez firmę Tesco. Celem działania Fundacji jest wspieranie wartościowych inicjatyw i projektów społecznych, ukierunkowanych na pomoc dzieciom i młodzieży oraz integracje i zaangażowanie na rzecz wspólnego dobra społeczności lokalnych. Fundacja realizuje programy pomocowe w obszarach związanych z pomocą społeczną, edukacją i ochroną zdrowia. Za swoją działalność została wyróżniona odznaką "Przyjaciel Dziecka" oraz tytułem "Filantrop Krakowa A.D. 2014” oraz medalem" 50 Lat dla Zdrowia Dzieci” Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego w Krakowie. Więcej informacji: www.fundacjatesco.pl

KONTAKT:

Madaj Żanetta

e-mail: z.madaj@gardenofwords.pl

tel. kom. +48 533 336 510

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 24.03.2016, 10:45
Źródło informacji Biuro prasowe programu "Decydujesz pomagamy"
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ