Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Polacy widzą potrzebę zmieniania ich najbliższego środowiska i wiedzą, jakie działania poprawiłyby jakość codziennego życia. 70% respondentów twierdzi, że lokalne inicjatywy angażujące mieszkańców znacznie podniosłyby jakość życia.
Około 50% ankietowanych wskazuje, że najwięcej energii należy włożyć w rewitalizację przestrzeni miejskiej. 20% zauważa, że wsparcie powinno trafić do konkretnych grup, jak np. seniorzy, osoby niepełnosprawne, osoby zagrożone wykluczeniem społecznym. Obszarami, które wskazywali respondenci, były także: promocja zdrowego trybu życia i odżywiania - tak deklaruje 17% badanych oraz edukacja dzieci i młodzieży - tak uważa 13% respondentów.
Otaczająca nas rzeczywistość coraz bardziej się zmienia dzięki zaangażowaniu mieszkańców miast i wsi, którzy coraz chętniej sami podejmują działania społeczne i szukają środków finansowych do realizacji swoich pomysłów. To właśnie wsparcie finansowe jest kluczowe dla poprawy funkcjonowania najbliższego otoczenia - tak twierdzi aż połowa osób, biorących udział w badaniu przeprowadzonym na zlecenie programu "Decydujesz, pomagamy". Ponadto zdecydowana większość, 89% ankietowanych, jest zdania, że lokalne inicjatywy społeczne powinny być wspierane finansowo przez duże firmy z ich otoczenia. Jednak to społeczności lokalne najlepiej wiedzą, według ankietowanych, jak takie fundusze wydawać skutecznie oraz znają potrzeby swojego najbliższego otoczenia. 75% badanych twierdzi, że mieszkańcy i lokalne organizacje pozarządowe oraz społecznicy to grupy, które najlepiej wykorzystują dodatkowe środki do poprawy jakości życia i otoczenia.
Nie tylko budżet partycypacyjny umożliwia decydowanie o najbliższym otoczeniu. Coraz częściej społeczności lokalne otrzymują wsparcie od firm, które przygotowują specjalne programy i akcje.
Przykładem jest program "Decydujesz, pomagamy", w którym organizacje pozarządowe, jak i grupy nieformalne mogą zgłaszać różnorodne inicjatywy, jak np. projekty edukacyjne, integracyjne, zmieniające środowisko przyrodnicze czy przestrzeń publiczną. Ważne, aby zmieniały na lepsze najbliższe otoczenie. W ten sposób organizatorzy - Tesco Polska przy wsparciu Fundacji Tesco Dzieciom oraz Pracowni Badań i Innowacji Społecznych "STOCZNIA" - wychodzą naprzeciw podmiotom, które chcą wcielić w życie ciekawe inicjatywy skierowane do społeczności lokalnych. Autorzy 160 najciekawszych propozycji otrzymają granty w wysokości 5 000 zł każdy na realizację swoich działań. O wyborze zwycięzców zadecydują natomiast sami mieszkańcy podczas głosowania, które odbędzie się w maju. Wybór takiego mechanizmu odpowiada oczekiwaniom lokalnych społeczności - wg badania, aż 90% Polaków chce bowiem współdecydować o swoim najbliższym otoczeniu.
"Od początku planowania programu było dla nas oczywiste, że to klienci naszych sklepów powinni zadecydować o tym, gdzie wsparcie jest najbardziej potrzebne. To oni bowiem najlepiej znają lokalne potrzeby. A my - jako firma - z radością podpiszemy się pod wyborem naszych klientów" - mówi Adam Manikowski, dyrektor zarządzający Tesco Polska.
Łączna pula grantów to aż 800 000 zł, które zasili lokalne inicjatywy i pomysły. Aby zgłosić projekt, wystarczy wejść na stronę www.tesco.pl/pomagamy i uzupełnić formularz, krótko opisując planowane przedsięwzięcie. Wnioski można składać do 3 kwietnia 2016 roku.
Więcej informacji o programie "Decydujesz, pomagamy" można znaleźć na stronie internetowej www.tesco.pl/pomagamy oraz Twitterze: twitter.com/TescoMediaPL
* "Badanie oceny najbliższego otoczenia i jakości życia" zrealizowane na zlecenie programu "Decydujesz, pomagamy" przez SW Research, 03.2016 r.
Tesco Polska
Tesco Polska jest czołową siecią sklepów samoobsługowych na polskim rynku z około 440 sklepami, od hipermarketów po małe osiedlowe supermarkety. Firma zatrudnia ponad 29 tys. osób i oferuje klientom produkty ponad 1500 polskich dostawców. Co tydzień sklepy Tesco odwiedza ponad 5 milionów klientów. Firma od lat konsekwentnie angażuje się w działania społeczne prowadząc programy edukacyjne (np. Tesco dla Szkół), promując zdrowy styl życia oraz podejmując wiele inicjatyw społecznych takich zbiórki żywności czy walka z marnowaniem żywności.
Fundacja Tesco Dzieciom
Fundacja Tesco Dzieciom powstała z inicjatywy Tesco Polska w 2012 roku jako kolejny krok w rozwoju strategii zaangażowania społecznego i długofalowych działań charytatywnych realizowanych przez firmę Tesco. Celem działania Fundacji jest wspieranie wartościowych inicjatyw i projektów społecznych, ukierunkowanych na pomoc dzieciom i młodzieży oraz integracje i zaangażowanie na rzecz wspólnego dobra społeczności lokalnych. Fundacja realizuje programy pomocowe w obszarach związanych z pomocą społeczną, edukacją i ochroną zdrowia. Za swoją działalność została wyróżniona odznaką "Przyjaciel Dziecka" oraz tytułem "Filantrop Krakowa A.D. 2014” oraz medalem" 50 Lat dla Zdrowia Dzieci” Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego w Krakowie. Więcej informacji: www.fundacjatesco.pl
KONTAKT:
Madaj Żanetta
e-mail: z.madaj@gardenofwords.pl
tel. kom. +48 533 336 510
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 24.03.2016, 10:45 |
Źródło informacji | Biuro prasowe programu "Decydujesz pomagamy" |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ