Pobierz materiał i Publikuj za darmo
"Projekt "Sprawiedliwi, aktywni, świadomi" powstał, ponieważ zdajemy sobie sprawę z ogromnej wagi edukacji w procesie kształtowania świadomych i odpowiedzialnych konsumentów - mówi członek zarządu Fundacji, Zbigniew Szalbot. - Dzięki projektowi stworzyliśmy solidne podstawy pod rozwój kampanii "Szkoły Przyjazne dla Sprawiedliwego Handlu" (2). Kampania ta ma na celu edukowanie i mobilizowanie młodzieży do działań na rzecz bardziej sprawiedliwego świata. Obecnie tytuł "Szkoła Przyjazna dla Sprawiedliwego Handlu" posiada 5 szkół, z czego 4 otrzymały go w trakcie trwania projektu "Sprawiedliwi, aktywni, świadomi", a kilka innych jest o krok od jego uzyskania".
Wsparcie ze strony Fundacji "Koalicja Sprawiedliwego Handlu" polegało m.in. na wysłaniu do szkół doświadczonych edukatorów, którzy przeprowadzili łącznie 50 pogadanek i warsztatów na temat globalnych zależności i Sprawiedliwego Handlu.
Oprócz opcji skorzystania ze spotkań z ciekawymi ludźmi, szkoły współpracujące z Fundacją otrzymały szereg bezpłatnych materiałów edukacyjnych i próbki certyfikowanych produktów na ‘Śniadania Fairtrade’.
Inspirującym elementem projektu było końcowe seminarium "Skutecznie o Sprawiedliwym Handlu", które zorganizowaliśmy w Łodzi. Dla uczestników było ono znakomitą okazją do wymiany doświadczeń, zidentyfikowania najczęstszych problemów związanych z angażowaniem społeczności szkolnych w działania związane ze Sprawiedliwym Handlem oraz wspólne poszukanie skutecznych rozwiązań.
"Choć projekt formalnie dobiegł końca, przygotowujemy kolejne działania, nie tylko stricte edukacyjne - mówi Zbigniew Szalbot. - Między innymi uczestniczymy w organizacji Majówek Fairtrade w Krakowie, Katowicach i Wrocławiu oraz zachęcamy wszystkich konsumentów, by w dniach 13-15 maja wzięli udział w akcji World Fairtrade Challenge polegającej na biciu rekordu w liczbie wypitych filiżanek kawy Fairtrade" (3).
1. http://www.spolecznosci.fairtrade.org.pl/rd/sas
2. http://www.spolecznosci.fairtrade.org.pl/kampania/informacje-ogolne/szkoly
3. Więcej informacji o akcji na http://www.fairtrade.org.pl/wfc oraz http://www.fairtradechallenge.org.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
POBIERZ ZAŁĄCZNIKI
| Data publikacji | 27.04.2016, 17:29 |
| Źródło informacji | Fairtrade Polska |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Polskie Addepto dołącza do globalnej ligi AI. KMS Technology przejmuje spółkę
Addepto, polska firma konsultingowa specjalizująca się w sztucznej inteligencji i danych, została przejęta przez KMS Technology - amerykańską spółkę z obszaru Digital Engineering, Data i AI. Przejęcie wzmacnia globalne kompetencje KMS w obszarze AI i data-driven solutions, jednocześnie otwierając przed Addepto nowe możliwości skalowania działalności na rynkach międzynarodowych.- 22.12.2025, 16:23
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Addepto
-
Digital Subsidiary of Austrian State Printing Company Wins Infrastructure Tender for German EU Digital Identity Wallet
• youniqx Identity, a digital subsidiary of the Austrian State Printing Company (OSD), has won a Europe-wide tender, together with partner companies, for the infrastructure of the German EU Digital Identity Wallet (EUDI-Wallet).
• EU member states are required by EU regulations to provide a national version of an EU-wide valid EUDI-Wallet by the end of 2026.
• Citizens will be able to use the EUDI-Wallet to prove their personal identity throughout the EU.- 22.12.2025, 15:04
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: APA-OTS
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ