Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Podczas konferencji prasowej, która zainaugurowała kampanię edukacyjno-informacyjną "Nie łykam, czyli wszystko, co powinnaś wiedzieć o antykoncepcji", zaprezentowano kluczowe wyniki badań dotyczących seksualności, antykoncepcji, kobiecości i partnerstwa. Badanie zrealizowano w dniach 11-19.04.2016 techniką wywiadów internetowych CAWI na próbie ponad 400 kobiet w wieku 20-40 lat, z różnych miast Polski, dobrze oceniających dochody swojego gospodarstwa domowego i nie odrzucających stosowania antykoncepcji hormonalnej.
Wyniki badań sugerują, że wybór metody antykoncepcji jest podyktowany popularnością, a nie skutecznością i wygodą jej stosowania. Badania pokazały, że antykoncepcja to wspólna sprawa pary - 42% badanych decyzję o wyborze określonej metody antykoncepcji podejmuje wspólnie z partnerem. Z badań wynika też, że jedna na pięć Polek deklaruje, iż możliwość zajścia w ciążę jest czynnikiem, który obniża jej zadowolenie z życia seksualnego. Podczas konferencji eksperci: prof. Violetta Skrzypulec - Plinta (ginekolog), dr hab. Michał Lew - Starowicz (seksuolog) i Maria Rotkiel (psycholog i terapeuta par) zgodnie podkreślali, że wybór antykoncepcji, zwłaszcza hormonalnej, może pozytywnie wpływać na satysfakcję kobiety ze związku i na dobór życiowego partnera.
Więcej informacji o kampanii i wynikach badań można znaleźć na stronie: www.nielykam.pl.
Kontakt dla mediów:
Marta Zielińska
tel. kom. 608 368 133
e-mail: zielinska@mcconsultants.pl
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 04.05.2016, 18:37 |
Źródło informacji | nielykam.pl |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |