Newsletter

W Trójmieście rozpoczęła działanie aplikacja mytaxi

11.05.2016, 18:02aktualizacja: 11.05.2016, 18:02

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Konferencja prasowa mytaxi w Gdańsku
Konferencja prasowa mytaxi w Gdańsku
Trójmiasto jest trzecią polską aglomeracją, po Warszawie i Krakowie, w której pasażerowie mogą zamawiać i płacić bezgotówkowo za taksówkę przy pomocy aplikacji mytaxi.

Jak podkreślali na środowym spotkaniu prasowym przedstawiciele firmy, wybór kolejnej aglomeracji, w której udostępniono aplikację, nie był przypadkowy. Trójmiasto jest ważnym punktem na mapie polskiego rynku taksówek, m.in. ze względu na swój turystyczny charakter. Przez co liczba taksówek przypadających na jednego mieszkańca jest zbliżona do tej w Warszawie.

Według danych statystycznych urzędów miast w Gdańsku, Gdyni i Sopocie, liczba licencjonowanych taksówek w Trójmieście wynosi ponad 4,3 tys., co w przybliżeniu daje jedną taksówkę na 170 mieszkańców. Dla porównania, w Warszawie, liczącej ponad 11 tys. taksówek z licencją, stosunek liczby taksówek do liczby mieszkańców wynosi 1 do 180.

Jak poinformował w środę Krzysztof Urban, dyrektor zarządzający mytaxi w Polsce, firma oferuje swoją usługę na terenie Gdańska, Gdyni i Sopotu w ramach jednej strefy, dlatego między wszystkimi trzema miastami będzie można poruszać się w ramach tej samej taryfy (wynoszącej od 1,80 do 2,40 zł za przejechany kilometr).

"W ciągu kilku miesięcy przygotowań udało nam się zbudować w Trójmieście flotę blisko dwustu taksówek, co łącznie daje jej już prawie 2 tys. kierowców współpracujących z mytaxi w Polsce" - wyliczył Urban.

Z kolei Jędrzej Puzyński, ekspert ds. transportu Zespołu Doradców Gospodarczych TOR, zaznaczył, że rynek przewozów taksówkami w największych polskich miastach ustabilizował się na pewnym stałym poziomie. Jego zdaniem szansy na zwiększenie udziału w rynku transportowym taksówki powinny więc szukać w nowych technologiach, np. mobilnych aplikacjach.

"Jest to zresztą warunek niezbędny, aby sprostać oczekiwaniom pasażerów, którzy z podobnych rozwiązań mogą korzystać już między innymi w transporcie publicznym większości miast wojewódzkich w Polsce" - zauważył.

Przez aplikację mytaxi osoba chcąca skorzystać z taksówki łączy się bezpośrednio z kierowcą, bez pośrednictwa centrali. Pasażerowi w procesie zamawiania taksówki udostępniane są dane kontaktowe kierowcy, marka samochodu i jego numery rejestracyjne. Po złożeniu zamówienia na bieżąco można śledzić przejazd samochodu na ekranie swojego smartfonu. Narzędzie oferuje możliwość zapłaty przez aplikację, dzięki czemu transakcja odbywa się bezgotówkowo.

Jak podkreślają przedstawiciele firmy, mytaxi współpracując jedynie z licencjonowanymi taksówkarzami, "przez co łączy potencjał nowych technologii z tradycją branży taksówkarskiej, pokazując, że można być innowacyjnym i jednocześnie przestrzegać lokalnego prawa".

Aplikacja mytaxi powstała w Hamburgu, obecnie należy do czołówki rozwiązań tego typu na rynku europejskim. W Polsce zadebiutowała w 2012 r. w Warszawie, w 2015 r. udostępniono ją w Krakowie. W tym roku mytaxi wprowadziło w Polsce flotę nowych taksówek marki Mercedes Klasy B, której liczbę do grudnia planuje powiększyć do stu aut.

Jak poinformowano na konferencji, do 30 czerwca w Trójmieście potrwa promocja, przewidująca 50-proc. rabat na nielimitowaną liczbę kursów opłaconych przy użyciu aplikacji.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 11.05.2016, 18:02
Źródło informacji Centrum Prasowe PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii