Newsletter

Nestlé, globalny lider rynku spożywczego, zaprasza ekspertów do debaty o przyszłości żywienia oraz wspiera UE w stworzeniu ramowej polityki, która zmotywuje przemysł spożywczy do inwestowania w zdrowsze produkty

22.06.2016, 10:48aktualizacja: 22.06.2016, 10:48

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Nestlé - fot. 1
Nestlé - fot. 1
Dwa miliardy ludzi na świecie cierpi na różnego typu niedobory żywieniowe, podczas gdy już 600 milionów dorosłych jest otyłych - te skrajne zjawiska determinują rozwój żywienia w przyszłości.

Instytucje, rządy i producenci powinni działać pod parasolem jednolitej polityki, a przemysł spożywczy - brać pod uwagę zrównoważony rozwój oraz mierzyć się z problemami zdrowotnymi współczesnych społeczeństw.

Tak podsumować można wyniki prezentacji i konferencji, jakie toczyły się w trakcie wczorajszych, uroczystych obchodów 150-lecia Nestlé w Brukseli.

Zgromadziły one ponad 300 osobistości ze świata polityki Unii Europejskiej, ambasadorów, przedstawicieli unijnych instytucji, organizacji pozarządowych oraz ekspertów, by poddać debacie kierunki rozwoju żywienia w XXI wieku, w świetle przemian demograficznych oraz zmian wzorców zachowań konsumentów oraz by przedstawić zobowiązania Nestlé jako globalnego lidera rynku spożywczego wobec społeczeństwa.

Luis Cantarell, wiceprezes Nestlé odpowiadający za operacje firmy w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej (region EMENA) przyznał: "30% populacji Unii Europejskiej cierpi na otyłość. To problem, z którym trzeba walczyć już dziś". W ciągu ostatnich dwóch lat firma Nestlé usunęła 8600 ton cukru ze swojego portfela produktów żywnościowych i napojów, a także 260 ton sodu i 440 ton tłuszczów nasyconych. Nestlé zapowiedziało, że ogłosi nowe zobowiązania dla żywienia i zdrowia jeszcze w tym roku.

Luis Cantarell podkreślił, że z wyzwaniem pomoże mierzyć się ogólnounijna polityka, która wyznaczy ramy dla przemysłu spożywczego: "dziś istnieje 28 różnych, narodowych rozwiązań tego samego problemu. Chcemy by zastąpił je jednolity, długoterminowy i silny program ramowy, który stworzy równe warunki dla wszystkich uczestników rynku i zachęci do wprowadzenia innowacji w żywieniu".

Nestlé, poza zmianami w portfolio obecnych produktów, pracuje również nad rozwijaniem zindywidualizowanych rozwiązań odżywczych. Firma prowadzi badania jak uwarunkowania genetyczne i inne czynniki indywidualne określają, jaki sposób żywienia ma najlepszy wpływ na człowieka i pomaga walczyć z chorobami lub im zapobiegać.

O Nestlé

Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio ponad 1500 produktów i prawie 90 marek, w tym m.in. NESCAFE, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA, MANHATTAN oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od ponad 20 lat. Firma zatrudnia aktualnie 4500 pracowników w 8 lokalizacjach. W 2015 roku sprzedaż Nestlé w Polsce osiągnęła ponad 3 mld zł.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 22.06.2016, 10:48
Źródło informacji Nestlé
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii