Pobierz materiał i Publikuj za darmo

“Vienna demonstrated its tourist attraction in the first half of 2016 with an increase of 4.9% to some 6,640,000 visitor bednights,” according to Norbert Kettner, the Vienna Tourist Board's director. Vi-enna's most important source markets in the first half of 2016 were Germany with 1,382,000 bed-nights (+8% on the same period the previous year), followed by Austria (1,370,000, +10%), the USA (367,000, +6%), Italy (316,000, -4%), and the United Kingdom (295,000, +24%). Places 6 to 10 were taken by Switzerland (213,000, +2%), Spain (177,000, +13%), France (173,000, +5%), Russia (157,000, -28%) and China (121,000, +9%). The city also recorded strong growth compared to 2015 from India (56,000, +39%), the Netherlands (111,000, +16%) and Turkey (80,000, +13%). Vienna currently has about 63,400 hotel beds, and its hotel rooms had an average occupancy rate of 67% from January to June 2016. Around 80% of all bednights were accounted for by international guests. “This not only reflects Vienna's continued attractiveness, but also shows that our systematic internationalization strategy of diversifying into many different markets is paying off,” explains Kettner. Vienna's objec-tive now is to increase bednights to 18 million by the year 2020. Congress tourism will also play an important role here, accounting for 12% of the total volume of bednights in 2015. Some 3,700 con-gresses, corporate events and incentives were held in Vienna last year – a new record.
Further information:
Vienna Tourist Board
Isabella Rauter
phone +43/1/211 14-301
e-mail: media.rel@vienna.info
http://www.vienna.info
http://b2b.vienna.info
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 25.07.2016, 11:15 |
Źródło informacji | APA-OTS |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Sprzęt do firmy bez wydawania gotówki? To możliwe już od pierwszego dnia działalności
Nowy laptop za 8 tysięcy, profesjonalny aparat za 15 tysięcy czy sprzęt medyczny za kilkadziesiąt tysięcy złotych. Każdy przedsiębiorca, niezależnie od branży, staje przed tym samym dylematem: jak sfinansować niezbędny sprzęt bez nadwyrężania budżetu firmy? Rozwiązanie, które zyskuje coraz większą popularność wśród freelancerów, właścicieli JDG i spółek, to leasing. Dlaczego warto o nim pomyśleć?- 03.07.2025, 11:07
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: LeaseLink
-
Image
Dangbei Launches the DBOX02 Pro: A 4K Laser Projector with LaserVibe™ Tech & Google TV Redefining Home Cinema
With 2000 ISO Lumens Brightness, Google TV with licensed Netflix, Built-in Stand and InstanPro AI Image Setup, the DBOX02 Pro Delivers Cinema-Quality Viewing Anywhere. The newly launched Dangbei DBOX02 Pro delivers 4K Laser Brilliance with 2000 ISO Lumens brightness, built-in stand, and Google TV. Stream your favorite content via licensed Netflix, YouTube, Prime Video, and more — all in cinematic clarity.- 03.07.2025, 09:50
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: GlobeNewswire
-
Image
Bybit uruchamia Bybit.eu, platformę dla europejskich użytkowników kryptowalut w pełni zgodną z MiCAR
- 03.07.2025, 08:45
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ