Newsletter

Zdrowie i styl życia

MZ: ekstraklasa do kibiców: „Ty też daj komuś zmianę – wyraź zgodę na życie” (komunikat)

14.09.2016, 10:52aktualizacja: 14.09.2016, 10:52

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

- MZ informuje:

Kluby piłkarskie grające w LOTTO Ekstraklasie włączyły się oficjalnie w kampanię Ministerstwa Zdrowia „Zgoda na życie”, która promuje w Polsce ideę transplantologii. Na wszystkich meczach 9. kolejki LOTTO Ekstraklasy kibice zobaczą powstały w ramach tej współpracy spot oraz będą mogli otrzymać oświadczenie woli w barwach swojego klubu.

„Kibice, zawodnicy… wszyscy gramy w jednej drużynie. Jesteśmy jak jeden organizm. Kiedy jeden z nas opuszcza boisko, ktoś inny wchodzi do gry” – ta właśnie myśl przewodnia towarzyszyła twórcom spotu promującego akcję. W nagraniu zobaczyć można przedstawicieli najmłodszego pokolenia kibiców – występujące w spocie dzieci żyją i mogą chodzić na mecze ulubionej drużyny właśnie dzięki czyjejś decyzji o oddaniu po śmierci narządów do przeszczepu.

Obecnie w Polsce na Krajowej Liście Oczekujących na Przeszczepienie znajduje się 1681 osób. Do końca sierpnia br. przeszczepiono jedynie 948 narządów – to mniej niż

w analogicznym okresie w latach ubiegłych.

„Jako Ekstraklasa staramy się angażować w różnorodne projekty społeczne – włączenie się w kampanię wszystkich 16 klubów pokazuje, jak uniwersalnym

i istotnym tematem jest dawstwo narządów” – mówi Maksymilian Michalczak, Manager ds. komunikacji Ekstraklasy – „W ramach promowania idei transplantologii kluby zachęcają kibiców na swoich profilach na Facebooku do wypełnienia internetowego oświadczenia woli (deklaracja.zgodanazycie.pl) oraz obejrzenia spotu akcji. Oprócz tego na wszystkich meczach tej kolejki obecni będą wolontariusze kampanii, rozdający sprofilowane pod kątem każdego klubu oświadczenia woli” – dodaje.

W ramach piłkarskiej odsłony kampanii, dzieci po przeszczepie, będące pod opieką Fundacji For Life, Fundacji Śląskiego Centrum Chorób Serca w Zabrzu oraz Fundacji AD-RENalina, będą również eskortować piłkarzy na boisko w trakcie niedzielnego meczu Legii Warszawa z KGHM Zagłębiem Lubin. Promocja idei transplantologii przez kluby będzie kontynuowana również po zakończeniu 9. kolejki LOTTO Ekstraklasy – w kasach biletowych kibice będą mogli otrzymać oświadczenia woli.

Powstały w ramach akcji spot można obejrzeć pod adresem https://youtu.be/uXUYZmgyo9w.

Kampania „Zgoda na życie”

Kampania „Zgoda na życie” potrwa do końca 2016 r. Jej celem jest upowszechnienie w społeczeństwie wiedzy na temat medycyny transplantacyjnej, zachęcenie Polaków do publicznego deklarowania swojej woli w kwestii dawstwa narządów oraz zostawania potencjalnymi dawcami szpiku kostnego. Kampania finansowana jest w ramach Narodowego Programu Rozwoju Medycyny Transplantacyjnej na lata 2011 – 2020. Więcej informacji znaleźć można na stronie www.zgodanazycie.pl.

UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe.(PAP)

kom/ tnt/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 14.09.2016, 10:52
Źródło informacji MZ
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii