Pobierz materiał i Publikuj za darmo
- MR informuje:
23 września w Szanghaju rozpoczęła działalność placówka polskiej branży drobiarskiej. Jest to kolejny ważny krok w kierunku zwiększenia eksportu krajowych wyrobów na rynek chiński. Projekt koordynuje Krajowa Rada Drobiarstwa – Izba Gospodarcza, która prowadzi działania promocyjne tej branży, w tym na kontynencie azjatyckim.
- Liczymy, że działalność placówki przełoży się na kontrakty biznesowe i zachęci kolejne branże do rozwijania działalności na rynkach azjatyckich, w tym chińskim – powiedział wiceminister rozwoju Radosław Domagalski. Jak podkreślił, inicjatywa doskonale wpisuje się w politykę współpracy Polski z Chinami, która po wizycie prezydenta Xi Jinpinga w czerwcu nabiera przyspieszenia.
- Przestrzeń do poprawy bilansu handlowego z Chinami jest bardzo duża, dlatego jesteśmy gotowi na pogłębianie współpracy handlowej oraz inwestycyjnej. Wszelkie nasze kontakty z chińskimi partnerami mają zapewnić polskim firmom szerszy dostęp tamtego rynku. W ramach międzyresortowego zespołu do spraw współpracy z Chinami pracujemy nad tym, aby tworzyć warunki do większej aktywności polskich firm na kontynencie azjatyckim – podkreślił wiceminister Domagalski.
Przypomniał też, że od przyszłego roku przedsiębiorcy zyskają profesjonalne wsparcie w rozwijaniu eksportu i zwiększaniu inwestycji za granicą. - Polska Agencja Handlu i Inwestycji zaoferuje firmom nowoczesne instrumenty finansowe oraz doradcze. Pakiety finansowania eksportu, które zaoferuje Grupa Polskiego Funduszu Rozwoju, wyniosą łącznie nawet 60 mld zł – powiedział wiceszef resortu rozwoju.
Polska jest obecnie jedynym dostawcą drobiu z Europy na rynek Chin. - W ubiegłym roku wartość eksportu rodzimych produktów drobiowych na rynek chiński przekroczyła 105 mln zł, a dzięki dalszej współpracy, zwłaszcza działaniom nowo otwartego przedstawicielstwa, może wzrosnąć nawet do 2 mld zł – ocenił Łukasz Dominiak, dyrektor generalny Krajowej Rady Drobiarstwa.
Głównymi zadaniami placówki będą m.in. dalsza budowa i zacieśnianie relacji między polskimi producentami a przedsiębiorcami oraz instytucjami rządowymi w Chinach, a także gromadzenie i analiza danych rynkowych.
UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe.(PAP)
kom/ ksi/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 26.09.2016, 13:24 |
Źródło informacji | MR |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |