Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Internet stał się elementem codziennego życia dla każdego gospodarstwa domowego. Jest czymś tak podstawowym jak prąd czy też woda. Przeważnie klienci w całej Polsce mają do wyboru nie mniej jak 10-ciu dostawców oferujących około 40 różnych taryf. Przeciętny klient nie jest w stanie porównać wszystkich ofert.
Celem wsparcia klientów, PIBJA przeanalizował oferty 12-stu największych firm świadczących usługę dostępu do Internetu, które łącznie proponują 45 różnych rodzajów abonamentu. W teście wzięto pod uwagę dostawców sygnału w technologii LTE oraz za pomocą stałego łącza. Przeprowadzone analizy uwzględniały parametry taryf, cenę, przejrzystość i warunki ofert. Badanie objęło także telefoniczną oraz mailową obsługę klienta. W teście wykorzystano 100 różnych kryteriów i złożony model oceny. Dzięki zastosowanej metodologii przeprowadzone analizy dostawców Internetu są jednymi z najbardziej rozbudowanych spośród dotychczas stosowanych na polskim rynku.
Już dla najmniejszych taryf różnica w abonamencie może wynieść nawet 500 zł rocznie, a przy większych sięga ona już 1000 zł. Dane te pokazują, jak dużo może klient zaoszczędzić zachowując te same parametry łącza. Przeprowadzony test wskazał także, które biuro obsługi jest najbardziej przyjazne i otwarte na potrzeby klientów, a zatem czego możemy się spodziewać, gdy pojawią się problemy z Internetem.
Badanie pokazało najlepsze firmy w poszczególnych kategoriach: Vectra posiada najtańsze taryfy, T-Mobile może pochwalić się najlepszą obsługą klienta, Orange ma najbardziej rozbudowaną ofertę, zaś usługi Inea charakteryzują się najlepszą przejrzystością na rynku.
Polski Instytut Badań Jakości (PIBJA) jest częścią niemieckiej Consumer Guidance Group, która przeprowadza testy usług i produktów w oparciu o standardy wypracowane w nauce. Testy jakości obsługi klienta realizowane przez PIBJA są innowacyjnym podejściem poprawiającym transparentność i konkurencyjność rynku.
KONTAKT:
PIBJA - Polski Instytut Badań Jakości Sp. z o.o.
Krzysztof Podwójcic
kierownik projektu
ul. Wierzbowa 9/11
00-094 Warszawa
www.badaniajakosci.pl
tel. +48 22 382 16 80
e-mail: info@pibja.pl
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 21.10.2016, 15:20 |
| Źródło informacji | Polski Instytut Badań Jakości |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Sklep online, który rośnie z Tobą dzięki wdrożeniom Magento
Czy chcesz zbudować sklep, który nie dusi się przy wzrostach ruchu i zamówień? Szukasz platformy, która rośnie razem z biznesem i nie zamyka drogi do zmian? Magento 2 daje swobodę, kontrolę i stabilność. Jeśli planujesz poważny e‑commerce, potrzebujesz wdrożenia, które łączy warstwę techniczną z celami sprzedażowymi.- 26.11.2025, 13:13
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Aurora Creation
-
BOC Group liderem w raporcie Gartner® Magic Quadrant™ 2025 dla narzędzi do architektury korporacyjnej
- 26.11.2025, 10:04
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Wdrażanie założeń ESG ważnym elementem Strategii Rozwoju Grupy Enea PAP
Enea zaprezentowała Strategię Zrównoważonego Rozwoju GK Enea do 2035 roku. Strategia wyznacza kierunki transformacji środowiskowej, społecznej i zarządczej, wpisując się w strategię biznesową Grupy. „Strategia ESG mówi, jak chcemy się transformować. Mówi też o naszej uwadze skierowanej zarówno na pracowników, jaki i klientów oraz naszych kontrahentów” - powiedziała Dalida Gepfert, wiceprezes Enei ds. korporacyjnych.- 26.11.2025, 08:42
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ