Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Na razie Toyota produkuje samochody hybrydowe i napędzane ogniwami paliwowymi.
Do tej pory japoński koncern opracował razem z Teslą elektryczną wersję modelu RAV4, która jest sprzedawana w Stanach Zjednoczonych od lata 2012 roku. W Japonii dostępne są natomiast małe samochody elektryczne przeznaczone do transportu miejskiego.
Tymczasem partner Toyoty, koncern Mazda, zapowiedział, że również będzie rozwijać technologie napędów elektrycznych w swoich samochodach. Podkreśla, że rozważa współpracę w tej dziedzinie z innymi podmiotami.
W grudniu ubiegłego roku Toyota zaprezentowała nową wersję hybrydowego modelu Prius. Zimą planuje natomiast zaprezentować nowy pojazd hybrydowy typu plug-in. Koncern szacuje, że w najbliższym czasie zainteresowanie takimi samochodami będzie znacznie rosnąć.
W grudniu 2014 roku Toyota wypuściła na rynek model Mirai, który napędzany jest dzięki ogniwom paliwowym wykorzystującym wodór. Podobne samochody produkuje także Hyundai czy Honda, a niektóre koncerny takie jak Mercedes czy BMW prowadzą prace nad technologią wodorową. Do 2020 roku Toyota chce sprzedawać ok. 30 tys. samochodów wodorowych na całym świecie.
Na ostatnich targach motoryzacyjnych w Paryżu swoje projekty samochodów elektrycznych przyszłości zaprezentowały m.in. koncerny Renault, Mercedes czy Volkswagen. Eksperci zwracają uwagę, że zainteresowanie tego typu pojazdami będzie rosnąć w związku chociażby ze stopniową poprawą wydajności baterii, które zapewniają coraz większy zasięg.(PAP)
lm/ jbr/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 07.11.2016, 11:24 |
Źródło informacji | PAP Technologie |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |