Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Firma ma swoje sklepy w Polsce w Warszawie, Gdyni, Łodzi, Koszalinie, Poznaniu, Wrocławiu. Firma weszła do Polski w 1999 r. Sprzedaje odzież wyposażenie domowe, a także produkty żywnościowe.
We wtorkowym komunikacie spółka poinformowała, że propozycja została opracowana przez spółkę po przeprowadzeniu kompleksowego przeglądu 466 zagranicznych sklepów, którego celem było przedstawienie jasnego obrazu prowadzonej działalności i czynników mających wpływ na wyniki.
"Przegląd dot. wyników i potencjału każdego z zagranicznych rynków Grupy. Wykazał on, że działalność międzynarodową Marks & Spencer można podzielić na dwie części: działalność własną, która na wielu rynkach przynosi straty, oraz opłacalną działalność franczyzową, która w ubiegłym roku wygenerowała zysk w wysokości 87 mln funtów" - podano.
Jak napisano, w ub. r. działalność własna Grupy na dziesięciu rynkach przyniosła 45 mln funtów straty przy 171 mln funtów przychodów, a niektóre rynki przynosiły straty przez ostatnich 5 lat. Marks & Spencer ogłosił zamiar zamknięcia wszystkich 53 sklepów własnych na dziesięciu rynkach, w tym dziesięciu w Chinach i siedmiu we Francji, a także w Estonii, na Węgrzech, Litwie, Słowacji, w Rumunii, Holandii, Belgii oraz Polsce.
"Grupa rozpoczyna dzisiaj konsultacje w sprawie zamiaru zamknięcia sklepów ze swoimi 351 pracownikami w Polsce. Marks & Spencer zobowiązuje się w pełni przestrzegać wszystkich lokalnych przepisów prawa pracy w Polsce. Obejmuje to współpracę z Europejską Radą Zakładową i pracownikami przed rozpoczęciem procesu konsultacji" - czytamy w komunikacie. (PAP)
aop/ amac/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 08.11.2016, 13:04 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |