Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Z raportu wynika, że 85,5 proc. respondentów aktywnych lub potencjalnie aktywnych zawodowo nie planuje opuszczenia kraju w najbliższych miesiącach.
Najwyższy odsetek (w historii tego badania, tj. od września 2014 r.) osób, które rozważały emigrację zarobkową, odnotowano w marcu 2015 r. Wówczas deklarowało to prawie 21 proc. badanych. 77 proc. respondentów w 2015 r. nie planowało opuszczenia kraju z powodu pracy.
Według prezesa Zarządu Work Service Macieja Wituckiego, Polacy rzadziej chcą wyjeżdżać z kraju, ponieważ odczuwają wyraźną poprawę na rodzimym rynku pracy. "Znalezienie zatrudnienia nie stanowi dużego problemu dla kandydatów, a pracodawcy częściej rekrutują nowych pracowników" - skomentował. Zwrócił uwagę, że nawet jeśli do naszych rodaków docierają informacje o słabszych danych makroekonomicznych, wolą zostać w kraju, niż ryzykować wyjazd za granicę.
Zdaniem Wituckiego na spadek liczby osób, która myśli o emigracji, wpływ może mieć niestabilna sytuacja w Europie spowodowana decyzją o Brexicie, a także niższe bezpieczeństwo, spowodowane zagrożeniami terrorystycznymi.
W badaniu zauważono, że najczęściej wybieranymi kierunkami emigracji nadal są Niemcy (17 proc.) i Wielka Brytania (14 proc.). Na trzecim miejscu - pierwszy raz w historii tego badania - uplasowały się Stany Zjednoczone z wynikiem 8 proc.
Głównym i niezmiennym powodem, który skłania Polaków do emigracji są wyższe niż w Polsce zarobki. (PAP)
pż/ akw/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 21.11.2016, 17:06 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |