Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Badanie zostało zrealizowane metodą CAWI w dniach 10 czerwca - 8 sierpnia 2016 r. przez instytut badawczy ARC Rynek i Opinia. W badaniu wzięło udział 120 przedstawicieli firm: polskich (77) i międzynarodowych (43) zatrudniających minimum 250 osób.
Według respondentów komunikacja korporacyjna ma dwie najważniejsze role do spełnienia. Pierwszą z nich jest "całościowa komunikacja firmy ze wszystkimi grupami interesariuszy" (40%), a drugą "strategiczne zarządzanie komunikacją, mające na celu budowę reputacji firmy" (28%). Tendencją, którą widać jest stawianie znaku równości pomiędzy komunikacją korporacyjną a działaniami marketingowymi.
Według respondentów spośród wszystkich interesariuszy najważniejszą grupę dla komunikacji korporacyjnej stanowią pracownicy firm (79%). Na drugim miejscu znalazły się media (74%), które znacznie częściej wskazywane są przez osoby z międzynarodowych firm (86% vs 68% w firmach polskich). Trzecim pod względem ważności interesariuszem okazali się być klienci biznesowi wskazani przez 56% wszystkich respondentów.
Wśród respondentów panuje powszechna wiara w siłę internetu, a zwłaszcza mediów społecznościowych. Uznali oni, że "rosnąca rola nowoczesnych kanałów komunikacji: social, digital i mobile" to najważniejsza zmienna wpływająca na ich pracę w ostatnich 12 miesiącach. Wyniki badania pokazują, że w ciągu najbliższych trzech lat najbardziej istotne będą kanały social media (82%) i internet (77%). Telewizja znalazła się dopiero na dziesiątym miejscu.
Badania efektywności swoich działań PR przynajmniej raz w roku prowadzi 77% respondentów. Do mierzenia efektywności używa się głównie raportów medialnych, w skład których wchodzi analiza ilościowa i jakościowa (72% respondentów wskazało ten wskaźnik). Nieco rzadziej wykorzystuje się analitykę kanałów social media (50%) oraz AVE (40%).
Raport można pobrać: www.komunikacjakorporacyjna.com.pl
KONTAKT:
Marek Czarski
Account Manager
Public Dialog
tel. kom. +48 (+48) 531 785 723
e-mail: m.czarski@publicdialog.pl
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
POBIERZ ZAŁĄCZNIKI
Data publikacji | 23.11.2016, 11:11 |
Źródło informacji | Public Dialog Sp. z o.o. |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Chapter Zero Poland wskazuje, jak budować konkurencyjność polskiej gospodarki w oparciu o strategię zrównoważonego rozwoju PAP
Raport „Budowanie konkurencyjności polskiej gospodarki w oparciu o strategię zrównoważonego rozwoju. Strategiczne znaczenie danych w procesie transformacji”, przygotowany przez Chapter Zero Poland inicjatywę Forum Odpowiedzialnego Biznesu - i SGH wskazuje uczestnikom rynku, m.in. przedsiębiorcom i samorządowcom konkretne rekomendacje dotyczące zielonej transformacji.- 08.10.2025, 14:51
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
ROP i system kaucyjny - rekomendacje ekspertów z obszaru świadomości ekologicznej i recyklingu
Sprawiedliwe zasady, włączenie szkła i wyrównanie poziomów zbiórki - to główne wnioski z publikacji „System bez wykluczeń. Na drodze do sprawiedliwej i efektywnej legislacji systemu kaucyjnego i ROP”, zaprezentowanej dziś w trakcie spotkania branży, mediów i przedstawicieli rządu w Centrum Prasowym PAP. W spotkaniu wzięła udział wiceminister Anita Sowińska z resortu Klimatu i Środowiska.- 08.10.2025, 14:48
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: Stowarzyszenie Ekologiczne EKO-UNIA
-
Image
MAK Re na EKF Ubezpieczenia: luka ubezpieczeniowa to miliardowe straty dla całego społeczeństwa PAP
„Na tym kongresie wielokrotnie wybrzmiał fakt, że luka ubezpieczeniowa to nie jest tylko brak konkretnej polisy czy podpisanej umowy. Są to miliardy złotych strat, które później muszą być pokryte przez społeczeństwo i samorządy. Aby zagospodarować tę lukę, nasz sektor musi skoncentrować się na rozszerzaniu świadomości ubezpieczeniowej i stałym pokazaniu klientom, że oferowane zabezpieczenia oznaczają realne wparcie oraz korzyści” - wyjaśnia Ewa Siniarska-Parkot, członek zarządu MAK Ubezpieczenia, prezes zarządu MAK Re.- 08.10.2025, 14:00
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ