Pobierz materiał i Publikuj za darmo
![Raport: "Rola komunikacji korporacyjnej" - plansza](/sites/default/files/styles/open_article_750/public/2016-11/20161123/25780395_plansza.jpg?itok=9bG5HpcW)
Badanie zostało zrealizowane metodą CAWI w dniach 10 czerwca - 8 sierpnia 2016 r. przez instytut badawczy ARC Rynek i Opinia. W badaniu wzięło udział 120 przedstawicieli firm: polskich (77) i międzynarodowych (43) zatrudniających minimum 250 osób.
Według respondentów komunikacja korporacyjna ma dwie najważniejsze role do spełnienia. Pierwszą z nich jest "całościowa komunikacja firmy ze wszystkimi grupami interesariuszy" (40%), a drugą "strategiczne zarządzanie komunikacją, mające na celu budowę reputacji firmy" (28%). Tendencją, którą widać jest stawianie znaku równości pomiędzy komunikacją korporacyjną a działaniami marketingowymi.
Według respondentów spośród wszystkich interesariuszy najważniejszą grupę dla komunikacji korporacyjnej stanowią pracownicy firm (79%). Na drugim miejscu znalazły się media (74%), które znacznie częściej wskazywane są przez osoby z międzynarodowych firm (86% vs 68% w firmach polskich). Trzecim pod względem ważności interesariuszem okazali się być klienci biznesowi wskazani przez 56% wszystkich respondentów.
Wśród respondentów panuje powszechna wiara w siłę internetu, a zwłaszcza mediów społecznościowych. Uznali oni, że "rosnąca rola nowoczesnych kanałów komunikacji: social, digital i mobile" to najważniejsza zmienna wpływająca na ich pracę w ostatnich 12 miesiącach. Wyniki badania pokazują, że w ciągu najbliższych trzech lat najbardziej istotne będą kanały social media (82%) i internet (77%). Telewizja znalazła się dopiero na dziesiątym miejscu.
Badania efektywności swoich działań PR przynajmniej raz w roku prowadzi 77% respondentów. Do mierzenia efektywności używa się głównie raportów medialnych, w skład których wchodzi analiza ilościowa i jakościowa (72% respondentów wskazało ten wskaźnik). Nieco rzadziej wykorzystuje się analitykę kanałów social media (50%) oraz AVE (40%).
Raport można pobrać: www.komunikacjakorporacyjna.com.pl
KONTAKT:
Marek Czarski
Account Manager
Public Dialog
tel. kom. +48 (+48) 531 785 723
e-mail: m.czarski@publicdialog.pl
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
POBIERZ ZAŁĄCZNIKI
Data publikacji | 23.11.2016, 11:11 |
Źródło informacji | Public Dialog Sp. z o.o. |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Fundacja Etnoster na Międzynarodowych Targach Rzemiosła w Lizbonie
W dniach 29.06-7.07 odbywają się w Lizbonie Międzynarodowe Targi Rzemiosła FIA - Feira Internacional do Artesanato - FIL, największe międzynarodowe targi rzemiosła na Półwyspie Iberyjskim i drugie co do wielkości w Europie. 30000 m2 powierzchni wystawowej i gastronomicznej, ponad 500 wystawców reprezentujących 31 krajów z całego świata, liczne warsztaty artystyczne oraz imprezy towarzyszące.- 04.07.2024, 09:30
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: Fundacja Etnoster
-
Image
Projekt HBO - strategiczna inwestycja Grupy ORLEN w Gdańsku gotowa już w 70 proc. PAP
Dwa reaktory o ciężarze 212 i 153 ton, kolumna destylacji próżniowej o wysokości prawie 40 m, cztery zbiorniki wsadowe i sześć zbiorników produktowych - to tylko niektóre z elementów Projektu HBO (Hydrokrakingowego Bloku Olejowego), kluczowej inwestycji Grupy ORLEN realizowanej w rafinerii w Gdańsku. Warta ponad 1,8 mld zł inwestycja, umożliwiająca wyprodukowanie nawet 400 tys. ton olejów bazowych grupy II rocznie, osiągnie pełną zdolność operacyjną w pierwszej połowie 2026 roku.- 04.07.2024, 09:30
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Salonik biznesowy PLL LOT Polonez na lotnisku Chopina w Warszawie zyska zupełnie nowe wnętrze
- 03.07.2024, 13:33
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PLL LOT