Newsletter

"Rola komunikacji korporacyjnej" - pierwsze badanie w Polsce

23.11.2016, 11:11aktualizacja: 23.11.2016, 11:11

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Raport: "Rola komunikacji korporacyjnej" - plansza
Raport: "Rola komunikacji korporacyjnej" - plansza
Na zlecenie agencji Public Dialog instytut badawczy ARC Rynek i Opinia przeprowadził pionierskie badanie na temat roli komunikacji korporacyjnej w największych polskich i międzynarodowych firmach. Celem raportu jest przybliżenie charakterystyki komunikacji korporacyjnej, stojących przed nią trendów i wyzwań. Wyniki zostały zaprezentowane w listopadzie podczas konferencji Dialog 2016.

Badanie zostało zrealizowane metodą CAWI w dniach 10 czerwca - 8 sierpnia 2016 r. przez instytut badawczy ARC Rynek i Opinia. W badaniu wzięło udział 120 przedstawicieli firm: polskich (77) i międzynarodowych (43) zatrudniających minimum 250 osób.

Według respondentów komunikacja korporacyjna ma dwie najważniejsze role do spełnienia. Pierwszą z nich jest "całościowa komunikacja firmy ze wszystkimi grupami interesariuszy" (40%), a drugą "strategiczne zarządzanie komunikacją, mające na celu budowę reputacji firmy" (28%). Tendencją, którą widać jest stawianie znaku równości pomiędzy komunikacją korporacyjną a działaniami marketingowymi.

Według respondentów spośród wszystkich interesariuszy najważniejszą grupę dla komunikacji korporacyjnej stanowią pracownicy firm (79%). Na drugim miejscu znalazły się media (74%), które znacznie częściej wskazywane są przez osoby z międzynarodowych firm (86% vs 68% w firmach polskich). Trzecim pod względem ważności interesariuszem okazali się być klienci biznesowi wskazani przez 56% wszystkich respondentów.

Wśród respondentów panuje powszechna wiara w siłę internetu, a zwłaszcza mediów społecznościowych. Uznali oni, że "rosnąca rola nowoczesnych kanałów komunikacji: social, digital i mobile" to najważniejsza zmienna wpływająca na ich pracę w ostatnich 12 miesiącach. Wyniki badania pokazują, że w ciągu najbliższych trzech lat najbardziej istotne będą kanały social media (82%) i internet (77%). Telewizja znalazła się dopiero na dziesiątym miejscu.

Badania efektywności swoich działań PR przynajmniej raz w roku prowadzi 77% respondentów. Do mierzenia efektywności używa się głównie raportów medialnych, w skład których wchodzi analiza ilościowa i jakościowa (72% respondentów wskazało ten wskaźnik). Nieco rzadziej wykorzystuje się analitykę kanałów social media (50%) oraz AVE (40%).

Raport można pobrać: www.komunikacjakorporacyjna.com.pl

KONTAKT:

Marek Czarski

Account Manager

Public Dialog

tel. kom. +48 (+48) 531 785 723

e-mail: m.czarski@publicdialog.pl

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 23.11.2016, 11:11
Źródło informacji Public Dialog Sp. z o.o.
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ