Newsletter

Toyota zainwestuje 10 mld dolarów w Stanach Zjednoczonych

10.01.2017, 20:00aktualizacja: 10.01.2017, 20:00

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Japoński koncern motoryzacyjny Toyota Motor Corp. zainwestuje 10 mld dol. w Stanach Zjednoczonych - podała agencja Kyodo.

Według Kyodo, która powołuje się na wypowiedź prezesa japońskiego potentata motoryzacyjnego Akio Toyody, koncern dokona "inwestycji kapitałowych" na rynku amerykańskim "w ciągu najbliższych pięciu lat".

Toyoda podał tę wiadomość w poniedziałek podczas Międzynarodowych Targów Samochodowych w Detroit, gdzie Toyota zaprezentowała swój odświeżony model camry 2018.

"Camry to jeden z powodów, dla których w ciągu ostatnich 60 lat zainwestowaliśmy w Stanach Zjednoczonych 22 mld dol. i zainwestujemy kolejnych 10 mld w najbliższych pięciu latach" - powiedział, cytowany przez Kyodo, prezes Toyoda.

Komunikat ten zbiegł się w czasie z zeszłotygodniowym wpisem na Twitterze prezydenta Donalda Trumpa, który zagroził nałożeniem na Toyotę wysokich podatków, jeśli japoński wytwórca aut zrealizuje plan produkcji w Meksyku samochodów corolla przeznaczonych na rynek amerykański. "Nie ma mowy!" - napisał.

W odpowiedzi przedstawiciele Toyoty podkreślili, że plany budowy fabryki w Meksyku nie wpłyną na zmniejszenie produkcji firmy na rynku amerykańskim, ani nie spowodują cięć w zatrudnieniu. Zwrócili uwagę, że Toyota zainwestowała w Stanach Zjednoczonych w formie bezpośrednich inwestycji 21,9 mld dol., ma tam 10 zakładów produkcyjnych, umowy z 1500 firmami sprzedającymi auta i zatrudnia 136 tys. pracowników. "Toyota oczekuje, że nawiąże współpracę z administracją Trumpa, by służyć najlepszym interesom klientów i przemysłu motoryzacyjnego", zadeklarowali, cytowani przez AP, przedstawiciele japońskiego koncernu. (PAP)

maja/ pb/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 10.01.2017, 20:00
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ