Newsletter

Chiński potentat technologiczny Huawei zanotował w 2016 r.duży wzrost sprzedaży

31.03.2017, 16:03aktualizacja: 31.03.2017, 16:03

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Sprzedaż chińskiego potentata technologicznego Huawei wzrosła w 2016 r. o 32 proc. w porównaniu z rokiem 2015. Według wyników finansowych firmy jej zysk netto zwiększył się o 0,4 proc. ze względu m.in. na wydatki poniesione na badania.

Jak podała agencja AP Financial News, największy światowy producent sprzętu telekomunikacyjnego zarobił w 2016 roku 37 mld juanów (ok. 5,4 mld dol.), przy łącznym wzroście przychodów o 32 proc. do 521,6 mld juanów (ok. 75,6 mld dol.).

Sprzedaż produktów konsumenckich (m.in. smartfonów) należącej do Huawei grupy biznesowej Consumer zwiększyła się w porównaniu z rokiem poprzednim o 44 proc. do 179,8 mld juanów (ok. 26 mld dol.). Przychody jej grupy Carrier poszły w górę o 24 proc. i osiągnęły wartość 290,6 mld juanów (ok. 41,8 mld dol.), a grupa biznesowa Enterprise wypracowała przychody o 47 proc. wyższe, co przyniosło koncernowi 40,7 mld juanów, (ok. 5,9 mld dol.).

Według opublikowanych przez firmę danych wydatki na badania i rozwój wzrosły o 28 proc. do 76,4 mld juanów (ok. 11 mld dol.). Według AP Huawei dysponuje największym budżetem B+R ze wszystkich chińskich firm. O 38,8 proc. zwiększyły się też koszty administracyjne i związane ze sprzedażą. Huawei określił ich wartość na 86,4 mld juanów (ok. 12,5 mld dol.).

Jak przypomniała AP, Huawei, z siedzibą w Shenzhen na południu Chin, jest największym wytwórcą sprzętu sieciowego wykorzystywanego przez spółki telefoniczne i internetowe. To również trzecia marka na rynku smartfonów po Apple i Samsung Electronics.

Huawei to spółka pracownicza, która nie jest notowana na giełdzie. Publikuje jednak w ostatnich latach raporty finansowe, by, jak podkreśla AP, zwiększyć przejrzystość i rozwiać ewentualne obawy dotyczące jej ekspansji w Europie i Stanach Zjednoczonych. (PAP)

maja/ son/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 31.03.2017, 16:03
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ