Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Jak podała agencja AP Financial News, największy światowy producent sprzętu telekomunikacyjnego zarobił w 2016 roku 37 mld juanów (ok. 5,4 mld dol.), przy łącznym wzroście przychodów o 32 proc. do 521,6 mld juanów (ok. 75,6 mld dol.).
Sprzedaż produktów konsumenckich (m.in. smartfonów) należącej do Huawei grupy biznesowej Consumer zwiększyła się w porównaniu z rokiem poprzednim o 44 proc. do 179,8 mld juanów (ok. 26 mld dol.). Przychody jej grupy Carrier poszły w górę o 24 proc. i osiągnęły wartość 290,6 mld juanów (ok. 41,8 mld dol.), a grupa biznesowa Enterprise wypracowała przychody o 47 proc. wyższe, co przyniosło koncernowi 40,7 mld juanów, (ok. 5,9 mld dol.).
Według opublikowanych przez firmę danych wydatki na badania i rozwój wzrosły o 28 proc. do 76,4 mld juanów (ok. 11 mld dol.). Według AP Huawei dysponuje największym budżetem B+R ze wszystkich chińskich firm. O 38,8 proc. zwiększyły się też koszty administracyjne i związane ze sprzedażą. Huawei określił ich wartość na 86,4 mld juanów (ok. 12,5 mld dol.).
Jak przypomniała AP, Huawei, z siedzibą w Shenzhen na południu Chin, jest największym wytwórcą sprzętu sieciowego wykorzystywanego przez spółki telefoniczne i internetowe. To również trzecia marka na rynku smartfonów po Apple i Samsung Electronics.
Huawei to spółka pracownicza, która nie jest notowana na giełdzie. Publikuje jednak w ostatnich latach raporty finansowe, by, jak podkreśla AP, zwiększyć przejrzystość i rozwiać ewentualne obawy dotyczące jej ekspansji w Europie i Stanach Zjednoczonych. (PAP)
maja/ son/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 31.03.2017, 16:03 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |