Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Alibaba przegoniła dotychczasowego lidera w Azji, koncern Tencent o 8,4 proc. wartości. Było to możliwe dzięki wzrostowi cen akcji o 13,3 proc. do rekordowego poziomu 142,3 dolarów. Koncern dodał dzięki temu 42 mld dolarów do swojej kapitalizacji.
Firma jest notowana na nowojorskiej giełdzie od połowy września 2014 r. Wówczas w ofercie publicznej (tzw. IPO) Alibaba pozyskała 21,8 mld USD, co plasuje ją na pierwszym miejscu wśród największych debiutów w historii amerykańskiej giełdy. Cena emisyjna akcji firmy wyniosła 68 USD. Podczas debiutu osiągnięto cenę 92,70 USD za akcję, o 36 proc. więcej niż wynosiła cena akcji w IPO.
Szef koncernu Jack Ma był członkiem chińskiej delegacji na tegoroczne, 47. Światowe Forum Ekonomiczne w Davos, na którym pierwszy raz w historii pojawił się prezydent Chin Xi Jinping.
Ostatnie wzrosty ceny akcji Alibaby były spowodowane optymistyczną prognozą koncernu na rok fiskalny 2018 r., podczas którego sprzedaż może wzrosnąć o 10 proc. Czyli więcej niż przewidywano, do poziomu 49 proc. wobec ub.r. Według dziennika "South China Morning Post", należącego od grudnia 2015 r. do koncernu, powodem dodatkowych zysków są wcześniejsze trafione inwestycje w nowe branże informatyczne jak cloud computing i cyfrowa rozrywka.
Dyrektor finansowa Alibaby Maggie Wu przyznaje, że optymistyczne prognozy dotyczące firmy łagodzą obawy o kondycję zwalniającej chińskiej gospodarki. Koncern ma wciąż dysponować dalszym potencjałem rozwoju, ponieważ zapewnia swoim odbiorcom coraz szersze spektrum usług. (PAP)
rto/ lm/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 10.06.2017, 10:41 |
Źródło informacji | PAP Technologie |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |