Newsletter

CI GAMES SA (42/2017) Przyjęcie strategii rozwoju Grupy kapitałowej CI Games na lata 2017-2019

27.06.2017, 10:41aktualizacja: 27.06.2017, 10:41

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Raport bieżący z plikiem 42/2017

Podstawa prawna: Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.

Zarząd spółki CI Games S.A. z siedzibą w Warszawie ("Spółka") informuje o przyjęciu w dniu 27 czerwca 2017 r. strategii rozwoju Grupy kapitałowej CI Games na lata 2017 - 2019 ("Strategia").

Przyjęta Strategia wynika z potrzeby dostosowania się do głównych trendów na globalnym rynku gier wideo, na które składają się następujące elementy:

- prognozowane wzrosty wartości rynku gier wideo świadczą o tym, że jest on ciągle w trendzie wzrostowym;

- udział kanału cyfrowego w ogólnej sprzedaży gier rośnie niezależnie od platformy sprzętowej, jednak wartość rynku dystrybucji tradycyjnej nadal jest na bardzo wysokim poziomie;

- rynek gier AAA zostaje zdominowany przez coraz droższe produkcje z bardzo wysokimi wydatkami na marketing;

- produkcje plasujące się w niższym segmencie pod względem wysokości środków zaangażowanych w ich produkcję, odznaczające się wysoką jakością, mają wysoki potencjał sprzedażowy, jeśli posiadają odpowiednią jakość i wpisują się w rynkowe trendy.

Biorąc pod uwagę, że Grupa CI Games dysponuje silnym zespołem deweloperskim, prawami autorskimi i zasobami wypracowanymi przy poprzednich projektach, Zarząd Spółki zamierza oprzeć plan rozwoju Grupy kapitałowej CI Games na lata 2017-2019 na następujących założeniach:

- rezygnacja z produkcji gier klasy AAA i koncentracja na mniejszych pod względem skali projektach, które ma cechować wysoka jakość i zrównoważone budżety produkcyjne oraz marketingowe, dostosowane do rzeczywistego potencjału sprzedażowego danego projektu;

- doprowadzenie do sytuacji, w której Grupa kapitałowa Spółki będzie mogła równocześnie realizować kilka tego rodzaju projektów. Docelowo, począwszy od 2018 r., Grupa CI Games powinna być w stanie przygotować przynajmniej jedną premierę w roku;

- maksymalizacja sprzedaży w cyfrowym kanale sprzedaży, przy jednoczesnym utrzymaniu obecności w tradycyjnym (pudełkowym) modelu dystrybucji;

- utrzymywanie wysokiej dyscypliny kosztowej i ciągła poprawa efektywności procesu produkcji gier, w tym tworzenie gier zarówno wewnętrznym zespołem lub przy współpracy z zewnętrznymi podwykonawcami.

- wzmocnienie obecności na wybranych rynkach geograficznych, m.in. w Chinach.

W okresie 2017-2019 Grupa CI Games skoncentruje się na następujących kluczowych projektach wydawniczych na platformy sprzętowe PS4, Xbox One oraz PC:

- shooter taktyczny, w którym wykorzystane zostaną szeroko pojęte rozwiązania techniczne oraz doświadczenia zespołu zdobyte w realizacji gry "Sniper Ghost Warrior 3";

- druga część gry "Lords of the Fallen", która będzie kontynuacją dobrze przyjętej przez graczy i krytyków gry z 2014 r.

Zarząd Spółki jednocześnie zapowiada wydanie gry snajperskiej na platformy mobilne w III kwartale 2017 r., a na podstawie wyniku sprzedaży tej gry Zarząd podejmie decyzje co do dalszej strategii w zakresie gier mobilnych.

Prezentacja zawierająca kluczowe założenia Strategii stanowi załącznik do niniejszego raportu bieżącego.

Podstawa prawna: art. 17 ust. 1 w zw. z art. 7 ust. 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 596/2014 z dnia 16 kwietnia 2014 r. w sprawie nadużyć na rynku (MAR).

Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1

kom espi zdz

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 27.06.2017, 10:41
Źródło informacji ESPI
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ