Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Popularność suplementów diety w naszym kraju stale rośnie. "To jedna z najbardziej dynamicznych gałęzi polskiego przemysłu" – podkreślił Witold Laskowski z Instytutu Ochrony Zdrowia. Wiceprezes Naczelnej Izby Aptekarskiej Marek Tomków dodał, że co roku wartość sprzedaży tych produktów wzrasta średnio o 8 proc.
Z raportu "Rynek Suplementów Diety. Bezpieczeństwo, trendy, regulacje" opracowanego przez Aliant Consulting Group wynika, że w 2011 r. wartość sprzedaży suplementów sięgnęła 3 mld zł, w 2015 r. zwiększyła się do 3,5 mld zł, a w 2017 r. przekroczy 4 mld zł. W 2020 r. może ona wzrosnąć jeszcze bardziej do ponad 5 mld zł, a w 2021 r. – do około 5,4 mld zł.
Zdaniem Laskowskiego suplementy diety zażywa ok. 72 proc. Polaków, najczęściej w wieku od 50. i do 70. roku życia. Raport przytacza wyniki sondażu z 2013 r., w którym do kupna leku bez recepty (OTC), w tym suplementów diety, przyznało się aż 98,5 proc. badanych, z czego 90,4 proc. twierdziło, że zrobiło to własnej inicjatywy – bez zalecenia lekarza lub farmaceuty.
Najlepiej sprzedają się suplementy zawierające magnez - stanowią 26 proc. rynku tych produktów. Na kolejnych miejscach są tzw. immunostymulatory (22 proc. rynku), probiotyki (20 proc.), produkty wzmacniające organizm (16 proc.) oraz witaminy i minerały dla dorosłych (16 proc.).
"Jeśli chodzi o producentów, to liderami rynku suplementów diety w naszym kraju nie są duże koncerny farmaceutyczne, które też są nimi zainteresowane, lecz polskie firmy" – podkreślił Laskowski. (PAP)
zbw/ zan/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 30.08.2017, 17:47 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |