Newsletter

Raport: do ponad 4 mld zł wzrośnie w 2017 r. sprzedaż suplementów diety

30.08.2017, 17:47aktualizacja: 30.08.2017, 17:47

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Sprzedaż suplementów diety w naszym kraju w 2017 r po raz pierwszy przekroczy 4 mld zł – prognozuje raport opublikowany w środę w Warszawie na konferencji poświęconej rynkowi tych produktów.

Popularność suplementów diety w naszym kraju stale rośnie. "To jedna z najbardziej dynamicznych gałęzi polskiego przemysłu" – podkreślił Witold Laskowski z Instytutu Ochrony Zdrowia. Wiceprezes Naczelnej Izby Aptekarskiej Marek Tomków dodał, że co roku wartość sprzedaży tych produktów wzrasta średnio o 8 proc.

Z raportu "Rynek Suplementów Diety. Bezpieczeństwo, trendy, regulacje" opracowanego przez Aliant Consulting Group wynika, że w 2011 r. wartość sprzedaży suplementów sięgnęła 3 mld zł, w 2015 r. zwiększyła się do 3,5 mld zł, a w 2017 r. przekroczy 4 mld zł. W 2020 r. może ona wzrosnąć jeszcze bardziej do ponad 5 mld zł, a w 2021 r. – do około 5,4 mld zł.

Zdaniem Laskowskiego suplementy diety zażywa ok. 72 proc. Polaków, najczęściej w wieku od 50. i do 70. roku życia. Raport przytacza wyniki sondażu z 2013 r., w którym do kupna leku bez recepty (OTC), w tym suplementów diety, przyznało się aż 98,5 proc. badanych, z czego 90,4 proc. twierdziło, że zrobiło to własnej inicjatywy – bez zalecenia lekarza lub farmaceuty.

Najlepiej sprzedają się suplementy zawierające magnez - stanowią 26 proc. rynku tych produktów. Na kolejnych miejscach są tzw. immunostymulatory (22 proc. rynku), probiotyki (20 proc.), produkty wzmacniające organizm (16 proc.) oraz witaminy i minerały dla dorosłych (16 proc.).

"Jeśli chodzi o producentów, to liderami rynku suplementów diety w naszym kraju nie są duże koncerny farmaceutyczne, które też są nimi zainteresowane, lecz polskie firmy" – podkreślił Laskowski. (PAP)

zbw/ zan/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 30.08.2017, 17:47
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ